Gå til innhold

Noen som har gått til psykolog for å snakke om psykologen man går til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går til psykolog hos  DPS. Enkelte ganger er det ting  jeg  ikke føler jeg kan si til psykologen, men som jeg likevel skulle spurt råd om. Dette er temaer det ikke er lov å snakke om på nettforumer. Dette er også temaer som setter min psykolog i en vanskelig situasjon siden det gjelder relasjonen vår  og ikke kun meg. 

Har vurdert å betale for en time for å snakke med en privat psykolog. Noen som har gått til en ekstra psykolog for å spørre spørsmål man ikke føler er riktig å spørre til sin egen psykolog?

Anonymkode: 75ed6...76b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan si hva du vil til psykologen din. Han er profesjonell og er der for å gi deg behandling 

Anonymkode: ba798...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan si hva du vil til psykologen din. Han er profesjonell og er der for å gi deg behandling 

Jeg kan si hva jeg vil til psykologen, men psykologen vil ikke alltid kunne svare ærlig. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan si hva jeg vil til psykologen, men psykologen vil ikke alltid kunne svare ærlig. 

TS

En psykolog vil svare deg ærlig og det er ingenting du ikke kan ta opp med en psykolog. Hvis det er ting du ikke kan si til din, så er dere en dårlig match. Hva er det du ikke kan si egentlig? For det er tvilsomt at du ikke kan si det til psykologen din.

Har det noe med deres relasjon å gjøre, eller noe som vil påvirke den, så er det absolutt noe å snakke om med psykologen med. 

Anonymkode: 7f2a7...cac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Er du forelsket i psykologen? Det kalles overføring og er normalt og han har nok ikke samme følelser for deg. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er du forelsket i psykologen? Det kalles overføring og er normalt og han har nok ikke samme følelser for deg. 

Nei, som jeg skrev i åpningsinnlegget så handler dette om tema som ikke er lov å snakke om på kvinneguiden. Det er enkelte temaer som alltid fører til at trådene blir stengt.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

En psykolog vil svare deg ærlig og det er ingenting du ikke kan ta opp med en psykolog. Hvis det er ting du ikke kan si til din, så er dere en dårlig match. Hva er det du ikke kan si egentlig? For det er tvilsomt at du ikke kan si det til psykologen din.

Har det noe med deres relasjon å gjøre, eller noe som vil påvirke den, så er det absolutt noe å snakke om med psykologen med. 

Det er for øvrig ikke min erfaring. Psykologen min har for øvrig selv innrømt at det var ting hun ikke var ærlig om.  Ikke at jeg klandrer henne. Dette med å være profesjonell og ærlig er lettere sagt enn gjort når man er i vanskelige situasjoner. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, som jeg skrev i åpningsinnlegget så handler dette om tema som ikke er lov å snakke om på kvinneguiden. Det er enkelte temaer som alltid fører til at trådene blir stengt.

Det er for øvrig ikke min erfaring. Psykologen min har for øvrig selv innrømt at det var ting hun ikke var ærlig om.  Ikke at jeg klandrer henne. Dette med å være profesjonell og ærlig er lettere sagt enn gjort når man er i vanskelige situasjoner. 

TS

Umulig å hjelpe deg om du ikke sier hva det er. Det er lov å nevne selvmord, uten at tråden blir stengt. Det handler om kontekst og meningen bak det å nevne det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Umulig å hjelpe deg om du ikke sier hva det er. Det er lov å nevne selvmord, uten at tråden blir stengt. Det handler om kontekst og meningen bak det å nevne det. 

Hjelpen jeg spør om er ikke at dere skal svare på spørsmålet jeg ønsker å stille psykologen. Hjelpen jeg spør om er om noen av dere har gått til en ekstra psykolog. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjelpen jeg spør om er ikke at dere skal svare på spørsmålet jeg ønsker å stille psykologen. Hjelpen jeg spør om er om noen av dere har gått til en ekstra psykolog. 

TS

Setter pris på at dere vil hjelpe, men jeg må forholde meg til forumreglene.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS

Det er ikke normalt å gå til en annen psykolog for et spørsmål. Du har en psykolog, så spør henne

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gjort det selv, men synes helt klart at du kan ta noen timer hos en privat psykolog, parallelt med din faste psykolog. Virker som om du har behov for det, og det høres lurt ut med en annens syn på en sak. Ingenting galt med det 😊 Lykke til!

Anonymkode: 018a1...235

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle om andre har gjort det da? 😊 Gjør hva du selv vil. 

Anonymkode: 2d07d...8c1

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har gjort dette.

Endte opp med politianmeldelse.

Anonymkode: 90306...639

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

TS

Hvorfor er det så viktig at hun skal være ærlig? Har hennes ærlige meninger noe med jobben hennes å gjøre egentlig? Hun skal bruke sin kunnskap til å hjelpe deg på best mulig måte med din helse. Hvis hun skal klare det er det du som må være ærlig. Det er det som er viktig.

Til spørsmålet i HI så har jeg aldri trengt en psykolog å snakke med om psykologen. Det virker som om du overtenker problemstillingen veldig. Du både kan og bør snakke med psykologen din om dette.

Anonymkode: 80073...835

Skrevet

Hvorfor tror du at en annen psykolog vil gi deg et mer ærlig svar? Den andre vil også være "din" psykolog og jobbe etter de samme retningslinjene - det er ingen forskjell på offentlig og privat der.

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, Daria said:

Hvorfor tror du at en annen psykolog vil gi deg et mer ærlig svar? Den andre vil også være "din" psykolog og jobbe etter de samme retningslinjene - det er ingen forskjell på offentlig og privat der.

Fordi  det jeg ønsker å spørre om kun angår psykologen jeg nå går til og ikke psykolog nummer 2.  Det er heller ikke slik at problemet løser seg ved at jeg bytter psykolog. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

At du føler det er visse ting du ikke kan ta opp med din psykolog er DIN oppfatning og behøver ikke ha noe med den faktiske situasjonen å gjøre. Det virker mer som om du forsøker å forhindre at dine spørsmål rundt selvmord ikke havner i journalen hos dps enn at hun ikke kan svare som psykolog. Hun er tross alt på jobb, og hennes private ærlige synspunkter har ingenting i din behandlingstime å gjøre. Selv om du går til en annen og stiller spørsmålet der, vil du få akkurat samme svar. Hvorfor? Fordi de har en jobb å utføre og er ikke der for å dekke dine behov for å få vite hva de selv privat tenker og mener om ting du tar opp.

Kjenner ei som går til dps som deg, og hun er helt håpløs og holder skjult at hun planlegger selvmord og tar ikke opp saker med psykolog som er helt avgjørende for at hun skal få riktig behandling. Hun har paranoid personlighetsforstyrrelse. 

Anonymkode: 8c332...530

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi  det jeg ønsker å spørre om kun angår psykologen jeg nå går til og ikke psykolog nummer 2.  Det er heller ikke slik at problemet løser seg ved at jeg bytter psykolog. 

TS

Problemet gjelder psykologen din? Og det handler om relasjon du og psykologen som samtidig bryter forumreglene? Jeg forstår ikke dette. 
Tenker du fint kan bestille deg en time hos fastlegen og drøfte temaet der og be om råd. 

AnonymBruker
Skrevet

Bytt psykolog

Anonymkode: 6e364...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer også litt på dette. Har noen ting det ikke fungerer helt  å snakke med psykologen min om som jeg vurderer å snakke med en annen om. Tenker i så fall ikke å gjøre det samtidig, dvs å ha to prosesser gående samtidig, men heller ta en pause fra den faste og et par timer med en annen. 

Anonymkode: 003ba...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...