Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver anonymt da jeg ikke ønsker å bli gjenkjent mer enn nødvendig. 

Jeg har en bekjent som nylig har innrømmet at hun ønsker å bli gravid uten at partner samtykker. Hun har de siste 2 månedene hatt dobbeltsidig teip under p-plasteret. Det er sånn type teip man bruker til klær/kropp for å holde plaggene eller brystene på sin plass. 

Jeg har selvfølgelig forsøkt å snakke med henne, og tenker selv at det er en utrolig stort tillitsbrudd. Planen hennes virker veldig gjennomtenkt, men jeg lurer på om den faktisk er effektiv? Hun mener at teipen stopper hormonene fra p plasteret i å trekke inn i huden…

kjenner dere noen som har vært «kreative» med prevensjon til tross for manglende samtykke? 

Barn, instinkter (spesielt hos kvinner) kan virkelig ta overhånd, og jeg vet at ønsket kan være så sterkt at mange velger å krysse noen grenser for å få det barnet, og det er heller intet nytt at mange kvinner tukler med prevensjonen når uenigheten om barn/antall barn blir en diskusjon. Tanken på å gå igjennom livet med f.eks ett barn når man ønsker to, kan være en utrolig stor sorg å bære med seg, men hvordan lever man med valget man har tatt uten partneres samtykke? 

Anonymkode: 7968c...e36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, si fra til partneren!!! Man er ikke lojale mot sånne mennesker.

Anonymkode: 32604...d14

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg ville sakt i fra til hennes partner...hun e dømt uansett... skulle hun bli gravid og han ikke vil er det stor sjanse at hun blir alene mor

At hun juger og blir gravid pga hun ikke bruker prevensjon...da hadde jeg blitt sint og gått fra partner.

Så om hun elsker ham han går hun på p plaster som vanlig.

Elle om hun vil ha barn...gå fra han og finn en som vil ha barn 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, mommyaka said:

Jeg ville sakt i fra til hennes partner...hun e dømt uansett... skulle hun bli gravid og han ikke vil er det stor sjanse at hun blir alene mor

At hun juger og blir gravid pga hun ikke bruker prevensjon...da hadde jeg blitt sint og gått fra partner.

Så om hun elsker ham han går hun på p plaster som vanlig.

Elle om hun vil ha barn...gå fra han og finn en som vil ha barn 

Hvor sannsynlig er det at hun blir gravid på den måten? Jeg føler ikke det er min plass å si noe. Vi er kun bekjente, og jeg har ingen harde fakta å slå i bordet med. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke hvor sannsynlig det er at hun kan bli gravid, men vil anta at sannsynligheten øker.

Dette er kjempedårlig gjort mot partner og fremtidig barn. Det er et enormt svik mot han, som burde føre til brudd. Det er også et svik mot det evt barnet: Tenk på den belastningen det kan bli for barnet hvis dette kommer frem etter noen år med påfølgende konflikt…

Jeg kjenner ingen som har lurt partneren sin, men jeg kjenner til noen som ble gravide på p-pillen uten at det var planlagt. Den ene tok abort uten å si ifra til kjæresten (hun ville ikke ha barn med han, men regnet med at han hadde ønsket å beholde), i det andre tilfellet valgte de å beholde da de egentlig var klare for barn begge to.

Anonymkode: 5c0b8...8ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For en kjerring, jeg hadde sagt ifra til kjæresten hennes.

Anonymkode: d79d8...da3

AnonymBruker
Skrevet

Vet du, så vet andre. Og med det behovet for å dele er hun så stolt over hva hun får til at hun røper seg selv etterhvert. 

Har ei venninne som gjorde det samme. Mannen fikk vite. Hun er nå alenemor. 

Anonymkode: d8ba6...61a

AnonymBruker
Skrevet

Ikke din business. Du er en moralens vokter eller?

Anonymkode: 78ce5...c17

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir fysisk kvalm av slike kvinnfolk. Å lure noen inn i en livslang forpliktelse med løgner og svik, det er en ekstremt stygg handling.

Personlig ville jeg ikke hatt en sånn person i livet mitt, for da er man rett og slett et dårlig menneske 

Anonymkode: b7131...d83

AnonymBruker
Skrevet

Sba

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

kjenner dere noen som har vært «kreative» med prevensjon til tross for manglende samtykke? 

Ingen personlig. Men hadde en simne flørt med en dame nærmere 50 når jeg var yngre, og hun sa at det er veldig mye mer vanlig enn folk liker å tro at kvinner med få egg igjen drar på byen for å prøve å bli gravid med å sabotere eller lyve om prevensjon 🤮

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke din business. Du er en moralens vokter eller?

Anonymkode: 78ce5...c17

Når noen sier høyt at de vurderer å gjøre noe så stygt, så er det naturlig å reagere. Og får noen pratet henne ut av det, så kan en redde mannen fra å bli lurt trill rundt, med tilhørende store konsekvenser resten av livet, noe som er en god handling 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Når noen sier høyt at de vurderer å gjøre noe så stygt, så er det naturlig å reagere. Og får noen pratet henne ut av det, så kan en redde mannen fra å bli lurt trill rundt, med tilhørende store konsekvenser resten av livet, noe som er en god handling 

Ser at det er noen delte meninger her. Hun har ikke blitt gravid, ergo vet jeg ikke hvor effektiv metoden hennes egentlig er. Jeg har aldri hørt om den «metoden» før. Jeg vet at noen hopper over pilla osv, men i dette tilfellet vet jeg ikke. 

når det er sagt, jeg har ingen harde fakta, vi er bekjente. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

det er heller intet nytt at mange kvinner tukler med prevensjonen når uenigheten om barn/antall barn blir en diskusjon.

Det finnes sikkert noen som gjør dette, men mange? Tviler sterkt. Slike fordommer er nok langt mer vanlige enn kvinner som lurer partner til flere barn. 

Det er nok mer utbredt at planlagte graviditeter skyldes uhell med prevensjon eller sviktende prevensjon. 

Gitt at HI er et reelt tilfelle og ikek trolling, er det viktig å understreke at TS sin venninne må være et drøy unntak fra kvinner flest. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skulle vel egentlig tro at hvis teipen henger under hele plasteret, så vil ikke hormonene trenge igjennom, nei. Bra at hun gjør det er det ikke, men hun skal ha for kreativiteten 😅 Jeg tipper at hun ikke er beskyttet lenger. Det merker hun vel kanskje selv også, da man har veldig regelmessig syklus når prevensjonen virker som den skal og tas regelmessig.

Anonymkode: c248d...475

AnonymBruker
Skrevet

Vet at to damer som sa til mennene sine at de brukte prevensjon. Den ene spytta ut p pillene, og den andre tok ut spiralen uten at mannen viste det. Endte med brudd hos begge. Når du er så sinnssyk før du har fått barn, så lurer jeg på hvordan man er etterpå som mor. Veldig bekymringsverdig.

Anonymkode: 0cfc0...a89

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Man skulle vel egentlig tro at hvis teipen henger under hele plasteret, så vil ikke hormonene trenge igjennom, nei. Bra at hun gjør det er det ikke, men hun skal ha for kreativiteten 😅 Jeg tipper at hun ikke er beskyttet lenger. Det merker hun vel kanskje selv også, da man har veldig regelmessig syklus når prevensjonen virker som den skal og tas regelmessig.

Anonymkode: c248d...475

Det tenker jeg også. Hormonene er i plasteret og teipen fungerer som en effektiv barriere. Hun skal ha for kreativiteten. P-plasteret er synlig for partner. Det er ikke det samme som med p-piller hvor man bare kan droppe å ta pillen. Kreativt og veldig lite mistenksomt. 

Støtter ikke, men det er ikke mitt sirkus. 

• Nyttig 4
Skrevet

Simpel handling. Å legge til rette for å få et barn som ikke er ønsket, er hèlt på jordet.

Jeg synes du har en sterk, moralsk plikt til å si fra til partner. Hadde gitt henne et ultimatum eller avsluttet vennskapet. 

Med alle muligheter man har i dag, er man rett og slett bare kjip. 

💔💔💔

• Liker 1
Skrevet

Shit, stakkars mulig barn da😢

AnonymBruker
Skrevet

Det skal sies at de er gift og har barn fra før. Poenget er at hun ønsker seg et barn til (av ulike årsaker som jeg ikke skal gå innpå her). De har lenge diskutert et barn til, og han har gått fra å være helt imot til å utforske tanken. Hun er nok engstelig for at tiden renner i fra henne, og har blitt veldig besatt av tanken på et nytt svangerskap. Jeg har ikke tenkt til å si noe til hennes mann, tenker at dette er noe de må finne ut av selv. Føler heller ikke at det er «min moralske plikt» til å informere mannen om hennes planer/tanker/følelser. Jeg er uenig i hvordan hun tilnærmer seg uenigheten de har seg i mellom samtidig som jeg også kan forstå at ønsket om barn er overveldende for enkelte. 

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal sies at de er gift og har barn fra før. Poenget er at hun ønsker seg et barn til (av ulike årsaker som jeg ikke skal gå innpå her). De har lenge diskutert et barn til, og han har gått fra å være helt imot til å utforske tanken. Hun er nok engstelig for at tiden renner i fra henne, og har blitt veldig besatt av tanken på et nytt svangerskap. Jeg har ikke tenkt til å si noe til hennes mann, tenker at dette er noe de må finne ut av selv. Føler heller ikke at det er «min moralske plikt» til å informere mannen om hennes planer/tanker/følelser. Jeg er uenig i hvordan hun tilnærmer seg uenigheten de har seg i mellom samtidig som jeg også kan forstå at ønsket om barn er overveldende for enkelte. 

Dette må de finne ut av selv. For alt du vet kan hun være gravid nå. Dersom han biter på det, og tror oppriktig av prevensjonen sviktet, plasteret løsnet helt eller delvis eller hva enn, så er det fortsatt hun som må leve med samvittigheten sin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...