Gå til innhold

Kan menn seriøst date flere kvinner samtidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg treffer en mann. Vi har veldig god kjemi og har truffet hverandre 2-3 mnd. Det er en relasjon som utvikler seg sakte, fordi vi begge var enige om at det er viktig at vi ikke stresser. 

når vi er sammen så har vi det veldig bra. Det er alltid koselige dates, og jeg føler han «investerer» i meg. (Altså, det er ikke slik at vi ser på film stadig) 

vi skal også på en tur sammen som han tok initiativ til. 

Det er dog noen røde flagg - han er dårlig på meldinger, men når jeg skriver så svarer han med en gang. Han kan også være litt dårlig på å initiere den første kontakten, men hvis jeg sender en melding så følger han ofte opp med «vil du treffes?» 

Han har sagt at han er glad i meg, at han er betatt og ja.. men vi har ikke snakket om vi treffer andre på dette tidspunktet. Jeg har litt på følelsen at han treffer kanskje en til person samtidig som han treffer meg.. 

det jeg lurer på.. til dere menn.. slik jeg beskriver dette: kan dere menn møte to damer såpass seriøst parallelt? Altså.. det kan ikke jeg. Jeg liker han så godt nå, at jeg vil ikke møte andre, men jeg har skjønt at menn er annerledes på det punktet. Jeg tørr enda ikke å spørre om «hva er vi» … 

Anonymkode: b5214...a07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kan svare deg på det, da alle er forskjellige, vil du ha svar må du rett og slett spørre han.

Anonymkode: a7005...470

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Med en gang jeg merker at det er noe følelser og jeg ser potensiale, så holder jeg meg unna andre damer, det er bare distraherende. De gangene jeg har holdt på med flere samtidig, så var det mest sex 

Anonymkode: 1d779...e5b

• Nyttig 1
Skrevet

Som vanlig tror jeg ikke du skal regne med at menn og damer er homogene grupper med ulike egenskaper, det håper jeg du skjønner :) Spørsmålet er altså hva denne fyren er kapabel til, hva han kan finne på. Ut fra det du skriver ville jeg spurt og forklart som du har gjort her. Det virker som dere har unntgått den verste, akutte hungeren etter å FINNE NOEN!! og en kanskje vanlig felle, nemlig at en eller begge vil legge fullt beslag på den andre. Det tror jeg ikke er lurt.

Hvis begge er interessert i å være sammen kan begge gjøre mye på egenhånd og i hvertfall det man kommer fram til sammen - også å date andre eller det som er verre. Poenget er å være enige. Det tror jeg enklest man blir ved å prate sammen.

Og du: dropp AnonymBruker og legg alder i profil. Det er eller bør i hvert fall være noen forskjeller på å være 19 og 39/49 :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn er individer. Hvis du vil vite hva DIN …? gjør og tenker må du ta motet til deg og spørre. Ha litt selvrespekt, kjenn dine behov og formidle dine behov! Lær deg å sette grenser der du trenger det. Ikke bli selvutslettende av frykt for å bli avvist.

Anonymkode: d313c...c7c

AnonymBruker
Skrevet

Må være hjerneskadet for å date flere damer samtidig, er jo allerede nok å håndtere maset til én!

Anonymkode: dc817...175

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
carlberner1 skrev (1 minutt siden):

Som vanlig tror jeg ikke du skal regne med at menn og damer er homogene grupper med ulike egenskaper, det håper jeg du skjønner :) Spørsmålet er altså hva denne fyren er kapabel til, hva han kan finne på. Ut fra det du skriver ville jeg spurt og forklart som du har gjort her. Det virker som dere har unntgått den verste, akutte hungeren etter å FINNE NOEN!! og en kanskje vanlig felle, nemlig at en eller begge vil legge fullt beslag på den andre. Det tror jeg ikke er lurt.

Hvis begge er interessert i å være sammen kan begge gjøre mye på egenhånd og i hvertfall det man kommer fram til sammen - også å date andre eller det som er verre. Poenget er å være enige. Det tror jeg enklest man blir ved å prate sammen.

Og du: dropp AnonymBruker og legg alder i profil. Det er eller bør i hvert fall være noen forskjeller på å være 19 og 39/49 :)

Takk for godt svar. 

vi er i midten av 30 årene. 

det har viktig for oss å være «rolige» og nettopp som du sier, ikke legge beslag, ikke stress, ta vare på seg selv, sine hobbyer osv. altså - sakte relasjon, uten at man har urimelige forventninger. Jeg prøver i alle fall i være trygg og jeg har valgt å tro at han er et godt menneske og leve som jeg mener det, men det er noen ting som gjør meg veldig usikker.. for eks - at det er stort sett alltid meg som tar kontakt først..  og selvom han alltid svarer blir jeg litt «utrygg» : «hadde du invitert meg om jeg ikke sendte meldingen og spurte hvordan det går?» - sånn tenker jeg..  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for godt svar. 

vi er i midten av 30 årene. 

det har viktig for oss å være «rolige» og nettopp som du sier, ikke legge beslag, ikke stress, ta vare på seg selv, sine hobbyer osv. altså - sakte relasjon, uten at man har urimelige forventninger. Jeg prøver i alle fall i være trygg og jeg har valgt å tro at han er et godt menneske og leve som jeg mener det, men det er noen ting som gjør meg veldig usikker.. for eks - at det er stort sett alltid meg som tar kontakt først..  og selvom han alltid svarer blir jeg litt «utrygg» : «hadde du invitert meg om jeg ikke sendte meldingen og spurte hvordan det går?» - sånn tenker jeg..  

Vel, du kan jo si til han at det hadde vært fint om han tok initiativ til kontakt.

Jeg kunne funnet på å være så direkte at jeg sier at jeg ikke vil mase, så nå venter jeg på at han blir klar til å ta kontakt neste gang. Og så venter jeg.

Vær tydelig, spill ballen til han, vær tålmodig og så ser du resultatet.

Forresten bør dere ta samtalen om dere er eksklusive eller ikke direkte. Ta mot til deg!

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for godt svar. 

vi er i midten av 30 årene. []..

det er stort sett alltid meg som tar kontakt først..  og selvom han alltid svarer blir jeg litt «utrygg» : «hadde du invitert meg om jeg ikke sendte meldingen og spurte hvordan det går?» - sånn tenker jeg..  Anonymkode: b5214...a07

Takk. Jeg syns det hjelper å tenke og forklare :)

Skjønner tanken og usikkerheten din, det kan være dere er litt forskjellige der. Som andre skiver her er det beste og antagelig eneste du kan gjøre med det å snakke med ham om det. Gjerne i tillegg til å spørre her, som tillegg eller forberedelse. Øvelse gjør mester!

AnonymBruker
Skrevet
carlberner1 skrev (Akkurat nå):

Takk. Jeg syns det hjelper å tenke og forklare :)

Skjønner tanken og usikkerheten din, det kan være dere er litt forskjellige der. Som andre skiver her er det beste og antagelig eneste du kan gjøre med det å snakke med ham om det. Gjerne i tillegg til å spørre her, som tillegg eller forberedelse. Øvelse gjør mester!

når det gjelder dette med at han er dårlig på meldinger - det har vi snakket om. Jeg har vært veldig ærlig og sårbar og sagt det slik det er : «dette gjør meg usikker» og sa svarte han at han er bare dårlig på meldinger og foretrekker å være tilstedet når man møtes fysisk. Han sa også : «ikke overtenk dette. Bare stol på meg». Og det har jeg på en måte valgt å gjøre, eller prøver å gjøre etter beste evne. Men ja. Jeg skal ta mot til meg og spørre han rett ut om han treffer andre. Takk for alle gode svar og råd! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vel, du kan jo si til han at det hadde vært fint om han tok initiativ til kontakt.

Jeg kunne funnet på å være så direkte at jeg sier at jeg ikke vil mase, så nå venter jeg på at han blir klar til å ta kontakt neste gang. Og så venter jeg.

Vær tydelig, spill ballen til han, vær tålmodig og så ser du resultatet.

Forresten bør dere ta samtalen om dere er eksklusive eller ikke direkte. Ta mot til deg!

Det tror jeg blir feil tilnærming som fort gir avvisning. Budskapet er det samme, men å stille noen til veggs tror jeg ikke er lurt. Åpne spørsmål og åpen tilnærming generelt er min greie. Akkurat det her tror jeg er årsaken til at så mange dater havarerer før de egentlig kommer igang. Jepp, treiging her :)

Og så den der "samtalen" om å være eksklusiv, der lurer jeg på hvordan den skal foregå. Den kan bli kort: "Tenker du å pule andre, eller?" etter en intim stund, lizm..? Tror ikke på den. Pule andre eller hva man vil er noe man kommer fram til når man kjenner hverandre veldig godt og begge, hver for seg (NB!) syns det er en god ide. Nok en gang: ingen avskjæring man tar før man evt er blitt sammen.

Regn med det du ønsker deg og vær kritisk og observant, med vekt på det siste. Potensiell til det motsatte er bevist for å sitere rettsprinsippet litt fritt.

Skrevet (endret)

Fin tråd, godt å høre om noen som er litt rolig på vei, kanskje med hverandre. Jeg skulle ønske du droppa AnonymBruker her: jeg har lyst til å spørre om et halvår hvordan det gikk :)

Og så har jeg vel til og med svart på spøsmålet ditt: "nei, ikke uten å være enige om det når man er blitt veldig godt kjent". Og husk så det med å ikke legge mer i inntrykk enn de kanskje kan bære. Prat er mitt universal-middel: løser alle problemer, kan til med avverge dem hvis man prater i tide!

Endret av carlberner1
La til svar på spm i tittel :)
AnonymBruker
Skrevet
carlberner1 skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg blir feil tilnærming som fort gir avvisning. Budskapet er det samme, men å stille noen til veggs tror jeg ikke er lurt. Åpne spørsmål og åpen tilnærming generelt er min greie. Akkurat det her tror jeg er årsaken til at så mange dater havarerer før de egentlig kommer igang. Jepp, treiging her :)

Og så den der "samtalen" om å være eksklusiv, der lurer jeg på hvordan den skal foregå. Den kan bli kort: "Tenker du å pule andre, eller?" etter en intim stund, lizm..? Tror ikke på den. Pule andre eller hva man vil er noe man kommer fram til når man kjenner hverandre veldig godt og begge, hver for seg (NB!) syns det er en god ide. Nok en gang: ingen avskjæring man tar før man evt er blitt sammen.

Regn med det du ønsker deg og vær kritisk og observant, med vekt på det siste. Potensiell til det motsatte er bevist for å sitere rettsprinsippet litt fritt.

Jeg lurer også på hva er den beste måten å stille det spørsmålet uten at det føles som «press» 

det er så vanskelig.. 

man kan kanskje si  «ikke misforstå dette nå, men jeg lurer på en ting. Det er viktig for meg å vite dette for å forstå litt mer og få litt klarhet» noe sånt? Hvordan ville dere menn foretrukket å bli stilt dette spørsmålet fra en dere liker «litt» men er ikke klare for å binde seg til? Altså - du liker henne, kanskje til og med litt betatt, men ikke forelsket enda. 

Skrevet

Først og fremst er du i et forhold med deg selv. Det er den du må deale med først. Tror du ikke at mannen er interessert i deg mer enn det rent kroppslige, det vil si at han ikke egentlig vil tilbringe tid med deg, så må du stikke fingeren i jorden, og ikke skyve den sorgen fra deg. Følelsene dine er en større del av deg enn det han er. Ikke tenke på hvordan det ville ha vært om han var forelsket i deg, om dere hadde hatt en annen inngang til settingen. Forklar situasjonen din for deg som den akkurat er. Du har hatt sex med en drittsekk som ikke er følelsesmessig interessert i deg. Er det det du ønsker videre i livet? Han har vel skjønt at du er følelsesmessig bundet til han? Har han empati i utgangspunktet? Det er du som må markere det bort fra deg, for å finne det du ønsker i ditt liv. Han setter ikke grenser for deg? Han er ikke en omsorgssituasjon for deg, så lenge dere har sex. Tusenvis av andre innser dette daglig, og har hatt samme midlertidige sorg på sin vei. 

Skrevet

Eller menn. Det å bli avvist er en del av livet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer også på hva er den beste måten å stille det spørsmålet uten at det føles som «press» 

det er så vanskelig.. 

man kan kanskje si  «ikke misforstå dette nå, men jeg lurer på en ting. Det er viktig for meg å vite dette for å forstå litt mer og få litt klarhet» noe sånt? Hvordan ville dere menn foretrukket å bli stilt dette spørsmålet fra en dere liker «litt» men er ikke klare for å binde seg til? Altså - du liker henne, kanskje til og med litt betatt, men ikke forelsket enda. 

Det tror jeg heter å pule rundt. Leser jeg deg (TS, trur eg ditt anonyme krek..) er det noe annet du skriver om og planlegger med fyren. Det korte svaret på spørsmålet ditt i tittelen her er "nei". Akkurat som for damer :)

1 - Bli sammen og bli kjent over helst lang tid

2 - Bli kjent med noen å gjøre det man har lyst til sammen (i et eller annet perspektiv)

.. kan være to alternativ og å avklare hva man driver med er viktig.

Skrevet

Du begynte å gruble på dette bare fordi han ikke er så aktiv på teksting?

AnonymBruker
Skrevet
Hoia skrev (5 minutter siden):

Først og fremst er du i et forhold med deg selv. Det er den du må deale med først. Tror du ikke at mannen er interessert i deg mer enn det rent kroppslige, det vil si at han ikke egentlig vil tilbringe tid med deg, så må du stikke fingeren i jorden, og ikke skyve den sorgen fra deg. Følelsene dine er en større del av deg enn det han er. Ikke tenke på hvordan det ville ha vært om han var forelsket i deg, om dere hadde hatt en annen inngang til settingen. Forklar situasjonen din for deg som den akkurat er. Du har hatt sex med en drittsekk som ikke er følelsesmessig interessert i deg. Er det det du ønsker videre i livet? Han har vel skjønt at du er følelsesmessig bundet til han? Har han empati i utgangspunktet? Det er du som må markere det bort fra deg, for å finne det du ønsker i ditt liv. Han setter ikke grenser for deg? Han er ikke en omsorgssituasjon for deg, så lenge dere har sex. Tusenvis av andre innser dette daglig, og har hatt samme midlertidige sorg på sin vei. 

Hm, men han er følelsesmessig interessert? Han vil tilbringe tid sammen, vi skal på tur sammen, som han initierte.. 

det er jo derfor det er litt vanskelig - det er ikke så svart hvit. 

men ellers ikke uenig med deg. Hadde jeg vært 100% sikker på at han er ikke interessert så hadde jeg nok avsluttet det. Men handlingene hans taler for at han er det, hvis du skjønner :) også er det noen ting han gjør som gjør at jeg blir usikker. Også prøver jeg vel kanskje å forstå - er det slik at jeg overrekker, eller er det slik at jeg har «tatt feil» om han. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Hoia said:

Først og fremst er du i et forhold med deg selv. Det er den du må deale med først. Tror du ikke at mannen er interessert i deg mer enn det rent kroppslige, det vil si at han ikke egentlig vil tilbringe tid med deg, så må du stikke fingeren i jorden, og ikke skyve den sorgen fra deg. Følelsene dine er en større del av deg enn det han er. Ikke tenke på hvordan det ville ha vært om han var forelsket i deg, om dere hadde hatt en annen inngang til settingen. Forklar situasjonen din for deg som den akkurat er.

Så langt gikk det bra, men så skar det rett ut i KG-krigen: menn er slik og damer er sånn, etc. Jeg leser "Fast inventar" på bruker som en advarsel. Før eller senere rammer den vel meg også :(

"Du har hatt sex med en drittsekk som ikke er følelsesmessig interessert i deg." Kjekt med folk som vet alt på forhånd, verden blir i hvert fall mye mer overskuelig da <-sic->

Fyr KG-bål!! Været på østlandet passer ypperlig til det i dag :D

Endret av carlberner1
Pynta med et avsnittsskift (antall konsonanter..?)
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hm, men han er følelsesmessig interessert? Han vil tilbringe tid sammen, vi skal på tur sammen, som han initierte.. 

det er jo derfor det er litt vanskelig - det er ikke så svart hvit. 

men ellers ikke uenig med deg. Hadde jeg vært 100% sikker på at han er ikke interessert så hadde jeg nok avsluttet det. Men handlingene hans taler for at han er det, hvis du skjønner :) også er det noen ting han gjør som gjør at jeg blir usikker. Også prøver jeg vel kanskje å forstå - er det slik at jeg overrekker, eller er det slik at jeg har «tatt feil» om han. 

Men hva er det som gjør deg usikker da? Hvis du ikke er paranoid av natur, så er det ofte noe som skurrer hvis en får den følelsen. Eller kanskje dere bare er usikre i startfasen, det er jo vanlig.

Men dette har jo ikke noe med meg å gjøre! God tur, det finner du sikkert ut av fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...