AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Det er mye ræl og søppel på KG fra like rælete folk, og noen av tingene man leser her er direkte hasardiøse. Men, damene på KG representerer heldigvis ikke kvinnene i virkeligheten. Dere menn: hvordan vil dere si virkelige damer skiller seg fra de du har møtt her på forumet? Anonymkode: 53ab7...e3a 1
carlberner1 Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Det teiteste her på KG (som altså ikke er Kristelig Gymnas, men nok dessverr har en del fellestrekk..) er den der androgyne AnonymBruker som kvekker på kryss og tvers og avskjærer muligheten for å danne seg et inntrykk av de som skriver her. Og det er dumt. "møtt" her = truffet og pratet med eller lest/skrevet her og gjettet kjønn på skribenten? Skulle jeg dra over den store kammen ville min fordom være at damer ute i virkeligheten smiler mer enn her på KG. 1
Isambard Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 Det er stor forskjell på kvinnene på KG. I gjennomsnitt har kvinner i virkeligheten et mer nyansert syn på ting og har et mer positivt syn på menn. De vil vurdere deg som mer som et menneske og og ikke bare som et representant for et kjønn. Det kan være noe mer at vi bare møtes anonymt her. Da blir det hardere tone. 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Opplever kvinner her i mye større grad er bitre på menn, og rett og slett har kvalme holdninger ovenfor menn. I starten jeg var her så tenkte jeg det var slik kvinner egentlig er, bare at de skjuler holdningene sine ellers. Men har da skjønt etterhvert at det er fordi kroker som dette på nettet tiltrekker seg mye rare folk, ikke fordi kvinner er så gale Anonymkode: f70cc...4d1 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 Det dere menn ser ut til å glemme er at vi kvinner har akkurat det samme synet på dere menn her inne. Det er mye grov og nedsettende kvinnehat av bitre usikre menn med kvalme holdninger på kg. Anonymkode: 49248...f27 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Skrevet 14. juli 2024 Håper menn syns virkelige kvinner er mer positive, og mindre sytete og egoistiske. Her på KG virker det som om kvinner vil bestemme alt. Alt fra om gulvet trenger en vask til om mannen aller nådigst skal få besøke foreldrene sine. Vi som er litt mer opp i åra, har gjerne lært oss litt mer om raushet og å gi og ta. Erfaring, modenhet og kunnskap gjør gjerne at man blir litt mer rund i kantene. Nå får jeg sikkert mye pes fordi jeg framsnakker oss med noen år på baken 😃. Men det er nå en gang sånn at en på 60 har dobbelt så mye livserfaring som en på 30. Vi har også vokst opp i en tid da man ikke sutret så mye. Tror det er mange unge kvinner som skriver her. Nyetablerte, relativt nye forhold, små barn osv. Gi dem noen år til på baken, så blir de sterke, rause, flotte kvinner 🙂 Anonymkode: 89ebd...14a 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper menn syns virkelige kvinner er mer positive, og mindre sytete og egoistiske. Her på KG virker det som om kvinner vil bestemme alt. Alt fra om gulvet trenger en vask til om mannen aller nådigst skal få besøke foreldrene sine. Vi som er litt mer opp i åra, har gjerne lært oss litt mer om raushet og å gi og ta. Erfaring, modenhet og kunnskap gjør gjerne at man blir litt mer rund i kantene. Nå får jeg sikkert mye pes fordi jeg framsnakker oss med noen år på baken 😃. Men det er nå en gang sånn at en på 60 har dobbelt så mye livserfaring som en på 30. Vi har også vokst opp i en tid da man ikke sutret så mye. Tror det er mange unge kvinner som skriver her. Nyetablerte, relativt nye forhold, små barn osv. Gi dem noen år til på baken, så blir de sterke, rause, flotte kvinner 🙂 Anonymkode: 89ebd...14a Hvis du er 60 år så er du 5 år yngre enn min mor, og vokste opp i en langt mer fredelig og liten verden uten internett, karrierejag, helfabrikata og kroppspress. Det var vanlig for kvinner å jobbe halv stilling, de få beskjedene som fantes fra skolen kom i ranselpost, og barneoppdragelse besto av å dytte ungene ut døra kl 09 og å ikke slippe dem inn igjen før middagen var klar kl 17. Mange unge voksne har fleksible hjemmekontor også i dag, og mange nyter godt av sine foreldres gode økonomi (for de som ble født på 50-tallet kjøpte tross alt eneboliger for 300 000 kroner når de var 22), og mange går allerede av nå med gullpensjon i starten/midten av 60-årene. Men svært mange av oss under 40 sliter med ekstreme tidsklemmer og at det går i ett 16-17 timer per døgn med fulltidsjobber, lekser, fritidsaktiviteter, bursdager, fotballcuper og svømmestevner, husarbeid, middagslaging, foreldremøter, dugnader, jobbmail og hagearbeid. Man har konstant svart samvittighet og strekker ikke til. En god del menn har dessverre ikke hengt helt med, og forventer at de fulltidsarbeidende kvinnene i tillegg tar det tredje skiftet alene, mens karene suser rundt og klager over at kjerringa maser. Jeg har to nære venninner som har avsluttet sine ekteskap pga selvforherligende menn, og jeg tviler veldig sterkt på at mitt eget ekteskap består etter at ungene er ute av redet. Per nå holder jeg ut fordi mannen min antakeligvis hadde skaffet seg ny dame med egne unger og rullet igang en kakofoni med dine/mine/våre barn/samværsavtaler temmelig kjapt, for han er hjelpeløs alene ("glemmer" at barna har lekser og klarer knapt nok å skru av stekeovnen). Anonymkode: 3bfb8...28d 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Skrevet 14. juli 2024 49 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mye ræl og søppel på KG fra like rælete folk, og noen av tingene man leser her er direkte hasardiøse. Men, damene på KG representerer heldigvis ikke kvinnene i virkeligheten. Anonymkode: 53ab7...e3a Det samme gjelder takk og lov med menna her inne. Hadde alle vært som dem, hadde tallet på ufrivillig single menn nærmet seg 100%. Anonymkode: 431bd...a56 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #9 Skrevet 14. juli 2024 Vi er da virkelige vi også? Men jeg er enig i synet om uatraktivitet, jeg syns ikke noe om en god del menn her inne. Men det er jo veldig normalt å ikke like alle. Anonymkode: 0edf0...be0
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #10 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis du er 60 år så er du 5 år yngre enn min mor, og vokste opp i en langt mer fredelig og liten verden uten internett, karrierejag, helfabrikata og kroppspress. Det var vanlig for kvinner å jobbe halv stilling, de få beskjedene som fantes fra skolen kom i ranselpost, og barneoppdragelse besto av å dytte ungene ut døra kl 09 og å ikke slippe dem inn igjen før middagen var klar kl 17. Mange unge voksne har fleksible hjemmekontor også i dag, og mange nyter godt av sine foreldres gode økonomi (for de som ble født på 50-tallet kjøpte tross alt eneboliger for 300 000 kroner når de var 22), og mange går allerede av nå med gullpensjon i starten/midten av 60-årene. Men svært mange av oss under 40 sliter med ekstreme tidsklemmer og at det går i ett 16-17 timer per døgn med fulltidsjobber, lekser, fritidsaktiviteter, bursdager, fotballcuper og svømmestevner, husarbeid, middagslaging, foreldremøter, dugnader, jobbmail og hagearbeid. Man har konstant svart samvittighet og strekker ikke til. En god del menn har dessverre ikke hengt helt med, og forventer at de fulltidsarbeidende kvinnene i tillegg tar det tredje skiftet alene, mens karene suser rundt og klager over at kjerringa maser. Jeg har to nære venninner som har avsluttet sine ekteskap pga selvforherligende menn, og jeg tviler veldig sterkt på at mitt eget ekteskap består etter at ungene er ute av redet. Per nå holder jeg ut fordi mannen min antakeligvis hadde skaffet seg ny dame med egne unger og rullet igang en kakofoni med dine/mine/våre barn/samværsavtaler temmelig kjapt, for han er hjelpeløs alene ("glemmer" at barna har lekser og klarer knapt nok å skru av stekeovnen). Anonymkode: 3bfb8...28d Er ikke 60 enda, men 58. Vokste opp med to foreldre i full jobb. På 80-tallet var det også kroppspress. Vi jogget og gikk på helsestudio. Lekser var viktig. For å komme inn på vgs på hjemstedet, og senere pga studier. Alle jeg kjente hadde jobb ved siden av skolen. Klær var viktig. Skulle være riktige merket. Resten av tiden brukte vi på å være sammen med venner og feste. Du aner ikke hvor viktig det var å være kul 😃. Fikk barn på 90-tallet. Fulle jobber, nykjøpt leilighet. Bekymringer for økonomi, husbygging. Barnehagesekker fulle av papirark med beskjeder og info. Senere kom skole, SFO, leksehjelp, fritidsaktiviteter, trener for lag i masse år osv. Hadde det selvfølgelig like travelt som foreldre nå har det. Men vi slapp heldigvis å kaste bort mye tid på smartmobiler de første årene 🙂. Mine foreldre hadde det også travelt på 70-tallet. Fulle jobber, brukte mye tid på matauk (plukke bær, kjøpe slakt som skulle deles opp, dyrke alt av grønnsaker, fiske fisk til hele vinteren osv). Hugge ved i skogen og kappe opp. Reparerte biler selv. Fulgte opp oss barna godt med skole og fritidsaktiviteter. Omtrent ingen hadde vaskehjelp, og man kunne ikke bestille matvarer på nett og få levert på døra. Så jeg kjenner godt til tre generasjoner. Alle har det jo travelt 🙂. Eneste forskjellen er at de unge voksne nå må/vil bruke mye tid hvert døgn på nettet. Anonymkode: 89ebd...14a
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #11 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Er ikke 60 enda, men 58. Vokste opp med to foreldre i full jobb. På 80-tallet var det også kroppspress. Vi jogget og gikk på helsestudio. Lekser var viktig. For å komme inn på vgs på hjemstedet, og senere pga studier. Alle jeg kjente hadde jobb ved siden av skolen. Klær var viktig. Skulle være riktige merket. Resten av tiden brukte vi på å være sammen med venner og feste. Du aner ikke hvor viktig det var å være kul 😃. Fikk barn på 90-tallet. Fulle jobber, nykjøpt leilighet. Bekymringer for økonomi, husbygging. Barnehagesekker fulle av papirark med beskjeder og info. Senere kom skole, SFO, leksehjelp, fritidsaktiviteter, trener for lag i masse år osv. Hadde det selvfølgelig like travelt som foreldre nå har det. Men vi slapp heldigvis å kaste bort mye tid på smartmobiler de første årene 🙂. Mine foreldre hadde det også travelt på 70-tallet. Fulle jobber, brukte mye tid på matauk (plukke bær, kjøpe slakt som skulle deles opp, dyrke alt av grønnsaker, fiske fisk til hele vinteren osv). Hugge ved i skogen og kappe opp. Reparerte biler selv. Fulgte opp oss barna godt med skole og fritidsaktiviteter. Omtrent ingen hadde vaskehjelp, og man kunne ikke bestille matvarer på nett og få levert på døra. Så jeg kjenner godt til tre generasjoner. Alle har det jo travelt 🙂. Eneste forskjellen er at de unge voksne nå må/vil bruke mye tid hvert døgn på nettet. Anonymkode: 89ebd...14a Meget mulig at kvinnene i min egen familie ikke er representative. Men min egen mor husker de 20 barndomsårene med min søster og meg som de lykkeligste i hennes liv. De skaffet enebolig i starten av 20-årene og var dermed gjeldfrie når vi flyttet ut når de var i starten av 40-årene. Mens min egen mormor tok litt strøjobber i 10-20 år, før hun ble 100 % uføretrygdet for moderate ryggplager som 40-åring (hun gikk imidlertid regelmessige fjellturer helt til hun var nærmere 70 år). Det er bare jeg som har hatt mine verste år de siste 15 årene etter at barna og den vonde tidsklemma kom, med stadig økende migreneanfall og blodtrykk. For all del, kanskje det bare er jeg som er svakelig, som ikke fikser 15-16 timer per døgn med hardkjør. Jeg står nå hvert fall sent på kveldene og lager neste dags middag, for at ungene skal få i seg noe varmt mellom skole, lekser og fritidsaktiviteter. Mannen min jobber over 50 timer i uka og er derfor nesten ikke hjemme, uten at det syns noe særlig på lønna, han har meldt seg helt ut av Familien AS siden "det er så mye bedre at jeg ordner slike ting for han bare glemmer". Jeg har ikke kjent på ekte lykke siden før jeg fikk barn, og jeg forstår inderlig godt hvorfor dagens norske fødselstall er i fritt fall. Anonymkode: 3bfb8...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå