Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt grusomt! Og jeg trenger råd  

Jeg gjorde det slutt med verdens beste mann etter 7 mnd sammen. Jeg hadde for mye å stri med privat, og greide ikke jobbe meg gjennom det mens jeg samtidig var i et forhold. Så jeg måtte ta det vonde valget. Han virkelig elsket meg, og tryglet meg om å ikke gjøre det slutt.
To mnd etterpå oppdaget jeg at jeg var gravid. Og i løpet av disse to månedene har min ekskjæreste gått videre. Han har blitt sammen ei som var samboer med barn, og hun har mer eller mindre flyttet rett inn til min ekskjæreste. På 1-2 mnd har dette skjedd, altså veldig raskt. Og her står jeg og er gravid. 
Jeg har ikke sagt noe om dette til min ekskjæreste, men jeg har tryglet han om å ta meg tilbake. Han var skikkelig lei seg og gråt så snørr og tårer rant, for han sa han ville ventet på meg om jeg bare hadde bedt han, og han viste ikke at jeg ville komme tilbake. Så han gikk videre.  Og nå stod han med to som han elsket. Og det nye forholdet kunne han ikke bryte for det var innviklet. Ikke så rart for han er jo delvis skyld i hennes samlivsbrudd. Og hun har mer eller mindre flyttet inn til han. 
Det var jo jeg som gjorde det slutt, så han har igrunnen ikke gjort noe galt. Han er en utrolig flott mann, og han ville elsket dette barnet, men det er helt uaktuelt å bære det fram alene. Tror jeg. Og jeg vil ikke at han skal bli sammen meg kun pga graviditeten, jeg trenger ekte kjærlighet for å være trygg og lykkelig. Og han vil da kanskje lengte etter hun nye hvis han bryter med henne. Og jeg greier heller ikke å høre han be meg om å fjerne det fordi han elsker ei annen. 
Så hva gjør jeg nå? Jeg er så fortvilt. Hvis jeg forteller risikerer jeg å bli bedt om å fjerne det, og det makter jeg simpelthen ikke å høre. Da er det bedre at jeg bare gjør det selv i stillhet uten at han vet. Men greier jeg det?
Skulle ønske noen bare kunne fortelle han dette i smug uten at jeg visste om det, for da kunne han tatt et valg om han ønsket å gjøre det slutt med hun nye og være sammen meg eller om han ønsket at jeg tok abort så kunne han bare holdt seg unna meg så hadde jeg tatt valget på egen hånd. Hvis dere skjønner. 
Hva gjør jeg? Vi er godt voksne begge to. Og det haster å ta en avgjørelse. 

Anonymkode: 4c658...750

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tar abort og lar ham gå. Du har jo allerede ødelagt for ham én gang, du trenger ikke gjøre det enda en gang. 

Anonymkode: ca97f...348

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Fortell han. Mest sannsynlig  kommer han tilbake 

Anonymkode: e47eb...c1e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.
Jeg vil ikke ha han tilbake pga dette, jeg vil ha ekte kjærlighet. 

Spoiler

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er helt grusomt! Og jeg trenger råd  

Jeg gjorde det slutt med verdens beste mann etter 7 mnd sammen. Jeg hadde for mye å stri med privat, og greide ikke jobbe meg gjennom det mens jeg samtidig var i et forhold. Så jeg måtte ta det vonde valget. Han virkelig elsket meg, og tryglet meg om å ikke gjøre det slutt.
To mnd etterpå oppdaget jeg at jeg var gravid. Og i løpet av disse to månedene har min ekskjæreste gått videre. Han har blitt sammen ei som var samboer med barn, og hun har mer eller mindre flyttet rett inn til min ekskjæreste. På 1-2 mnd har dette skjedd, altså veldig raskt. Og her står jeg og er gravid. 
Jeg har ikke sagt noe om dette til min ekskjæreste, men jeg har tryglet han om å ta meg tilbake. Han var skikkelig lei seg og gråt så snørr og tårer rant, for han sa han ville ventet på meg om jeg bare hadde bedt han, og han viste ikke at jeg ville komme tilbake. Så han gikk videre.  Og nå stod han med to som han elsket. Og det nye forholdet kunne han ikke bryte for det var innviklet. Ikke så rart for han er jo delvis skyld i hennes samlivsbrudd. Og hun har mer eller mindre flyttet inn til han. 
Det var jo jeg som gjorde det slutt, så han har igrunnen ikke gjort noe galt. Han er en utrolig flott mann, og han ville elsket dette barnet, men det er helt uaktuelt å bære det fram alene. Tror jeg. Og jeg vil ikke at han skal bli sammen meg kun pga graviditeten, jeg trenger ekte kjærlighet for å være trygg og lykkelig. Og han vil da kanskje lengte etter hun nye hvis han bryter med henne. Og jeg greier heller ikke å høre han be meg om å fjerne det fordi han elsker ei annen. 
Så hva gjør jeg nå? Jeg er så fortvilt. Hvis jeg forteller risikerer jeg å bli bedt om å fjerne det, og det makter jeg simpelthen ikke å høre. Da er det bedre at jeg bare gjør det selv i stillhet uten at han vet. Men greier jeg det?
Skulle ønske noen bare kunne fortelle han dette i smug uten at jeg visste om det, for da kunne han tatt et valg om han ønsket å gjøre det slutt med hun nye og være sammen meg eller om han ønsket at jeg tok abort så kunne han bare holdt seg unna meg så hadde jeg tatt valget på egen hånd. Hvis dere skjønner. 
Hva gjør jeg? Vi er godt voksne begge to. Og det haster å ta en avgjørelse. 

Når du har så mye privat å stri med  at du må gjøre det slutt så er du neppe istand til å ta vare på et barn. I tillegg, nokså utrolig at du kan gå i to måneder uten å finne ut at du er gravid! 
Historien er for god til å fremstå troverdig. 

Anonymkode: d7b62...f3e

• Liker 18
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

E.Du tar en avgjørelse som passer deg alene. Kjenn etter hvs som er riktig gor deg alene. Du sier ingenting til mannen. 

Anonymkode: f9647...358

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her.
Jeg vil ikke ha han tilbake pga dette, jeg vil ha ekte kjærlighet. 

Vis skjult innhold

Hva vil du et barn skal si til deg om 18. år, fordi du frarøvet barnet å ha en far? Igjen, du er for god til være troverdig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når du har så mye privat å stri med  at du må gjøre det slutt så er du neppe istand til å ta vare på et barn. I tillegg, nokså utrolig at du kan gå i to måneder uten å finne ut at du er gravid! 

Faktisk sant. Jeg er godt voksen, overgangsalder, så mensen er så som så. Hvorfor skulle jeg skrive et innlegg her om det ikke var sant?

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har så mye å stri med at du ikke kan være i et forhold, hvordan skal du klare å ta vare på et barn?

Anonymkode: fde89...ea5

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du tar abort og lar ham gå. Du har jo allerede ødelagt for ham én gang, du trenger ikke gjøre det enda en gang. 

Anonymkode: ca97f...348

Enig 100%

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. 
Hadde aldri trodd jeg skulle måtte forsvare meg og utbrodere problemene mine. 
Mitt problem som jeg ikke greide å bearbeide i forholdet var et gammelt dysfunksjonelt forhold som ikke var bearbeidet ferdig. Jeg har gjort alt riktig i to måneder for å få finne tilbake til meg selv, ta tilbake livet mitt, finne ut hva jeg ønsker med livet. Jeg har også gått til psykolog for å få hjelp. 
Jeg føler nå st jeg vet hvem jeg er og hva jeg vil, og det gamle forholdet er helt borte for meg nå. 
Så dette peoblemet mitt har ikke noe med evnen til å ta vare på et barn, men samtidig skal jeg være så ærlig å si at det slett ikke er ønskedrømmen å være alene i dette. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Han fortjener å vite at du er gravid. At kvinner mener at det er helt greit å skjule så viktig info for mannen når det passer oss, er helt galt.

Hvis en mann ber om råd, så nåde ham om han vurderer å ikke fortelle sannheten. For da er det kvinners rettighete til å være delaktig i valg det hyles om.

Anonymkode: 25e26...555

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes du bør ta en prat med han. Dere er begge godt voksne, og klarer å takle dette. (Vanskelig å gjøre det rette, men du vet jo innerst inne at dette er det etisk riktige selv)

Har du barn fra før? Har han? Kan jo være en positiv ting dette. Jeg sier ikke at du ikke skal ta abort, det er ditt valg. Men du bør uansett bruke litt tid på valget, og komme frem til hva som er riktig for deg/ dere

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Faktisk sant. Jeg er godt voksen, overgangsalder, så mensen er så som så. Hvorfor skulle jeg skrive et innlegg her om det ikke var sant?

Hvis du er i overgangsalder må du være over 45 år tipper jeg. Ønsker du barn i denne alderen? 

Anonymkode: edb42...cdb

• Nyttig 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er helt normalt å ikke vite det de første månedene. Det er ikke sånn at det ruller inn en melding på mobilen med "gratulerer, du er gravid!".

Endret av Nonstop1
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I tillegg, nokså utrolig at du kan gå i to måneder uten å finne ut at du er gravid! 

Du er ikke særlig kunnskapsrik på området, skjønner jeg😅 Det er ikke det minste utrolig, tvert i mot er det nokså vanlig. 

Anonymkode: 1c000...5bb

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Han mannen får nok med seg at du får ett barn uansett. dersom dere bor i nærheten eller har litt kontakt. Det er mye bedre at du forteller han det enn han finner det ut selv. Barnet kommer til å spørre etter pappaen sin.

Hvorfor ba du ikke bare om litt tid/pause i stedet for å gjøre det helt slutt? Om han elsket deg så høyt som du beskriver, ville han ha forstått.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS, bare fortell ham om graviditeten. Så har han alle opplysningene å ta en avgjørelse ut fra. 

Anonymkode: 1c000...5bb

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du er byttet ut i løpet av 2 mnd? Høres ikke ut som kjærlighet det nei. Ta abort og vare på deg selv. 

Anonymkode: 0d65f...a21

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han elsket deg men på 2 mnd har han gått videre, fått ny kjæreste og flyttet sammen?🙄 Høres ikke ut som ekte kjærlighet. 

Du bør uansett fortelle han at du er gravid. 

Anonymkode: bcd34...a6e

• Liker 10
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...