Gå til innhold

Koke røkte pølser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert bare meg som er ute på viddene igjen, men en i kollektivet skulle lage middag en dag, med å koke røkte pølser. Det hadde hun vokst opp med. Jeg hadde aldri hørt om det, og da jeg ble paff bestemte hun seg for å steke dem i stedet. (Lurer på om jeg er litt streng, jeg :sjarmor: )

Men altså, er dette vanlig? Er det i det hele tatt greit? Da skal jeg nemlig be om unnskyldning ved å servere dem det til middag.

Skrevet

Jeg er også oppvokst med denslags. Men de skal vel strengt tatt ikke kokes, bare trekke.

Skrevet

Så du (Bekkeblom) mener at siden du steiker pølsene, må alle andre gjøre det også? :overrasket:

Jeg kan koke de ( trekke), men også steike de. Spørs hva jeg vil ha den dagen.

Om du var streng, vel nei, for det var den andre som var tåpelig som ikke gjorde som hun hadde bestemt seg for. Og det bare fordi du ble paff, så tydeligvis kan du styre denne andre personen med dine meninger, for hun klarer tydeligvis ikke å stå for sine egne meninger. Det er mest skremmende, og spesielt siden hun vet at det smaker godt, for ellers ville hun nok ikke laget det i det hele tatt.

Så kanskje du skla styre unna matlagingen hennes, til hun har fått opp selvtilliten nok til å si at du kan gjøre som du vil men hun velger også som hun vil.

Skrevet

Jeg er også oppvokst med trekte/kokte kjøttpølser.

Men etter at jeg møtte mannen min så har det blitt slik at vi bare steker de.

Skrevet

Det er da helt normalt å trekke (ikke egnetlig koke, for da sprekker de gjene) pølsene...

Så det er to sting jeg reagerer på her.

At du ble paff (for det første, jeg trodde ikke noen IKKE hadde spsit kokte pølser og for det andre, blir du PAFF av at folk lager mat litt annerledes enn deg selv????)

Og at hun merkelig nok ENDRET sine middagsplaner fordi du aldri hadde spist det før.

Hun må mære vledig lett å påvirke, og du ha stor påvirkningskraft, så ja, jeg støtter ideen om at du holder deg unna hennes matlaging for en stund fremover. Og når noen lager mat du ikke har spist før, så kanskje ikke reagere på en sånn måte?

Jeg koker dem eller steker dem helt alt ettersom hva jeg har lyst på. Begge deler går utmerket godt!

Skrevet

Jeg er også vokst opp med kokte kjøttpølser, kokte poteter og kålrabistappe... Nam!

Kokt eller stekt - who cares???

Skrevet

Hihi, nei jeg bryr meg ikke stort, men hadde bare aldri hørt om, eller tenkt tanken, på at de kunne "kokes"

Skrevet (endret)

Jeg har aldri hørt om kokte kjøttpølser, men på den andre siden spiste jeg ikke kjøttpølser før jeg flyttet for meg selv. Hadde aldri det til middag hjemme.

Endret av Milah
Skrevet

Jeg er oppvokst med stekte kjøttpølser, mannen med kokte. Ble litt overrasket første gang jeg fikk det, men det er godt(selv om det ikke er til å legge under en stol at jeg liker stekte best...).

Skrevet

Snakk om å henge seg opp i feil tre :grine2:

Takk for svar på spørsmålet jeg hadde. Det ser ut til at jeg må servere dette, men altså trekke.

Skrevet

Jeg er vokst opp med "kokte" kjøttpølser og det er smaskens. "kokte" kjøttpølser med smeltet smør og potetmos.......jummi!!!

Gjest LoisLane
Skrevet

Har aldri hørt om at noen koker kjøttpølsene, jeg! Det hadde nok jeg også blitt ganske paff av.

Skrevet

Synes smaken av trekkte kjøttpølse er bedre på stekte.

Skrevet

Her både koker (eller trekker da) og steker vi kjøttpølser. Ikke noe rart med det men så er jeg vokst opp med det da.

Skrevet (endret)

Er oppvokst med kokte røkte kjøttpølser med potetmos eller spagetti til eller i hvit eller brun saus med kokte poteter og grønnsaker til.

Men det er vel egentlig like vanlig med stekte som med kokte.

Endret av pulverheksa
Skrevet

Begge deler er vel like vanlig, kan ikke skjønne at det er noe å bli paff over.

Skrevet

Jeg har hørt om begge deler, men liker best stekte. Det er sikkert fordi jeg ikke kan fordra kokte pølser generelt.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble paff. Jeg har aldri fått kokte kjøttpølser hjemme og syns det høres utrolig ekkelt ut! Det samme med kokte grillpølser. Jeg bodde sammen med en venninne som kokte grillpølser, og det er om mulig enda eklere. Det skal sies at jeg uttrykt min mening første gangen jeg så kokte grillpølser, fordi jeg ble paff, men hun spiste de allikevel;)

Skrevet

Vi koker alltid grill og wiener vi. Pølse i brød - kokt. Men hva gjør dere med grill og wiener da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...