AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Jeg ønsker å lage bacalao men tåler dårlig løk, og det blir ikke det samme å bruke det grønne på vårløk eller purreløk synes jeg. Hva slags oppskrift bruker du? Anonymkode: f77f3...f6e
Daisy-love Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Jeg tenkte på pastinakk, men googlet og fikk opp en med fennikel: http://maritkolbyzinocker.blogspot.com/2016/11/bacalao-lav-fodmap.html Det er jo ikke bare for smak en har i løk i bacalao, det er jo også for fyll, og tekstur. Fennikel er jo litt samme konsistens som løk. Om du ikke liker smaken på de to, så kan du kanskje bruke bunnen av pak/bok choi? Den er lav til 75g per porsjon. Personlig tåler jeg pak choi bra, så jeg pleier ikke å veie. Er du i streng fase så bør du selvsagt veie. Jeg har ikke vært i streng fase på mange år, men følger det jeg lærte/fant ut med å følge dietten. Hverken pastinakk eller fennikel er noe jeg spiser til vanlig, ei heller bacalao, men ville prøve å hjelpe siden jeg kjenner til dem, og kan litt om dietten. Håper det blir vellykket, og del gjerne resultatet 😊
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 Daisy-love skrev (3 timer siden): Jeg tenkte på pastinakk, men googlet og fikk opp en med fennikel: http://maritkolbyzinocker.blogspot.com/2016/11/bacalao-lav-fodmap.html Det er jo ikke bare for smak en har i løk i bacalao, det er jo også for fyll, og tekstur. Fennikel er jo litt samme konsistens som løk. Om du ikke liker smaken på de to, så kan du kanskje bruke bunnen av pak/bok choi? Den er lav til 75g per porsjon. Personlig tåler jeg pak choi bra, så jeg pleier ikke å veie. Er du i streng fase så bør du selvsagt veie. Jeg har ikke vært i streng fase på mange år, men følger det jeg lærte/fant ut med å følge dietten. Hverken pastinakk eller fennikel er noe jeg spiser til vanlig, ei heller bacalao, men ville prøve å hjelpe siden jeg kjenner til dem, og kan litt om dietten. Håper det blir vellykket, og del gjerne resultatet 😊 Har ikke smakt pak choi og den er helt ukjent for meg. Tror du denne er like god med kokte poteter til? Ts Anonymkode: f77f3...f6e
Daisy-love Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ikke smakt pak choi og den er helt ukjent for meg. Tror du denne er like god med kokte poteter til? Ts Anonymkode: f77f3...f6e Pak choi er veldig mildt. Minner om kinakål, men har både større «deler» med hvitt, som da gjerne pakker til bacalao, og hele blader øverst. De har til 20kr pakken nå på Kiwi. Bladene er gode til salat, eller på skiven. Jeg har ikke prøvd den oppskriften, men vil tro den vil passe veldig fint med kokte poteter til. 😊 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå