AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Del Skrevet 13. juli 2024 Helst et tungt eller klassisk verk som gir inntrykk av at jeg er mest mulig intellektuell. Men hva skal jeg gjøre for at dette virkelig blir lagt merke til; er det nok å fortelle om boken på sosiale medier i ettertid etter å ha lest den, eller burde jeg oppdatere mens jeg leser, og fortelle hvor langt jeg har kommet? Kanskje også livestream? Kontakte lokalavisen? Eller annen form for reklame? Før i tiden gjorde man ting i stillhet i et privat, lukket rom; spiste man middag hadde man ikke behov for å legge ut bilder av middagstallerkenen på Facebook, gikk man på konsert trengte man ikke filme alt med mobilen for å legge ut dette på nett til resten av verden, og leste man en bok, skrøt man ikke av dette. Men jeg forstår jo at tidene har endret seg, og at man for å være moderne idag må utbasunere alt man gjør, så jeg lurer på hvilke virkemidler som er best for å få mest mulig oppmerksomhet for kulturell interesse. Spørsmålene mine er derfor: 1. Hvilken bok skal jeg lese for å bli lagt merke til? 2. Hvordan skal jeg formidle dette for å få mest mulig skryt og anerkjennelse? På forhånd takk for svar; selv om jeg egentlig er av den gammeldagse typen som foretrekker å gjøre ting i det stille, vil jeg nødig bli sett på som en dinosaur fra en fjern fortid, så jeg ønsker å bli litt mer moderne - og selvskryt og behov for oppmerksomhet er tydeligvis nøkkelen i dagens samfunn. Anonymkode: 9d1ae...85d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Del Skrevet 13. juli 2024 Boken 1984 har jubileum i år. Anonymkode: cfa94...fbf 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #3 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 21.13): Helst et tungt eller klassisk verk som gir inntrykk av at jeg er mest mulig intellektuell. Men hva skal jeg gjøre for at dette virkelig blir lagt merke til; er det nok å fortelle om boken på sosiale medier i ettertid etter å ha lest den, eller burde jeg oppdatere mens jeg leser, og fortelle hvor langt jeg har kommet? Kanskje også livestream? Kontakte lokalavisen? Eller annen form for reklame? Før i tiden gjorde man ting i stillhet i et privat, lukket rom; spiste man middag hadde man ikke behov for å legge ut bilder av middagstallerkenen på Facebook, gikk man på konsert trengte man ikke filme alt med mobilen for å legge ut dette på nett til resten av verden, og leste man en bok, skrøt man ikke av dette. Men jeg forstår jo at tidene har endret seg, og at man for å være moderne idag må utbasunere alt man gjør, så jeg lurer på hvilke virkemidler som er best for å få mest mulig oppmerksomhet for kulturell interesse. Spørsmålene mine er derfor: 1. Hvilken bok skal jeg lese for å bli lagt merke til? 2. Hvordan skal jeg formidle dette for å få mest mulig skryt og anerkjennelse? På forhånd takk for svar; selv om jeg egentlig er av den gammeldagse typen som foretrekker å gjøre ting i det stille, vil jeg nødig bli sett på som en dinosaur fra en fjern fortid, så jeg ønsker å bli litt mer moderne - og selvskryt og behov for oppmerksomhet er tydeligvis nøkkelen i dagens samfunn. Anonymkode: 9d1ae...85d Ekspander Synes du virker intellektuell måten du skriver på, hvorfor skal du ha en bok å snakke om for å virke intellektuell? Er jo ikke sikkert noen finner det interessant den boka du skal snakke om heller. Kan du ikke bare google histore på noe og gjøre research? Anonymkode: 529c2...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 21.13): Helst et tungt eller klassisk verk som gir inntrykk av at jeg er mest mulig intellektuell. Ekspander Finnegans wake Anonymkode: c6ca3...653 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 21.17): Boken 1984 har jubileum i år. Anonymkode: cfa94...fbf Ekspander 75-årsjubileum, ja. Det er ganske mange bøker som har jubileum... Men god bok. Langt fra noen tung bok å lese da. TS, gå heller tilbake til det du føler deg komfortabel med og bare les en bok du har lyst til å lese og fortell de du har lyst til å fortelle. Det er slik de fleste leser bøker, tro det eller ei. Men hvis du absolutt skal ha tunge bøker å brife med, så kan du jo lese bibelen, koranen, bhagavadgitam, tripitaka osv. Anonymkode: 6a3c4...c3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Del Skrevet 14. juli 2024 Herregud, så latterlig. Hvorfor har du lyst å gjøre helt fjerne ting for å være "moderne"? Ingen tror at du er noe mer intellektuell fordi du har lest én tung bok, og så skal du skryte av det etterpå. Hvem er det som ser på dette som et tegn på høy intelligens? Åja, det er jo de moderne folka det! 😂🤦♀️ Kødder du eller? Anonymkode: f66c9...2c7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 21.13): Helst et tungt eller klassisk verk som gir inntrykk av at jeg er mest mulig intellektuell. Men hva skal jeg gjøre for at dette virkelig blir lagt merke til; er det nok å fortelle om boken på sosiale medier i ettertid etter å ha lest den, eller burde jeg oppdatere mens jeg leser, og fortelle hvor langt jeg har kommet? Kanskje også livestream? Kontakte lokalavisen? Eller annen form for reklame? Før i tiden gjorde man ting i stillhet i et privat, lukket rom; spiste man middag hadde man ikke behov for å legge ut bilder av middagstallerkenen på Facebook, gikk man på konsert trengte man ikke filme alt med mobilen for å legge ut dette på nett til resten av verden, og leste man en bok, skrøt man ikke av dette. Men jeg forstår jo at tidene har endret seg, og at man for å være moderne idag må utbasunere alt man gjør, så jeg lurer på hvilke virkemidler som er best for å få mest mulig oppmerksomhet for kulturell interesse. Spørsmålene mine er derfor: 1. Hvilken bok skal jeg lese for å bli lagt merke til? 2. Hvordan skal jeg formidle dette for å få mest mulig skryt og anerkjennelse? På forhånd takk for svar; selv om jeg egentlig er av den gammeldagse typen som foretrekker å gjøre ting i det stille, vil jeg nødig bli sett på som en dinosaur fra en fjern fortid, så jeg ønsker å bli litt mer moderne - og selvskryt og behov for oppmerksomhet er tydeligvis nøkkelen i dagens samfunn. Anonymkode: 9d1ae...85d Ekspander Modent… herregud. Hadde du ikke annet å komme med enn å gjøre narr av de som leser bøker… Anonymkode: 299b1...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 0.48): Herregud, så latterlig. Hvorfor har du lyst å gjøre helt fjerne ting for å være "moderne"? Ingen tror at du er noe mer intellektuell fordi du har lest én tung bok, og så skal du skryte av det etterpå. Hvem er det som ser på dette som et tegn på høy intelligens? Åja, det er jo de moderne folka det! 😂🤦♀️ Kødder du eller? Anonymkode: f66c9...2c7 Ekspander Ja han gjør narr av de som leser og omtaler bøker. Anonymkode: 299b1...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juli 2024 #9 Del Skrevet 14. juli 2024 Det spørs jo hvem du skal imponere. Jeg leser så mye selv at det å ha lest en enkelt bok ikke imponerer, uavhengig av hvilken og forskjellen på genuin interesse og posering er som regel ganske åpenbar (og latterlig). Hvis målet primært er å skryte og imponere noen som uansett ikke leser selv, kan du vel slippe unna med å skumme et sammendrag - de vil uansett ikke merke det. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 14. juli 2024 #10 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 21.13): Helst et tungt eller klassisk verk som gir inntrykk av at jeg er mest mulig intellektuell. Men hva skal jeg gjøre for at dette virkelig blir lagt merke til; er det nok å fortelle om boken på sosiale medier i ettertid etter å ha lest den, eller burde jeg oppdatere mens jeg leser, og fortelle hvor langt jeg har kommet? Kanskje også livestream? Kontakte lokalavisen? Eller annen form for reklame? Før i tiden gjorde man ting i stillhet i et privat, lukket rom; spiste man middag hadde man ikke behov for å legge ut bilder av middagstallerkenen på Facebook, gikk man på konsert trengte man ikke filme alt med mobilen for å legge ut dette på nett til resten av verden, og leste man en bok, skrøt man ikke av dette. Men jeg forstår jo at tidene har endret seg, og at man for å være moderne idag må utbasunere alt man gjør, så jeg lurer på hvilke virkemidler som er best for å få mest mulig oppmerksomhet for kulturell interesse. Spørsmålene mine er derfor: 1. Hvilken bok skal jeg lese for å bli lagt merke til? 2. Hvordan skal jeg formidle dette for å få mest mulig skryt og anerkjennelse? På forhånd takk for svar; selv om jeg egentlig er av den gammeldagse typen som foretrekker å gjøre ting i det stille, vil jeg nødig bli sett på som en dinosaur fra en fjern fortid, så jeg ønsker å bli litt mer moderne - og selvskryt og behov for oppmerksomhet er tydeligvis nøkkelen i dagens samfunn. Anonymkode: 9d1ae...85d Ekspander He-he. Du kan jo fortelle at du har lest Ulysses eller The Waste Land, og deretter se hvordan du håndterer oppfølgingen. Troll. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #11 Del Skrevet 14. juli 2024 Arto Paselina Anonymkode: cd31a...38d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #12 Del Skrevet 14. juli 2024 Criiinge. Gamere er den smarteste gruppen. 15,1 høyere IQ i snitt enn boknerder. Pew pew pew!! Anonymkode: 5ee71...1d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 14. juli 2024 #13 Del Skrevet 14. juli 2024 (endret) Svaret er vel åpenbart Ulysses av James Joyce? Og så leser du naturligvis Odysseen først. 🙈😅 Endret 14. juli 2024 av Rainstorm2.0 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #14 Del Skrevet 14. juli 2024 Planen din er fullstendig feilslått! Vi smarte (eller wannabe-smarte) boklesere legger ikke ut bøker på sosiale medier, spesielt ikke Ulysses og sånt som du burde ha lest på barneskolen. Vi namedropper og refererer til dem i samtaler. Da bør man egentlig ha lest ganske mange bøker for å klare å holde tritt. Men jeg kan anbefale å starte med Nietzsche, jeg har inntrykk av at det er mulig å klemme inn han i nesten enhver samtale om man gjør litt innsats for det. Anonymkode: 10204...14e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 14. juli 2024 #15 Del Skrevet 14. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 1.39): Planen din er fullstendig feilslått! Vi smarte (eller wannabe-smarte) boklesere legger ikke ut bøker på sosiale medier, spesielt ikke Ulysses og sånt som du burde ha lest på barneskolen. Vi namedropper og refererer til dem i samtaler. Da bør man egentlig ha lest ganske mange bøker for å klare å holde tritt. Men jeg kan anbefale å starte med Nietzsche, jeg har inntrykk av at det er mulig å klemme inn han i nesten enhver samtale om man gjør litt innsats for det. Anonymkode: 10204...14e Ekspander 😂 Nietzsche skriker wannabe og try hard. Altfor lett å gjennomskue, og egentlig ikke særlig imponerende. Aforismer er ikke imponerende. Kanskje TS burde velge noe mindre kjent? Endret 14. juli 2024 av Rainstorm2.0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 14. juli 2024 #16 Del Skrevet 14. juli 2024 Dostojevskijs bøker - selv uten ønske om å kunne skryte eller få «anerkjennelse» er disse bøkene verdt å lese, mange klassikere er overvurderte, synes jeg, men det jeg har lest av Dostojevskij har vært skikkelig bra! 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #17 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 0.33): 75-årsjubileum, ja. Det er ganske mange bøker som har jubileum... Men god bok. Langt fra noen tung bok å lese da. TS, gå heller tilbake til det du føler deg komfortabel med og bare les en bok du har lyst til å lese og fortell de du har lyst til å fortelle. Det er slik de fleste leser bøker, tro det eller ei. Men hvis du absolutt skal ha tunge bøker å brife med, så kan du jo lese bibelen, koranen, bhagavadgitam, tripitaka osv. Anonymkode: 6a3c4...c3e Ekspander Men det at den har jubileum i år og er en kjent klassiker gjør at den blir snakket mer om i år enn andre år. Aftenblabla har som eksempel viet en hel episode til å diskutere den i sommer 😊 Anonymkode: cfa94...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 14. juli 2024 #18 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 21.13): Helst et tungt eller klassisk verk som gir inntrykk av at jeg er mest mulig intellektuell. Men hva skal jeg gjøre for at dette virkelig blir lagt merke til; er det nok å fortelle om boken på sosiale medier i ettertid etter å ha lest den, eller burde jeg oppdatere mens jeg leser, og fortelle hvor langt jeg har kommet? Kanskje også livestream? Kontakte lokalavisen? Eller annen form for reklame? Før i tiden gjorde man ting i stillhet i et privat, lukket rom; spiste man middag hadde man ikke behov for å legge ut bilder av middagstallerkenen på Facebook, gikk man på konsert trengte man ikke filme alt med mobilen for å legge ut dette på nett til resten av verden, og leste man en bok, skrøt man ikke av dette. Men jeg forstår jo at tidene har endret seg, og at man for å være moderne idag må utbasunere alt man gjør, så jeg lurer på hvilke virkemidler som er best for å få mest mulig oppmerksomhet for kulturell interesse. Spørsmålene mine er derfor: 1. Hvilken bok skal jeg lese for å bli lagt merke til? 2. Hvordan skal jeg formidle dette for å få mest mulig skryt og anerkjennelse? På forhånd takk for svar; selv om jeg egentlig er av den gammeldagse typen som foretrekker å gjøre ting i det stille, vil jeg nødig bli sett på som en dinosaur fra en fjern fortid, så jeg ønsker å bli litt mer moderne - og selvskryt og behov for oppmerksomhet er tydeligvis nøkkelen i dagens samfunn. Anonymkode: 9d1ae...85d Ekspander Kødder du ? Er samfunnet blitt så overfladisk og falskt at man lever av andres likes og beundring ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #19 Del Skrevet 14. juli 2024 Syns du har en litt rar tankegang. Jeg leser over 50 bøker i året, og har aldri følt behov for å skryte av det. Har aldri delt noe om dette på sosiale media Vi som elsker bøker, har et ordtak: livet er for kort til å lese dårlige bøker. Om en bok ikke fenger etter 50 sider, så legges den bort. Å skulle lese en bok som har null interesse, bare for å kunne skryte av det, hadde jeg aldri gjort. Anonymkode: 7e105...831 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 14. juli 2024 #20 Del Skrevet 14. juli 2024 Bruker du masse tid i eget liv for å imponere andre, i stedet for noe du er oppriktig nysgjerrig på, vil lese? Hvorfor gidder du det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå