AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Del Skrevet 13. juli 2024 Dersom man har gjennomgående billett med SAS og det er 50 min mellom ankomst og avgang- og man ikke rekker neste fly.. Hva har man krav på da- og hvordan gjør man det evt med ombooping, overnatting ol? Anonymkode: 3da76...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom man har gjennomgående billett med SAS og det er 50 min mellom ankomst og avgang- og man ikke rekker neste fly.. Hva har man krav på da- og hvordan gjør man det evt med ombooping, overnatting ol? Anonymkode: 3da76...778 OMBOOKING 🤣 Anonymkode: 3da76...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #3 Del Skrevet 14. juli 2024 Hvis flyet lander i tide forventer de at du rekker det. Om det er veldig knapp margin har jeg opplevd at de møter meg ved gate, og følger meg til neste. Eller de booker om til et annet fly om de ser det ikke går, da får jeg tekstmelding om det. På de store transferflyplassene som København og Schiphol har SAS/StarAlliance skranker. De gangene jeg har kontaktet per telefon er det ikke mye fornuftig jeg får ut av dem. Har vel en gang opplevd at vi ble booket om til neste dag, og det var kaos i telefon og i skranke på flyplass da mange fly var forsinket. Da tok vi bare inn på flyplasshotell, og sendte regningen til dem etter turen. Betalte mat selv, men uten køkaos så får man sikkert vouchers. Anonymkode: ee102...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 14. juli 2024 #4 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dersom man har gjennomgående billett med SAS og det er 50 min mellom ankomst og avgang- og man ikke rekker neste fly.. Hva har man krav på da- og hvordan gjør man det evt med ombooping, overnatting ol? Anonymkode: 3da76...778 Når du har gjennomgående bilett er det flyselskapets ansvar å ordne opp. Jeg hadde nylig en reise der jeg ikke rakk neste fly. Fikk automatisk sms med beskjed om hotellovernatting og ny bilett neste dag, samt noen kroner til mat på hotellet. Siden reisen ble forsinket søkte jeg om erstatning fra flyselskapet. Fikk 250 Euro i erstatning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 14. juli 2024 #5 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kun reiseforsikring som ikke dekker. Der er vel kravet to timer mellom flyvninger? Anonymkode: 53eb4...62e Ikke når du har en gjennomgående billett med samme flyselskap. Skulle tatt seg ut om alle måtte vente to timer på flyplassen mellom landing og avgang, hadde blitt lite smidig for trafikken. Ts, 50 minutter er grei tid om du ikke må forflytte deg mellom terminaler med svært lange avstander. Er innkommende fly forsinket, booket de deg over på neste mulige avgang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hvis flyet lander i tide forventer de at du rekker det. Om det er veldig knapp margin har jeg opplevd at de møter meg ved gate, og følger meg til neste. Eller de booker om til et annet fly om de ser det ikke går, da får jeg tekstmelding om det. På de store transferflyplassene som København og Schiphol har SAS/StarAlliance skranker. De gangene jeg har kontaktet per telefon er det ikke mye fornuftig jeg får ut av dem. Har vel en gang opplevd at vi ble booket om til neste dag, og det var kaos i telefon og i skranke på flyplass da mange fly var forsinket. Da tok vi bare inn på flyplasshotell, og sendte regningen til dem etter turen. Betalte mat selv, men uten køkaos så får man sikkert vouchers. Anonymkode: ee102...ff2 De forventer det ja, men jeg har ofte opplevd at både flyselskap og reisebyrå forsøker å få meg til å velge connections som ikke går. Som 50 minutter i Frankfurt, når man skal på en flight til USA. Lykke til med det prosjektet… Når man å gjennom flere sikkerhetskontroller, passkontroll ut av Schengen, flyet boarder tidlig OG man må gå flere kilometer! Anonymkode: c36ee...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De forventer det ja, men jeg har ofte opplevd at både flyselskap og reisebyrå forsøker å få meg til å velge connections som ikke går. Som 50 minutter i Frankfurt, når man skal på en flight til USA. Lykke til med det prosjektet… Når man å gjennom flere sikkerhetskontroller, passkontroll ut av Schengen, flyet boarder tidlig OG man må gå flere kilometer! Anonymkode: c36ee...f21 Vel, de baserer seg på det som er oppgitt som Minimum Connection Time, men jeg er enig i at det er ganske ambisiøst prosjekt for Frankfurt, en flyplass jeg i utgangspunktet ungår om jeg kan. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dersom man har gjennomgående billett med SAS og det er 50 min mellom ankomst og avgang- og man ikke rekker neste fly.. Hva har man krav på da- og hvordan gjør man det evt med ombooping, overnatting ol? Anonymkode: 3da76...778 Er det innenriks eller innen Schengen? I så fall er det jo ikke særlig dårlig tid. Har hatt rundt 500 SAS-flygninger de siste tiårene så noen missed connections har det blitt. De aller fleste gangene har jeg allerede fått tekstmelding om at jeg er booket om før jeg har landet. Det samme med hotell. En gang fikk jeg beskjed om at jeg måtte booke hotell selv og sende regning, men da jeg kom på hotellet hadde SAS allerede booket for meg likevel. SAS gjør på ingen måte alt perfekt, men min erfaring er at de er veldig gode på å håndtere avvik. Anonymkode: 8812e...8fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): De forventer det ja, men jeg har ofte opplevd at både flyselskap og reisebyrå forsøker å få meg til å velge connections som ikke går. Som 50 minutter i Frankfurt, når man skal på en flight til USA. Lykke til med det prosjektet… Når man å gjennom flere sikkerhetskontroller, passkontroll ut av Schengen, flyet boarder tidlig OG man må gå flere kilometer! Anonymkode: c36ee...f21 Det har jeg gjort flere ganger. To ganger har jeg blitt møtt, og fulgt rett til passkontroll og videre. Når jeg selv har følt jeg har lite tid går jeg bare bort til en ansatt og sier det, og de følger meg foran i køen. Anonymkode: ee102...ff2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #9 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vel, de baserer seg på det som er oppgitt som Minimum Connection Time, men jeg er enig i at det er ganske ambisiøst prosjekt for Frankfurt, en flyplass jeg i utgangspunktet ungår om jeg kan. Er det innenriks eller innen Schengen? I så fall er det jo ikke særlig dårlig tid. Har hatt rundt 500 SAS-flygninger de siste tiårene så noen missed connections har det blitt. De aller fleste gangene har jeg allerede fått tekstmelding om at jeg er booket om før jeg har landet. Det samme med hotell. En gang fikk jeg beskjed om at jeg måtte booke hotell selv og sende regning, men da jeg kom på hotellet hadde SAS allerede booket for meg likevel. SAS gjør på ingen måte alt perfekt, men min erfaring er at de er veldig gode på å håndtere avvik. Anonymkode: 8812e...8fb TS her Det er innenlands- 50 min på Gardermoen skjønner jeg at er helt innafor så lenge flyene er i rute. Skal til utlandet. Har fått sms fra Sas ved tidligere reiser om voucher for mat, så da tenker jeg at jeg vil få det her også. Tusen takk for svar Anonymkode: 3da76...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #10 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det har jeg gjort flere ganger. To ganger har jeg blitt møtt, og fulgt rett til passkontroll og videre. Når jeg selv har følt jeg har lite tid går jeg bare bort til en ansatt og sier det, og de følger meg foran i køen. Anonymkode: ee102...ff2 Jeg brukte én time bare på å gå. Hadde aldri gått for en så kort connection på interkontinental flight videre. Greit nok at flyselskapet har ansvar for å få deg dit du skal, men det er DU som ender med å komme forsinket fram og må gjennomgå masse styr… Anonymkode: c36ee...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #11 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her Det er innenlands- 50 min på Gardermoen skjønner jeg at er helt innafor så lenge flyene er i rute. Skal til utlandet. Har fått sms fra Sas ved tidligere reiser om voucher for mat, så da tenker jeg at jeg vil få det her også. Tusen takk for svar Anonymkode: 3da76...778 Gardermoen går greit, men jeg ville hatt lengre tid hvis jeg skulle ut av Schengen. Er man uheldig med tidspunktet, kan køa i passkontrollen være lang. Men ellers går det fint, med forbehold om at du ikke er forsinket på vei inn til Gardermoen da… Anonymkode: c36ee...f21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #12 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg brukte én time bare på å gå. Hadde aldri gått for en så kort connection på interkontinental flight videre. Greit nok at flyselskapet har ansvar for å få deg dit du skal, men det er DU som ender med å komme forsinket fram og må gjennomgå masse styr… Anonymkode: c36ee...f21 Det har jeg aldri klart. Tross ca 50 flygninger i året. Godt gjort... Anonymkode: ee102...ff2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #13 Del Skrevet 14. juli 2024 On 7/13/2024 at 6:45 PM, AnonymBruker said: Dersom man har gjennomgående billett med SAS og det er 50 min mellom ankomst og avgang- og man ikke rekker neste fly.. Hva har man krav på da- og hvordan gjør man det evt med ombooping, overnatting ol? Anonymkode: 3da76...778 EU261 Anonymkode: 0c11e...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå