Gjest 2324 Skrevet 16. februar 2006 #21 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Kokte grillpølser høres veldig ekkelt ut. Grillpølser stekes/grilles. Endret 16. februar 2006 av Milah
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #23 Skrevet 16. februar 2006 Noe rart med det? Er jo det du får på besinstasjoner blandt annet
Malama Skrevet 16. februar 2006 #24 Skrevet 16. februar 2006 Det er jo meeeeeget vanlig å koke/trekke grillpølser da. Jada, du får dem stekt på bensinstasjon (de er tykkere da...), men du får dem kokt på 17. mai og alle mulig indrettsarangement etc, så du må da definitivt vite at dette er vanlig om du har spist grillpølse i en hvilkensomhelst "offentlig" regi egentlig... Pølser kan stekes. De kan kokes. Og de kan grilles. Og det gjelder både grillpølser og kjøttpølser. At noen klarer å bli "paff" av dette overgår min foretåelse. Og enda mer at dere resgerer så åpent på at andre lager mat på en annen måte enn dere selv har gjort det at andre endrer sin middag. Da må du jo ha gjort mer enn å tnke "å.. kan det gjøres sånn?" inni deg....
Gjest 1111 Skrevet 16. februar 2006 #25 Skrevet 16. februar 2006 Såklart det går ann å gjøre det meste med pølser, men jeg er mest vant til stekte pølser og det er vel like ok det som å være vant til kokte.
Gjest vimse Skrevet 16. februar 2006 #26 Skrevet 16. februar 2006 Dette ble en fin liten pølsediskusjon... Min sivgermor har alltid kokt grillpølsene også, jeg hadde ikke smakt det før heller, men det smakte da likesågodt!! Og jeg har da stekt wiener innimellom...
Gjest Raga Skrevet 16. februar 2006 #27 Skrevet 16. februar 2006 Hjemmefra er jeg vant til stekte kjøttpølser, men synes ikke det er noe godt. Husker første gangen jeg fikk servert kokte kjøttpølser med potetmos. Først da skjønte jeg hvor gode de pølsene kunne være. Ellers synes jeg at alle pølser er best når de kokes eller grilles. Stekte pølser blir fett og lite godt. Også synes jeg at kalde pølser rett fra pakka er godt. Sikkert noen som synes det er ekkelt.
Hu i Svingen Skrevet 16. februar 2006 #28 Skrevet 16. februar 2006 Foretrekker kokte kjøttpølser, men fikk begge deler hjemme. Og nå fikk jeg lyst på det, gitt. Med potetmos. Nam, nam!
liv Skrevet 16. februar 2006 #29 Skrevet 16. februar 2006 Er oppvokst med "kokte" røkte kjøttpølser med potetmos. Nam! Ellers så skal grillpølser grilles på grill! og winerpølser skal trekkes!
Brunhilde Skrevet 16. februar 2006 #30 Skrevet 16. februar 2006 Jeg er også vokst opp med kokte kjøttpølser, kokte poteter og kålrabistappe... Nam! Kokt eller stekt - who cares??? ← Jeg også! Og smeltet smør ved siden av. Kjøttpølse, eller middagspølse som vi kaller det, i brun saus med kokte poteter og stuet kål ved siden av var også en sikker vinner i barndommen. Stekt pølse er jeg derimot ikke så glad i, bortsett fra hvis den er grillet.
Malama Skrevet 16. februar 2006 #33 Skrevet 16. februar 2006 Såklart det går ann å gjøre det meste med pølser, men jeg er mest vant til stekte pølser og det er vel like ok det som å være vant til kokte. ← Selvsagt. Selv er jeg altså vant til kokte, min mor har aldri stekt kjøttpølsene. Men jeg blir ikke PAFF over at andre steker dem (og varierer selv etter hva jeg har lyst til) og ville aldri reagert høylytt på at none stekte dem, slik at de endret sine middagsvaner. Det er ikke hva noen er vant til jeg reagerer på, men at de reagerer på hva andre gjør på en slik måte, og blir "paff" av at noen lager mat på en litt annen måte enn de selv.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #34 Skrevet 16. februar 2006 haha, at en tråd om pølser kan bli så opphetet jeg er vant til stekt røkt kjøttpølse hjemmefra, men julevarianten trekkes. Av samboern har jeg lært å servere trekt kjøttpølse med kålrotstappe - kjempegodt. Egentlig er det ikke spesielt sunt å steke maten, men pølse er vel ikke så sunt uansett. Når det gjelder å reagere på andres matlaging kommer det vel an på hvordan man reagerer - jeg bodde sammen med ei som gikk av skaftet omtrent om jeg åpnet en boks med tunfisk eller stekte sopp. Omtrent ALT var "ekkelt", unntatt makaroni. Det blir litt snålt når man er voksen... Men å kommentere at andre lager maten på an måte man ikke er vant til er jo egentlig bare helt naturlig.
Gjest :-) anna (ikke pålogga) Skrevet 16. februar 2006 #35 Skrevet 16. februar 2006 Hehe Pølser kan da serveres på de fleste måter. Jeg er vant tl kokte kjøttpølser med hjemmelaga potetstappe, og det er nydelig!! Jeg spiser også kokte kjøttpølser eller vossafår, eller en lokal grov svinepølse (svinemør) til potetball (raspeballer). Det har jeg dessuten fått servert på restauranter. Så det er nok vanlig ja
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #36 Skrevet 16. februar 2006 Og takket være denne tråden vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen! Jeg både trekker og steker røkte kjøttpølser, ganske enkelt fordi halve husholdningen liker best stekt og den andre kokt........
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #37 Skrevet 16. februar 2006 Jeg vil helst ha dem stekt, og har aldri vært borti kokte røkte pølser faktisk. Antakeligvis geografiske forskjeller på hva som er "vanlig" her.
Nita Skrevet 16. februar 2006 #38 Skrevet 16. februar 2006 Ikke så uvanlig å ha vært borti begge variantene da
Gjest Virvel Skrevet 16. februar 2006 #39 Skrevet 16. februar 2006 Stekte kjøttpølser serveres med potetmos, "kokte" kjøttpølser trekkes i sjysaus og serveres med poteter. Det er det jeg er vant til. :icon_smile:
Gjest piaf Skrevet 16. februar 2006 #40 Skrevet 16. februar 2006 For å ta Bekkeblom litt i forsvar i denne dypsindige diskusjonen om sentrale spørsmål: Er det ikke en ganske vanlig situasjon at folk som bor i kollektiv med felles kjøkken diskuterer eller er uenige om hvordan klassiske hverdagsmiddager eller råvarer bør tilberedes? Kan det være så farlig det da? Jeg kjente meg ihvertfall godt igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå