Gå til innhold

utlandet med stebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste har to barn på 10 og 14 år. Han er en fantastisk far og ønsker å ta de med på mange reiser og opplevelser. Nå som de har blitt store ønsker han å ta de med til usa, og det  er en selvfølge at jeg også skal være med. Planen er at vi fire skal sove på samme hotellrom, på grunn av kostnader og trygghet for barna. Barna er veldig flotte, men jeg synes de krangler mye. Dette gjør at jeg blir utrolig sliten, og tanken på 2 uker i usa gjør at jeg får en klump i magen. Jeg skal betale for min egen reise, som er utrolig mye penger. Jeg må spare i et helt år for å få råd. Da synes jeg det er vanskelig å bruke både ferien og mye penger på en tur som dette.
Jeg har nevnt det for min kjære, og han ble veldig lei seg av at tanken på at jeg kanskje ikke ønsker å være med. Han vil ikke dra på turen uten meg. Utenifra ser det også utrolig merkelig ut at jeg ikke blir med på ferien. Dette er også en kostbar tur for min samboer, og han har ikke mulighet til å betale for min del av ferien.
Vi har snakket om et rimeligere reisemål, men han vil gi de en opplevelse for livet. "Vanlige" sydenturer og diverse enklere utflukter har de vært på hvert år.
Vi planlegger felles barn, og da blir denne turen muligens siste gang de kan få oppleve noe slik der kun de er i fokus. Dette er utrolig vanskelig, jeg setter stor pris på innspill og tanker fra dere

Anonymkode: f16b7...785

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke er at du bør holde deg hjemme og oppmuntre far til å ta med barna sine til USA. Eller så får du ha eget rom på ferien, det bør da vel ikke være noe problem? Ser du skriver økonomisk er det gunstige dele, men det er et forslag. 

Du skriver de har vært i Syden, har du vært med på disse turene så du har erfaring med denne kranglingen du beskriver? 

Du bør være hjemme så du kan tenke over om du ønsker å få barn med ham slik du skriver dere ønsker dere... om dere får dere egne barn og skal på ferie, tenker du da at du skal sove med felles barn og far skal dele rom med sine tenåringer? Eller blir da ferie med alle barna uaktuelt? Om du ikke orker ferie med barna hans nå, vil du orke det i fremtiden? Er det en grunnlag å bygge på for å få flere barn inn i familien? 

Anonymkode: af28e...b7f

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

10 og 14 år ( til neste år er de 11 og 15 år), og skal dele hotellrom med far og fars kjæreste. Nei nei nei! Bare der gikk det skeis.,., 

Anonymkode: f61b3...01d

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Ville reist hjem før dem og brukt pengene du sparer på eget hotellrom. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må spare et år, og han ikke har råd til å reise uten deg, så er dette en ferie som er over deres økonomiske evne. 

USA er hinsides dyrt akkurat nå. Tror vi betalte ca 4000 kroner natten sist vi var der, for trestjerners motellrom utenfor by.

Reis heller til Vietnam eller tilsvarende. Et helt annet prisnivå, og en fantastisk opplevelse for ungene. 

Anonymkode: ce38b...1a6

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor hotell? Masse leiligheter/hus som leies ut. Da er det større plass og dere kan få egne rom. 
sommer er ikke høysesong i feks Florida. Så det er ikke så dyrt å leie privat der nede

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

10 og 14 år ( til neste år er de 11 og 15 år), og skal dele hotellrom med far og fars kjæreste. Nei nei nei! Bare der gikk det skeis.,., 

Anonymkode: f61b3...01d

Bank i bordet. Helt enig. 

Dere bør sjekke opp å leie leilighet med 2 soverom.

Anonymkode: 6c5de...549

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du må spare et år, og han ikke har råd til å reise uten deg, så er dette en ferie som er over deres økonomiske evne. 

USA er hinsides dyrt akkurat nå. Tror vi betalte ca 4000 kroner natten sist vi var der, for trestjerners motellrom utenfor by.

Reis heller til Vietnam eller tilsvarende. Et helt annet prisnivå, og en fantastisk opplevelse for ungene. 

Anonymkode: ce38b...1a6

Jeg signerer dette. Er det din manns første tur til USA også?

Vi har vært i USA noen ganger sammen og mannen også med sine særkullsbarn før han traff meg. Det er noe vi gjør utelukkende de årene han har fått bonus og vi har typ 100,000 ekstra til disp. (etter alt er bestilt).

USA er generelt dyrt om du skal ha en god standard. Og det vil du hvis du reiser med barn og over litt tid, som man også må. Det er store forskjeller og av alle årsaker vil du ikke være på et dårlig hotell/dårlig nabolag.

Det er alltid mye ekstra kostnader. De legger på skatt etterpå, en ekstra resort fee per natt og opptil 20% i tips på hver regning. Jeg har forlatt hoteller der jeg betalte 30% mer på sluttregningen.

Ettersom de heller ikke har samme sikkerhetsnett som oss mtp helsehjelp, må du også ha en buffer, spesielt når du reiser med barn. Du kan ikke vente på forsikringer hvis noe skjer, du må kunne legge ut.

To barn på 10 og 14 som krangler vil ikke dele rom med far og stemor, så jeg synes også dette undergraver litt den spesielle opplevelsen han vil gi dem.

Jeg tror dette blir for ambisiøst for din mann. Mange av oss dro til USA første gang som voksne. La ham finne et fint sted i Europa der han har økonomi til å leie et hus, og kan ta med seg kjæresten også på sin regning.

Anonymkode: 07580...c43

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere skal på en sånn type tur må dere ha to rom, et til barna og et til de voksne. Det blir ikke noe hyggelig å reise alle fire og dele rom. Dette må du bare være ærlig om TS. Enten reiser han alene med barna, eller så reiser dere et billigere sted eller har to soverom. 

Og du, du skal ikke spare et helt år for å reise på en ferie som du ikke vil på. Hør på hva du selv sier her og tenk godt over om du vil ha barn med denne mannen. Barna hans vil være der selv om dere får en baby.

AnonymBruker
Skrevet

Altså, aldri om jeg hadde spart penger i et år for å dra på ferie med en annens barn, men ut over det er jeg uenig med de som mener man må ha to rom. Er det kun steinrike mennesker som svarer her? Jeg og min søster fikk aldri eget hotellrom da vi vokste opp, ingen jeg kjenner heller. Barna deler hotellrom med oss, som en selvfølge, og jeg har forresten også mange ganger bodd på 8-10-manns rom, dog ikke når jeg reiser med barn. 

Mannen din får spare i to år i stedet for ett så han har råd til denne turen med barna sine uten å snylte på deg, og du bør ikke få barn med ham, det er ganske tydelig at det kommer til å bli veldig forskjellsbehandling på barna i så fall, og det er veldig ugreit.

Anonymkode: 6807c...f2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså, aldri om jeg hadde spart penger i et år for å dra på ferie med en annens barn, men ut over det er jeg uenig med de som mener man må ha to rom. Er det kun steinrike mennesker som svarer her? Jeg og min søster fikk aldri eget hotellrom da vi vokste opp, ingen jeg kjenner heller. Barna deler hotellrom med oss, som en selvfølge, og jeg har forresten også mange ganger bodd på 8-10-manns rom, dog ikke når jeg reiser med barn. 

Mannen din får spare i to år i stedet for ett så han har råd til denne turen med barna sine uten å snylte på deg, og du bør ikke få barn med ham, det er ganske tydelig at det kommer til å bli veldig forskjellsbehandling på barna i så fall, og det er veldig ugreit.

Det er en viss forskjell på små barn og tenåringer tenker jeg. Aldri om jeg hadde delt rom med to stebarn i tenåra. Og jeg har en 11 åring selv, de er små tenåringsmonstre de og.

Anonymkode: a34fa...a22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er en viss forskjell på små barn og tenåringer tenker jeg. Aldri om jeg hadde delt rom med to stebarn i tenåra. Og jeg har en 11 åring selv, de er små tenåringsmonstre de og.

Jeg delte rom med mine foreldre som tenåring, og delte f.eks. rom med min 11-åring, kameraten hennes på 13 år og min venninne (kameratens mor) på en ferie i vår. Jeg ser bare virkelig ikke problemet? 

Kanskje rike barn oppfører seg dårligere fordi de vet de kan? Alternativet til å dele rom her er å faktisk ikke få bli med på ferie - ikke å få eget rom som belønning for ufyselig oppførsel…

AnonymBruker
Skrevet

Må barn virkelig på superdyktige ferie for å få minner for livet?? Her mener jeg at mannen har et feil premiss i utgangspunktet. Det er unødvendig å bruke penger man ikke har for å gi barn opplevelser…!!! 

Hadde jeg vært deg, så ville jeg sagt nei til å bli med. Felles soverom og sparing i ett år.. nei, det hadde jeg ikke gått med på! 

En annen sak er at jeg lurer på hvorfor du vil ha felles barn med han, når du synes barna hans krangler mye allerede. Det blir ikke bedre de neste 2-5 årene! Og det blir neppe mindre slitsomt og krevende med ett spedbarn midt oppi alt dette. 

Anonymkode: 27cc8...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Superdyr ferie, ikke superdyktig.. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg delte rom med mine foreldre som tenåring, og delte f.eks. rom med min 11-åring, kameraten hennes på 13 år og min venninne (kameratens mor) på en ferie i vår. Jeg ser bare virkelig ikke problemet? 

Kanskje rike barn oppfører seg dårligere fordi de vet de kan? Alternativet til å dele rom her er å faktisk ikke få bli med på ferie - ikke å få eget rom som belønning for ufyselig oppførsel…

Deg om det.

Hvis det var snakk om å sove i klasserom med håndballaget til dattera mi eller noe i den duren så kunne jeg blitt med på noe sånt. På en familieferie, og med stebarn(!) helt utelukket

AnonymBruker
Skrevet

Må barn virkelig på superdyktige ferie for å få minner for livet?? Her mener jeg at mannen har et feil premiss i utgangspunktet. Det er unødvendig å bruke penger man ikke har for å gi barn opplevelser…!!! 

Hadde jeg vært deg, så ville jeg sagt nei til å bli med. Felles soverom og sparing i ett år.. nei, det hadde jeg ikke gått med på! 

En annen sak er at jeg lurer på hvorfor du vil ha felles barn med han, når du synes barna hans krangler mye allerede. Det blir ikke bedre de neste 2-5 årene! Og det blir neppe mindre slitsomt og krevende med ett spedbarn midt oppi alt dette. 

Ts får da en god grunn til å ikke være med på sånne type turer. far og store barn kan dra til USA, og TS og baby er hjemme. Problem solved!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Min kjæreste har to barn på 10 og 14 år. Han er en fantastisk far og ønsker å ta de med på mange reiser og opplevelser. Nå som de har blitt store ønsker han å ta de med til usa, og det  er en selvfølge at jeg også skal være med. Planen er at vi fire skal sove på samme hotellrom, på grunn av kostnader og trygghet for barna. Barna er veldig flotte, men jeg synes de krangler mye. Dette gjør at jeg blir utrolig sliten, og tanken på 2 uker i usa gjør at jeg får en klump i magen. Jeg skal betale for min egen reise, som er utrolig mye penger. Jeg må spare i et helt år for å få råd. Da synes jeg det er vanskelig å bruke både ferien og mye penger på en tur som dette.
Jeg har nevnt det for min kjære, og han ble veldig lei seg av at tanken på at jeg kanskje ikke ønsker å være med. Han vil ikke dra på turen uten meg. Utenifra ser det også utrolig merkelig ut at jeg ikke blir med på ferien. Dette er også en kostbar tur for min samboer, og han har ikke mulighet til å betale for min del av ferien.
Vi har snakket om et rimeligere reisemål, men han vil gi de en opplevelse for livet. "Vanlige" sydenturer og diverse enklere utflukter har de vært på hvert år.
Vi planlegger felles barn, og da blir denne turen muligens siste gang de kan få oppleve noe slik der kun de er i fokus. Dette er utrolig vanskelig, jeg setter stor pris på innspill og tanker fra dere

Anonymkode: f16b7...785

Jeg hadde aldri orket. Mulig om jeg hadde eget rom! Eneste kriteriet. 

Anonymkode: 7e6ae...9f8

AnonymBruker
Skrevet

Som flere påpeker: denne turen har du rett og slett ikke råd til. 

Jeg ville ikke brydd meg om hvordan det ser ut utenfra at du ikke blir med, og heller spart pengene til babyutstyr. 

Hvorfor skal du dra på en tur du verken har penger til eller ønsker deg? 

Anonymkode: ff34c...b68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med personen over. Andre kan tenke hva de vil. Er kjedelig å være på så dyr ferie at man må spare på alt resten året, særlig hvis man skal få en baby.

Anonymkode: b779c...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...