Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser litt på Mp3-spiller, har allerede kjøpt men tenkte jeg skulle sammenligne litt. I Norge koster den 15 990,-, i Sverige kunne jeg fått den for 11 414,55,- og fra AliExpress 9937,81, riktignok pluss moms men likevel. Sverige har samme avgifter som oss men litt dårligere kunderettigheter men det skal ike utgjøre mer enn 4500,-.

Anonymkode: 150c2...63b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En mp3-spiller? Har du blitt teleportert hit fra 1993?

Anonymkode: 2e34b...6e4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kalles ofte Mp3-spiller for hvis man kaller det FLAC-spiller forstår ikke folk hva det er.

AnonymBruker
Skrevet

Åhh, det var tider på 90-tallet med Mp3-spillere😀 Husker jeg hadde en i blå Metallic. Kjøpt på Akers Mic. 

Anonymkode: 7ec67...93f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Antikviteter er jo dyre, vet du :) 

Anonymkode: 864fb...0fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

FLAC er ikke antikk, det er for folk som stiller litt høyere krav til lyden enn at bassen skal få det til å klirre i glassene.

Skrevet

Fikk meg nettopp en mp3 spiller og trodde at jeg ble en del av de kule på skolen, men samme dag fikk seg tre i klassen iPod med touch.

Traumatisert for livet!

Til spørsmålet. En norsk nettbutikk betyr norske betingelser. Det er trolig litt forskjell på å drive butikk i Norge enn i Sverige. Ikke minst hvor Ali sin ekspress kommer fra.

Schmuhi

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å oppgradere fra DiscMan selv. Er det verdt å betale ekstra for 128 MB eller holder 64?

Anonymkode: 59164...94b

• Liker 8
Skrevet

Hva skjedde med de små Nano'ene fra Apple????. Den savner jeg!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lol

Anonymkode: ae94b...a2c

Skrevet

Er dette en ny hipstergreie?

AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (7 minutter siden):

Er dette en ny hipstergreie?

Nei, det er ett high end-produkt som brukes av folk som er opptatt av musikk og god lyd, FLAC betyr Free Lossless Audio Codec og er lik CD-kvalitet og altså minimum 4+ ganger bedre enn Mp3, da kan man kjøpe album på nett og laste ned til harddisk selv med samme lydkvalitet som CD man kan kjøpe i butikk, hvis den er tilgjengelig i butikk da, skal man ha med musikk så laster man over musikken til MicroSD-kort som sitter i spilleren. Sparer meg for veldig mye plass, så langt har jeg ryddet vekk over 900 plater som har tatt opp stor plass i stua.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

FLAC er ikke antikk, det er for folk som stiller litt høyere krav til lyden enn at bassen skal få det til å klirre i glassene.

Det stemmer. Det artige er at 99% av disse faktisk ikke greier å høre forskjell likevel😂😂😂

Anonymkode: 3f332...704

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ett high end-produkt som brukes av folk som er opptatt av musikk og god lyd, FLAC betyr Free Lossless Audio Codec og er lik CD-kvalitet og altså minimum 4+ ganger bedre enn Mp3, da kan man kjøpe album på nett og laste ned til harddisk selv med samme lydkvalitet som CD man kan kjøpe i butikk, hvis den er tilgjengelig i butikk da, skal man ha med musikk så laster man over musikken til MicroSD-kort som sitter i spilleren. Sparer meg for veldig mye plass, så langt har jeg ryddet vekk over 900 plater som har tatt opp stor plass i stua.

Jeg vet godt hva FLAC er, og det har ikke vært noe problem å spille av. Hvilken fordel er det en FLAC-spiller til 15000 gir deg over f.eks streame flac fra server, eller ha en mini-pc tilkoblet forsterkeren?

AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (1 time siden):

Jeg vet godt hva FLAC er, og det har ikke vært noe problem å spille av. Hvilken fordel er det en FLAC-spiller til 15000 gir deg over f.eks streame flac fra server, eller ha en mini-pc tilkoblet forsterkeren?

Den største fordelen er at den ikke er så veldig mye større enn en smartmobil og har innebygget batteri så jeg kan ta den med meg, med innebygget DAC, hodetelefonforsterker, blåtann og flere andre tilkoblingsmuligheter har den det jeg trenger, med 1 minnekort på 1TB har jeg alltid med meg over 900 CD som jeg kan spille hvor jeg vil og fortsatt har jeg over 400GB ledig på minnekortet. Det er jo egentlig en mini-PC i lommeformat med en kraftig prosessor som også brukes i flere mobiler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer. Det artige er at 99% av disse faktisk ikke greier å høre forskjell likevel😂😂😂

Anonymkode: 3f332...704

Enig med deg der, mange hører forskjeller som ikke er der, jeg hører ikke forskjell på rød og grønn isolasjon på høyttalerledningene. :)

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Den største fordelen er at den ikke er så veldig mye større enn en smartmobil og har innebygget batteri så jeg kan ta den med meg, med innebygget DAC, hodetelefonforsterker, blåtann og flere andre tilkoblingsmuligheter har den det jeg trenger, med 1 minnekort på 1TB har jeg alltid med meg over 900 CD som jeg kan spille hvor jeg vil og fortsatt har jeg over 400GB ledig på minnekortet. Det er jo egentlig en mini-PC i lommeformat med en kraftig prosessor som også brukes i flere mobiler.

Det forklarer jo prisen, og jeg regner med at DAC-en er bra på den. 

For å svare på spørsmålet ditt i den første posten. Jeg ville kjøpt denne i Norge. Dyr blir den uansett, og når man bruker så mye penger, er det betryggende å ha gode forbrukerrettigheter. 

Endret av Meowmere
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

2003 mener du. Disse fantes ikke i 1993, og var helt nye i 2003 da minidisken var større. Mp3-spilleren var stor 2004–2010. 

Anonymkode: bd082...6e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...