Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikkert feil person til å uttale meg, da jeg er gift og har vært sammen med mannen min i over 20 år og har barn, hus og fugler på taket. 
Flotte folk i 20 årene møtes, blir forelsket og får barn og bygger seg hus. 
Så begynner utroskapen og samlivsbrudd og ingen av de har råd til å bo i huset. 
Det er jammen ikke rart det er mangel på boliger når så mange familier blir oppløst og hver familie bor i 2 hus. 
Hva er det som gjør at så mange menn blir utro så snart de får barn og hus? 
Her jeg bor er det mye av dette. 
flytter ut og tar seg god utdannelse, kommer flyttende hjem og blir gravid og stifter familie, etter et par år er det utroskap og brudd. 
Småbarnstiden er krevende og hverdagen kommer midt i fleisen, men er ikke familien lenger verdt å kjempe for? 

Anonymkode: 46e6e...8fa

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal være forsiktig med å dømme andre.

Jeg kjenner mange som har skilt seg, og gudene skal vite at de har kjempet i åresvis. 

Jeg kjenner også noen som burde skilt seg.. men som lever miserable liv sammen, ofte mye pga denne økonomien.

Anonymkode: f6d40...bee

• Liker 6
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er sikkert feil person til å uttale meg, da jeg er gift og har vært sammen med mannen min i over 20 år og har barn, hus og fugler på taket. 
Det er jammen ikke rart det er mangel på boliger når så mange familier blir oppløst og hver familie bor i 2 hus. 
flytter ut og tar seg god utdannelse, kommer flyttende hjem og blir gravid og stifter familie, etter et par år er det utroskap og brudd. 
Småbarnstiden er krevende og hverdagen kommer midt i fleisen, men er ikke familien lenger verdt å kjempe for? 

Hvis du har et så bra ekteskap hvor ingen er utro eller andre konflikter, så pris deg lykkelig og ikke bruk tida di på å dømme andre. 

Anonymkode: 2beca...77a

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal være forsiktig med å dømme andre.

Jeg kjenner mange som har skilt seg, og gudene skal vite at de har kjempet i åresvis. 

Jeg kjenner også noen som burde skilt seg.. men som lever miserable liv sammen, ofte mye pga denne økonomien.

Anonymkode: f6d40...bee

Det er jeg enig i. Det finnes de også. 
Men jeg snakker om unge folk i 20 åra som er utro så snart de får barn og hus. 
Det er ikke snakk om slemme gutter, men som begynner å feste og være utro. 
Det er mange grunner til både det ene og det andre, men jeg snakker om de som går lei. ved minste motstand og når det ikke er spenning mer etter familien er stiftet. Så er det ut å flørte og ligge med andre damer 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De gifter seg, får barn, og mannen må dele konas oppmerksomhet med barna. Det tåler visstnok en del menn dårlig. Da må de få oppmerksomheten fra andre damer. 

Anonymkode: 82769...700

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det går andre veien også. Kvinner som er utro i den perioden. Hvem vet hvorfor folk er utro. Men det var ikke noe bedre før i tiden heller. Så jeg trur ikke folk er mere utro no enn for noen generasjoner tidligere. 

Anonymkode: cadec...b6b

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det går andre veien også. Kvinner som er utro i den perioden. Hvem vet hvorfor folk er utro. Men det var ikke noe bedre før i tiden heller. Så jeg trur ikke folk er mere utro no enn for noen generasjoner tidligere. 

Anonymkode: cadec...b6b

Jeg tror folk klarte å holde det mer skjult før i tiden. De hadde jo ikke telefoner. Menn hadde jo ofte elskerinner når de var på land til sjøs i månedsvis. Dukket jo opp unger her og der. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det ville vært bedre om ikke folk stresset så fælt med å bryte opp etter denne utroskapen. Heller hatt et mer nyansert syn på det.

Anonymkode: d30c2...e09

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ville vært bedre om ikke folk stresset så fælt med å bryte opp etter denne utroskapen. Heller hatt et mer nyansert syn på det.

Hva er et nyansert syn da? At det ikke er så nøye om man gir partneren sin kjønnssykdommer eller om det blir noen unger på si? Ikke så nøye om du er biologisk far til ungene dine eller ikke?

Anonymkode: 586a9...b02

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. De skal få lov til å kvitte seg med illojal svikere.

Men ja, jeg merker vibber fra noen menn med spebarn. Det er jo en veldig stressende tid med mye endring og sikkert noe psykologisk rundt dette med å være fanget av hverdagen, kroppslige vansker, behov for bekreftelse på at de fortsatt er seg selv om livet har endret seg. Noen kan by på noe mer tiltrekkende, fordi de ikke er i barnetåka og har tid, i tilegg til at han/hun ikke får se de dårlige sidene av elskeren(onset) siden de ikke bor oppi hverandre. Å noen er bare utro typer. 

Anonymkode: 4ed3f...627

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Min eks ville ikke endre på livsstilen han hadde som student (annet enn å jobbe i stedet for å studere). Det sa han rett ut også da jeg ble gravid.

Da jeg ble stuck med hus, mat, husarbeide, barn, sånn at han kunne henge med kompiser, sove lenge i helgen, game, trene og feste som før, så ble jeg alenemamma i tillegg til å slave for en voksen mann som ikke klarer å hive klær i skittentøyskurven, eller plukke opp godtepapirene sine fra gulv og møbler. Jeg hadde sex annenhver dag selv om jeg drømte om søvn og hvile. Og var da naturligvis ikke superentusiastisk i sengen siden jeg knapt klarte å holde øynene åpne etter gjennomsnittlig 5 timer søvn hver natt inkludert helg.

Etterhvert fant han seg ei 10 år yngre dame som var gøyal og partygirl. Etter at de fikk baby i sammen, så var hun nok ikke fullt så gøyal lengre. Og ikke var foreldrene hennes så glad for denne nye svigersønnen som hadde forvandlet henne til en skygge av seg selv.

Det er vel bare spørsmål om tid før han er utro mot henne også, og unnskylder det med at han fortjener bedre.

Anonymkode: b7300...94d

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvor mye enklere det hadde vært om folk unnlot å legge hele sin selvverdi i seksuell eksklusivitet? Og at man ikke rotet logistikk, økonomi og barneoppdragelse sammen med sexliv. 

Anonymkode: 453dd...923

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tenk hvor mye enklere det hadde vært om folk unnlot å legge hele sin selvverdi i seksuell eksklusivitet? Og at man ikke rotet logistikk, økonomi og barneoppdragelse sammen med sexliv. 

Samliv er mer enn økonomi, logistikk og samarbeid om oppdragelse. Men også disse på tre områdene vil den utro som oftest svikte, og ikke ta sin del. Den utro bruker tid, og penger, på utroskapspartner. Hen stiller ikke opp som støttende partner når hen er opptatt på annet hold, og hen unndrar seg oftest full deltakelse i familieliv og oppdragelse. Så den som er utro gjør mer enn å bare ha sex med andre. Den bedradde mister hjelp, støtte, samhold. Mer enn seksuell eksklusivitet tas bort. En familie er ikke det samme som en bedrift. En bedrift har oppsigelsestid, lønn og fast arbeidstid. Man er heller ikke følelsesmessig knyttet til ledelsen, eller involvert i dennes familie, og man har avklart fritid. 

Anonymkode: 82769...700

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Min eks ville ikke endre på livsstilen han hadde som student (annet enn å jobbe i stedet for å studere). Det sa han rett ut også da jeg ble gravid.

Da jeg ble stuck med hus, mat, husarbeide, barn, sånn at han kunne henge med kompiser, sove lenge i helgen, game, trene og feste som før, så ble jeg alenemamma i tillegg til å slave for en voksen mann som ikke klarer å hive klær i skittentøyskurven, eller plukke opp godtepapirene sine fra gulv og møbler. Jeg hadde sex annenhver dag selv om jeg drømte om søvn og hvile. Og var da naturligvis ikke superentusiastisk i sengen siden jeg knapt klarte å holde øynene åpne etter gjennomsnittlig 5 timer søvn hver natt inkludert helg.

Etterhvert fant han seg ei 10 år yngre dame som var gøyal og partygirl. Etter at de fikk baby i sammen, så var hun nok ikke fullt så gøyal lengre. Og ikke var foreldrene hennes så glad for denne nye svigersønnen som hadde forvandlet henne til en skygge av seg selv.

Det er vel bare spørsmål om tid før han er utro mot henne også, og unnskylder det med at han fortjener bedre.

Anonymkode: b7300...94d

Stakkars deg ❤️ virker nesten som litt panikk for å bli far, og miste det livet han hadde. Når man blir foreldre er ungdomspoken og friheten en ferdig epoke for en del år. 
Da jeg fikk barn kunne jeg fortsatt dra ut å feste og være med venner på helg hvis jeg ville, mannen hadde aldri nektet meg til det. Men det livet der var det siste jeg hadde lyst til. Jeg hadde lyst å være hjemme, se på tv etter barna var lagt og lage oss noe godt å spise. Og sove. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er nok så sikker på at vi ikke prøver å skjønne at nesten alle kan bli utro. Ideen om "jeg hater og utroskap, og kommer ikke bli utro" er bakgrunnen til mye utroskap. 

Istedenfor å ta inn over oss budskapet fra oldtiden om at de fleste av oss kun er mennesker med evne å gå på trynet.

Den vanligste typen av utroskap er en vei med mange trinn sammen med en bekjent, der ting gradvis utvikler seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel dette presset på å følge malen, og få hus, barn og bil. Folk tør ikke være alene, eller bruke tid på finne den rette, når de kanskje burde. Da blir det sånn.

Anonymkode: d067e...d82

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kan dere ikke bare holde dette poly-cuck-pervo-tøyset deres for dere selv? 95% av befolkningen er totalt uinteresserte.

Anonymkode: 6c936...cff

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan dere ikke bare holde dette poly-cuck-pervo-tøyset deres for dere selv? 95% av befolkningen er totalt uinteresserte.

Nettopp. Merkelig nok vil de aller fleste utro folk være lite interesserte i å la partneren ligge med andre.

Anonymkode: 586a9...b02

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 3.40):

Feminisme har lurt kvinner til å tro at når de har "sikret seg" er det unødvendig å ha sex med mannen sin lenger. At de deretter kan la ham gå for lut og kaldt vann uten at det skal få konsekvenser.

Det er dette som har skjedd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 3.40):

Så flott at du møtte drømmemannen for over 20 år siden og lever et liv de fleste kan misunne deg!!

Men hvorfor så hard mot disse som er, grovt regnet, halvparten så gamle som deg? Hvor mye vêt du EGENTLIG om den og hvordan de har det?

Anonymkode: 812cd...ed4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...