AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Sånn som den her, utrolig merkelig planløsning: Lekker, ny 2-roms endeleilighet med garasjeplass, heis, IN-ordning, Nybygg-garanti, vannbårenvarme og stor uteplass! | FINN eiendom Den er dyr nok fra før også må man bruke enda mer penger på å sette opp lettvegg for å få en slags gang. Og inngangsdør i glass, det hadde ikke jeg følt meg trygg med hvertfall. Mye rar byggestil i nye leiligheter syns jeg. Anonymkode: 55d0b...75b 12 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn som den her, utrolig merkelig planløsning: Lekker, ny 2-roms endeleilighet med garasjeplass, heis, IN-ordning, Nybygg-garanti, vannbårenvarme og stor uteplass! | FINN eiendom Den er dyr nok fra før også må man bruke enda mer penger på å sette opp lettvegg for å få en slags gang. Og inngangsdør i glass, det hadde ikke jeg følt meg trygg med hvertfall. Mye rar byggestil i nye leiligheter syns jeg. Anonymkode: 55d0b...75b Du lurer på hvorfor en 2-roms på usle 58 kvm ikke kaster bort plass på en gang? Anonymkode: e9820...76b 5 6
-jk- Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du lurer på hvorfor en 2-roms på usle 58 kvm ikke kaster bort plass på en gang? Anonymkode: e9820...76b De har jo kastet bort plass på en gang, bare ikke ved inngangsdøra. Enig i at det var en helt merkelig planløsning. Hadde aldri kjøpt den der. 25 7
Gjest jegerrinne Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Samme som jeg stusser over når jeg ser på amerikansk programmer der har de heler ikke gang mange ganger er jo rett inn i stua på mange amerikanske og engelske hus. Kansje de begynner å herme etter det
Stonegiant Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 Jeg har aldri skjønt hva man skal med gang. Har bodd mesteparten av mitt voksne liv i et annet land, hvor gang ikke var vanlig. Det var ingenting negativt med det. Nå som jeg leter etter bolig i Norge irriterer det meg at så og si alle leilighetene har sløst bort dyrebare kvadratmeter på noe så ubrukelig som en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Skrevet 14. juli 2024 Mem er inngangsdøren i stuen Det er jo det som er merkelig. Ikke tegnet inn eller bilde av inngangsdør et annet sted.. Anonymkode: 685c4...86e 5 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Skrevet 14. juli 2024 Stonegiant skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri skjønt hva man skal med gang. Har bodd mesteparten av mitt voksne liv i et annet land, hvor gang ikke var vanlig. Det var ingenting negativt med det. Nå som jeg leter etter bolig i Norge irriterer det meg at så og si alle leilighetene har sløst bort dyrebare kvadratmeter på noe så ubrukelig som en gang. Det er kjekt å henge, sette, legge fra seg jakker, sko og vesker feks. Så tenker det er forskjell på et land der man stort sett slipper jakker og aldri tunge store vinterjakker kontra her. Selvsagt også forskjell på å bo alene og flere sammen. Anonymkode: 4b98f...352 24 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Skrevet 14. juli 2024 Stonegiant skrev (19 minutter siden): Jeg har aldri skjønt hva man skal med gang. Har bodd mesteparten av mitt voksne liv i et annet land, hvor gang ikke var vanlig. Det var ingenting negativt med det. Nå som jeg leter etter bolig i Norge irriterer det meg at så og si alle leilighetene har sløst bort dyrebare kvadratmeter på noe så ubrukelig som en gang. Når man er fire mennesker om vinteren med vinterjakker, vintersko, dresser til barna og sekker og vesker så er selvsagt en yttergang helt nødvendig. Skal sølete og våte unger og bikkjer bare trampe rett inn i stuen og slenge klærne utover der? Anonymkode: 4851e...c5d 27 4 12
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #9 Skrevet 14. juli 2024 Stonegiant skrev (23 minutter siden): Jeg har aldri skjønt hva man skal med gang. Har bodd mesteparten av mitt voksne liv i et annet land, hvor gang ikke var vanlig. Det var ingenting negativt med det. Nå som jeg leter etter bolig i Norge irriterer det meg at så og si alle leilighetene har sløst bort dyrebare kvadratmeter på noe så ubrukelig som en gang. Hvor gjør du av sølete sko, jakker og vesker? Anonymkode: bb02a...d0f 14 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #10 Skrevet 14. juli 2024 Med vårt klima og behov for div jakker, ulike typer sko, blir en del søl og rot, så er gang veldig praktisk. Anonymkode: 1a2c8...385 12 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #11 Skrevet 14. juli 2024 Hvor har folk uten gang skap og knagger til jakker, luer, skjerf, hansker, skohyller osv? På soverommet? Anonymkode: ca90b...7b8 8 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #12 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når man er fire mennesker om vinteren med vinterjakker, vintersko, dresser til barna og sekker og vesker så er selvsagt en yttergang helt nødvendig. Skal sølete og våte unger og bikkjer bare trampe rett inn i stuen og slenge klærne utover der? Anonymkode: 4851e...c5d Du vet vel at man har gulv i både gangen og stua, vegger har du også. Det går faktisk til og med å henge en knagg på veggen i andre rom en gangen! Anonymkode: 259b0...a05 2
Stonegiant Skrevet 14. juli 2024 #13 Skrevet 14. juli 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Når man er fire mennesker om vinteren med vinterjakker, vintersko, dresser til barna og sekker og vesker så er selvsagt en yttergang helt nødvendig. Skal sølete og våte unger og bikkjer bare trampe rett inn i stuen og slenge klærne utover der? Anonymkode: 4851e...c5d Selvsagt, det kommer jo ann på størrelsen på familien. Kan skjønne din situasjon. Men vår er ikke slik. Ingen barn, og ingen dyr. To voksne mennesker som klarer å sette skoene på plass. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvor gjør du av sølete sko, jakker og vesker? Anonymkode: bb02a...d0f Vi bor ikke slik til at ting blir sølete. Det verste som skjer er vell at skoene er våte. Da setter vi dem på en dørmatte. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #14 Skrevet 14. juli 2024 Vi bor på 180 kvadrat, og fjernet veggene til gangen. Ser rett og slett ikke vits med å kaste bort romfølelse på et rom som kun blir brukt til gjennomfart. Vi setter alltid ting rett på plass, sko, jakker og bærenett, i plassbygd skap. Så bidrar jo også til at det å holde det ryddig går av seg selv. Når vi har gjester står sko på gulv ved dør, men vi henger jakker inn i skap for dem. Anonymkode: 2050b...907
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #15 Skrevet 14. juli 2024 Jeg har bodd i en del små leiligheter som ung, alle har hatt en liten gang. Og jeg ville ikke kjøpt bolig med den planløsningen der. Anonymkode: 651b0...496 4 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #16 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Sånn som den her, utrolig merkelig planløsning: Lekker, ny 2-roms endeleilighet med garasjeplass, heis, IN-ordning, Nybygg-garanti, vannbårenvarme og stor uteplass! | FINN eiendom Den er dyr nok fra før også må man bruke enda mer penger på å sette opp lettvegg for å få en slags gang. Og inngangsdør i glass, det hadde ikke jeg følt meg trygg med hvertfall. Mye rar byggestil i nye leiligheter syns jeg. Anonymkode: 55d0b...75b Enig, mye rare valg. Knøttsmå kjøkkeninnredninger, dårlig lagringsplass (det medfølger nesten aldri bod), alt er så åpent med vinduer fra golv til tak, så det blir nesten umulig å møblere. Har fått det i vrangstrupen. Anonymkode: 17dd4...546 8 5
Disco Skrevet 14. juli 2024 #17 Skrevet 14. juli 2024 jegerrinne skrev (26 minutter siden): Samme som jeg stusser over når jeg ser på amerikansk programmer der har de heler ikke gang mange ganger er jo rett inn i stua på mange amerikanske og engelske hus. Kansje de begynner å herme etter det Mange amerikanske hus har «mudroom» med egen inngang f.eks på baksiden av huset, ihvertfall i de statene som har flere årstider. 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #18 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vet vel at man har gulv i både gangen og stua, vegger har du også. Det går faktisk til og med å henge en knagg på veggen i andre rom en gangen! Anonymkode: 259b0...a05 Så rotete og stygt. Anonymkode: 1a2c8...385 18 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #19 Skrevet 14. juli 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor har folk uten gang skap og knagger til jakker, luer, skjerf, hansker, skohyller osv? På soverommet? Anonymkode: ca90b...7b8 Rett ved inngangsdøren, selvfølgelig. Eneste forskjellen er at det ikke er et eget rom. Anonymkode: cedda...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #20 Skrevet 14. juli 2024 Enig i at den planløsningen var snål. AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du lurer på hvorfor en 2-roms på usle 58 kvm ikke kaster bort plass på en gang? Anonymkode: e9820...76b En 2-roms på «usle 58 kvm»? Du bor tydeligvis ikke i Oslo-området. Anonymkode: 08bf5...f84 17 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå