Thomasine Skrevet 13. juli 2024 #1 Del Skrevet 13. juli 2024 (endret) På tide med ny seng her. Har i dag en altfor gammel Svaneseng som i sin tid var veldig god. Hvilken seng har du som du er fornøyd med? Sengen må kunne «bære» en på ca 100 og en på ca. 70 kg. Noen her som har litt peil på madrasser? Fjær, pocket? Og hvilken størrelse har dere? Har alltid hatt 180 x 200, vurderer 160 x 200 for å få litt mere space på soverommet. Endret 13. juli 2024 av Thomasine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Del Skrevet 13. juli 2024 Ville ikke hatt mindre enn 180. Og ville unngått fjærer. Overmadrassen er viktig, vi har en tempurvariant som er helt nydelig (wellpur tror jeg den heter). Ikke kjøp det billigste! Anonymkode: 24163...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 14. juli 2024 Forfatter #3 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ville ikke hatt mindre enn 180. Og ville unngått fjærer. Overmadrassen er viktig, vi har en tempurvariant som er helt nydelig (wellpur tror jeg den heter). Ikke kjøp det billigste! Anonymkode: 24163...718 Om du er fornøyd med sengen din - hva heter den?😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Del Skrevet 14. juli 2024 Thomasine skrev (22 timer siden): På tide med ny seng her. Har i dag en altfor gammel Svaneseng som i sin tid var veldig god. Hvilken seng har du som du er fornøyd med? Sengen må kunne «bære» en på ca 100 og en på ca. 70 kg. Noen her som har litt peil på madrasser? Fjær, pocket? Og hvilken størrelse har dere? Har alltid hatt 180 x 200, vurderer 160 x 200 for å få litt mere space på soverommet. Hva er budsjettet? Svane, Jensen, Wonderland, alle er gode merker hvor man kan ha to forskjellige fastheter. Hvilken fasthet man skal ha, avhenger av personlige preferanser i tillegg til vekt. Fast madrass vil oppleves forskjellig selv innenfor samme merke, for det vil være forskjellig oppbygging av fjærer. Jeg har Jensen Carat (Skeidar) og ELSKER den. Alle Jensen madrassene fra Skeidar har en fastere og en mykere side. Så på f.eks en med fast fasthet, så kan man snu madrassen hvis den oppleves for myk eller for fast. Hadde tidligere Jensen Nova plus til vesentlig billigere penge, men comfort kan ikke sammenlignes. Ventet med innkjøp til det var salg, mye å spare da. 160 cm går helt fint. Så første bud - budsjett. Anonymkode: 0863a...1c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Del Skrevet 14. juli 2024 Er utrolig fornøyd med danske Bedre Nætter. https://www.bedrenaetter.no/tilbud-senger.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7s20BhBFEiwABVIMrZCgVgp2OEGc64ztlDJuX21QPczlXM4trx8IfrzyXpIqecV9Udx-FBoChtYQAvD_BwE Anonymkode: fdc2b...dd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 14. juli 2024 Forfatter #6 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er budsjettet? Svane, Jensen, Wonderland, alle er gode merker hvor man kan ha to forskjellige fastheter. Hvilken fasthet man skal ha, avhenger av personlige preferanser i tillegg til vekt. Fast madrass vil oppleves forskjellig selv innenfor samme merke, for det vil være forskjellig oppbygging av fjærer. Jeg har Jensen Carat (Skeidar) og ELSKER den. Alle Jensen madrassene fra Skeidar har en fastere og en mykere side. Så på f.eks en med fast fasthet, så kan man snu madrassen hvis den oppleves for myk eller for fast. Hadde tidligere Jensen Nova plus til vesentlig billigere penge, men comfort kan ikke sammenlignes. Ventet med innkjøp til det var salg, mye å spare da. 160 cm går helt fint. Så første bud - budsjett. Anonymkode: 0863a...1c3 Ja, tenker nå at madrassen er viktigst og jeg sparer. 😀👍🏼 Tar en titt på Jensen Carat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 14. juli 2024 Forfatter #7 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er utrolig fornøyd med danske Bedre Nætter. https://www.bedrenaetter.no/tilbud-senger.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw7s20BhBFEiwABVIMrZCgVgp2OEGc64ztlDJuX21QPczlXM4trx8IfrzyXpIqecV9Udx-FBoChtYQAvD_BwE Anonymkode: fdc2b...dd9 Rart at du skriver dette. Har sett på senger derfra og sjekket Trustpilot. Likevel litt usikker. Hvilken har du? 😃 https://www.bedrenaetter.no/senger/kontinentalsenger.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Del Skrevet 14. juli 2024 Thomasine skrev (10 minutter siden): Rart at du skriver dette. Har sett på senger derfra og sjekket Trustpilot. Likevel litt usikker. Hvilken har du? 😃 https://www.bedrenaetter.no/senger/kontinentalsenger.html Vi tok testen og gikk for modellen under. Lurer på om det kan være Venus vi endte med. Kjøpte kjølende overmadrassen og den er super. Anonymkode: fdc2b...dd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 14. juli 2024 Forfatter #9 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi tok testen og gikk for modellen under. Lurer på om det kan være Venus vi endte med. Kjøpte kjølende overmadrassen og den er super. Anonymkode: fdc2b...dd9 Takk for svar. 😀👌🏼Skal skrive til dem og høre om de har sokkel istedenfor ben. Har det nå og det er fantastisk å slippe å støvsuge under senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 14. juli 2024 #10 Del Skrevet 14. juli 2024 Vi har Jensen opal (skeidar). Madrass på sokkel, to enkeltmadrasser på 180 tilsammen. Mannen på godt over 100 kg har hard og jeg på da ca 100 kg, nå 65 kg har medium. Kan snu den etter fasthetsgrad, vi bruker begge den mest faste siden. Tidenes beste kjøp. Har slitt med skulderplager hele livet, har gitt seg helt etter vi fikk sengen. Tok en uke med innkjøring, der kroppen var vond, etter det har den vært som en drøm. Hatt den i 8 år nå, helt super enda. Kjøpte den på tilbud til rundt 28 000 med sokkel og overmadrass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 14. juli 2024 #11 Del Skrevet 14. juli 2024 Thomasine skrev (23 timer siden): På tide med ny seng her. Har i dag en altfor gammel Svaneseng som i sin tid var veldig god. Hvilken seng har du som du er fornøyd med? Sengen må kunne «bære» en på ca 100 og en på ca. 70 kg. Noen her som har litt peil på madrasser? Fjær, pocket? Og hvilken størrelse har dere? Har alltid hatt 180 x 200, vurderer 160 x 200 for å få litt mere space på soverommet. Har seng fra Bedre netter, fantastisk god seng der jeg kan heve hodet og føttene, har aldri sovet så godt før og til ca 20K for en dobbeltseng, så synes jeg det var et røverkjøp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #12 Del Skrevet 14. juli 2024 Thomasine skrev (38 minutter siden): Takk for svar. 😀👌🏼Skal skrive til dem og høre om de har sokkel istedenfor ben. Har det nå og det er fantastisk å slippe å støvsuge under senga. De har det som er på siden dems, hverken mer eller mindre. Sokkel må du nok lage selv. Anonymkode: fdc2b...dd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #13 Del Skrevet 14. juli 2024 Seng er individuelt, da. Jeg har venninner som påstår at man MÅ ha seng til 50 000 kroner, og som også kjøpte det mens vi ennå var studenter.. Selv har jeg hatt en Ikea kontinentalseng de siste åtte årene (and still counting) og jeg sovner raskt, sover godt, våkner uthvilt og uten vondter. Den kostet under ti tusen (komplett dobbeltseng med overmadrass, bein, sengegavl). På hotell, derimot... 😅 Der får jeg ofte småvondt både her og der. Er kvinne, 35 år. Jeg ville gått til en fysisk butikk og prøveligget, kjent på madrasser/overmadrasser o.l., og sørget for å handle fra en butikk hvor man kan bytte inn sengen igjen etter en god stund hvis det blir fullstendig krasj. Anonymkode: 529dc...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 14. juli 2024 Forfatter #14 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Seng er individuelt, da. Jeg har venninner som påstår at man MÅ ha seng til 50 000 kroner, og som også kjøpte det mens vi ennå var studenter.. Selv har jeg hatt en Ikea kontinentalseng de siste åtte årene (and still counting) og jeg sovner raskt, sover godt, våkner uthvilt og uten vondter. Den kostet under ti tusen (komplett dobbeltseng med overmadrass, bein, sengegavl). På hotell, derimot... 😅 Der får jeg ofte småvondt både her og der. Er kvinne, 35 år. Jeg ville gått til en fysisk butikk og prøveligget, kjent på madrasser/overmadrasser o.l., og sørget for å handle fra en butikk hvor man kan bytte inn sengen igjen etter en god stund hvis det blir fullstendig krasj. Anonymkode: 529dc...c18 Takk for svar. Har prøveligget flere, men må nok sove noen dager i en seng før jeg vet om den passer meg eller ei. Var på hotell ( 3 stjerners) og hadde den beste senga! Ikke vondter her eller der. Må finne en liknende…😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #15 Del Skrevet 15. juli 2024 neon_sun skrev (13 timer siden): Vi har Jensen opal (skeidar). Madrass på sokkel, to enkeltmadrasser på 180 tilsammen. Mannen på godt over 100 kg har hard og jeg på da ca 100 kg, nå 65 kg har medium. Kan snu den etter fasthetsgrad, vi bruker begge den mest faste siden. Tidenes beste kjøp. Har slitt med skulderplager hele livet, har gitt seg helt etter vi fikk sengen. Tok en uke med innkjøring, der kroppen var vond, etter det har den vært som en drøm. Hatt den i 8 år nå, helt super enda. Kjøpte den på tilbud til rundt 28 000 med sokkel og overmadrass. Opal er modellen under Carat, og er også en veldig god seng Jeg anbefaler å ha ben og ikke sokkel (madrass puster bedre, og man slipper støvet), men det var vel ikke det TS lurte på, så jeg skal ikke si noe mer Anonymkode: 0863a...1c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #16 Del Skrevet 15. juli 2024 Thomasine skrev (11 timer siden): Takk for svar. Har prøveligget flere, men må nok sove noen dager i en seng før jeg vet om den passer meg eller ei. Var på hotell ( 3 stjerners) og hadde den beste senga! Ikke vondter her eller der. Må finne en liknende…😅 Ring hotellet og spør hvilke madrasser de bruker? Anonymkode: 0863a...1c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 15. juli 2024 Forfatter #17 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ring hotellet og spør hvilke madrasser de bruker? Anonymkode: 0863a...1c3 Var i utlandet…ikke noe man får tak i her, tenker jeg…😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #18 Del Skrevet 15. juli 2024 Svane seng med intelligel madrass, supert om man sliter med rygg, bekken. Skeidar, Bohus og Møbelringen har Svane. Anonymkode: e9a90...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #19 Del Skrevet 15. juli 2024 Thomasine skrev (27 minutter siden): Var i utlandet…ikke noe man får tak i her, tenker jeg…😉 Aha, skjønner! Men da står jeg fast i jensen carat, eller Opal som andre foreslo. Fordelen med Jensen hos Skeidar vs Bohus, er at de har to separate madrasser i trekket, så mye lettere mtp flytting. Jensen Carat er det 37 % rabatt på nå, og Opal 25 % Anonymkode: 0863a...1c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå