Gå til innhold

Kanskje kreft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har den siste uken oppdaget en kul på halsen. Nå må jeg nevne at jeg har lagt betydelig mye på meg de siste årene. Etter Covid 😅

Så, jeg tenker jo game over. En kul på halsen som vises gjennom fettlaget er neppe et godt tegn.

Saken er at hvis det er tilfelle vil jeg ikke ha behandling annet enn smertelindring. Sånn etterhvert, etter behov.

Nå har jeg ikke vært hos lege. Skal bestille time fordi jeg må vite. 

Jeg har to voksne barn. ( 21 og 33) 

Kan man nekte behandling når det gjelder kreft?

Jeg vet jeg kan google men nå trenger jeg litt menneskelig kontakt. Gjennom KG 😅 

Jeg er 54 år. Jeg ble misbrukt fra garantert 8- års alder. Muligens før. Usikkert. 

Jeg er ufør, funker generelt ok. Har kompleks ptsd og livet er slitsomt.

Så hva tenker du som leser dette. 

For mange er ordet kreft skummelt, for meg er det en utvei. Skal jeg si noe til mine barn? 

Jeg tenker å bare la tiden gå. Når barna etterhvert ser hva som vokser i halsen min, hva da? Dette er min billett herfra men jeg kan ikke si det til familie og venner.

Jeg håper ikke dette blir slettet. Jeg kan umulig være den eneste i Norge som tenker sånn.

Finnes det hospice i Norge? Som sagt om det verste (beste) skulle skje er det verdifullt å vite at smertene blir godt behandlet. 

Jeg vet om google! Jeg trenger medmenneskelig kontakt nå. 

Anonymkode: 67dfa...293

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, man kan nekte behandling og kun få smertelindring. En lege kan ikke tvinge deg til å bli behandlet dersom du ikke ønsker det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, C-girl said:

Ja, man kan nekte behandling og kun få smertelindring. En lege kan ikke tvinge deg til å bli behandlet dersom du ikke ønsker det. 

Som over. Du kan nekte. 

Endret av Gakkepus
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst så er det jo overveiende sannsynlig at denne kulen på halsen IKKE er kreft. Det er også mest sannsynlig at det er noe harmløst.

I Norge så får du god behandling både for alvorlig og mindre alvorlige tilstander, hospice finnes selvsagt.

Oppsøk lege om kulen ikke er borte innen fire/fem uke, er vel de generelle rådene.

Anonymkode: dd6ef...e5d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For mange er ordet kreft skummelt, for meg er det en utvei. Skal jeg si noe til mine barn? 

Jeg tenker å bare la tiden gå. Når barna etterhvert ser hva som vokser i halsen min, hva da? Dette er min billett herfra men jeg kan ikke si det til familie og venner.

De vil jo på ett eller annet tidspunkt skjønne at du har valgt selv å ikke ta imot behandling.

Har du noen du kan snakke med om dine tanker? Psykolog? Du må få hjelp til tankene dine. Kommunen har vel psykiatrisk sykepleier du kan snakke med?

Det er tidlig å miste sin mor som 21 åring. Du kan være en god støtte og hjelp i mange år mens hen vokser til.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer over egen kropp. Har tenkt tanken selv hvis om at...

Anonymkode: 2de39...5ba

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din og hør om du kan få noen å snakke med. Det finnes også tlf.nr. til mental helse: 116 123. De har også chatte-tjeneste.

Barna dine trenger deg fortsatt! Veldig vondt for de å miste deg, så håper du tenker på det. ❤️ 

En kul på halsen trenger absolutt ikke å være kreft, men det vil fastlegen kunne hjelpe deg å finne ut av. Sender deg gode tanker.

Anonymkode: ee0ee...f80

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet mamma når jeg var nesten 40. Det snudde livene våre helt på hodet og ingen av oss i familien ble de samme igjen. Vi må leve med den sorgen og konsekvensene av at hun ble borte i alle våre dager. Håper virkelig du vil revurdere dette. Familien din og barna dine trenger deg selv om de på papiret er voksne.

Anonymkode: 6e86b...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...