Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 Populært innlegg #1 Skrevet 13. juli 2024 Jeg har i lang tid observert at han har brukt lengre tid på do enn vanlig (uten at det skyldes noe), han skjuler telefonen og har begynt å snu telefonen andre vei når vi sitter sammen. Han reiste til Praha med noen kompiser for noen uker siden, og etter det har jeg sett en totalendring i hans oppførsel, noe som er veldig veldig sårende. Fikk vite av en bekjent av han at han har hatt elskerinne på si i mange mnd, og føler meg så jæ^lig dum som ikke har spurt eller tenkt nøyere over alle de tingene der. Vi har småbarn (en datter på 2 år), og det er stort sett jeg som tar av meg stresset i hverdagen mens han tydeligvis forsvinner til sin for å knulle sin elskerinne. Nå som jeg har konfrontert han, så har han bare innrømmet alt. Hun visste at han var gift med barn, han informerte henne om at han var gift omtrent fra første stund, og hele opplegget er bare mer knusende og nedverdigende for min del. Her sitter jeg med mannen som jeg trodde var min, mens han har vært bort i en annen i så mange mnd av hele stresset med barn og samlivet. føler meg så oversett og neglisjert, og selvtilliten er så langt nede. Har vært inne og tittet på henens sosiale medier, og selv om jeg vet at man helt bør styre unna - så sitter jeg her å sammenligner meg med henne. Hun er utdannet jurist, har god økonomi, er veldig pen mens jeg føler meg som den stygge kons i bildet. Er helt sønderknust, og føler meg helt nedbrutt av opplegget. Skal jeg gå fra han, skal jeg gi han en ny sjanse siden vi har barn? Er det noen som har noen tips? Er så lei og sliten Anonymkode: 31e01...1e4 72
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Skrevet 13. juli 2024 Hva enn du gjør tenk nøye gjennom alternativene dine. Ikke gjør noe i affekt. ønsker du å gå fra han så planlegg nøye før du informerer . Blir dere fortsatt er par bør dere gå i samlivsterapi. For at dere begge kan finne tilbake / legge det bak dere. Anonymkode: 32a2c...397 10 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #3 Skrevet 13. juli 2024 Løp! Pakk og kom deg vekk. Anonymkode: f08d8...33f 15 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #4 Skrevet 13. juli 2024 Jeg føler med deg. Har vært der ❤️ Du er i en krise, så du bør samle deg før du tar noen store avgjørelser. Du må la dette få synke inn og kjenne etter hva du føler. Hva du ønsker for deg selv. Om det er mulig bør han kanskje flytte ut en periode, slik at dere får tid til å kjenne etter hva dere ønsker. Jeg vil ikke råde deg til det ene eller det andre. Det er ditt liv, og det er du som skal leve med valgene du tar. Mitt eneste, og beste, råd er å aldri ta store avgjørelser når man er midt i en krise. Og kanskje du har en nær som du stoler på og som du kan åpne seg for. En som ikke er dømmende, men bare er en trygg havn. Anonymkode: 4586f...2ce 9 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #5 Skrevet 13. juli 2024 Huff.. ikke gøy. Vet hvordan du har det. Vært utsatt for det samme. Det ble skilsmisse. Hva vil du? Er du villig til å tilgi og gå videre? Hva vil han? Først må dere finne ut hva dere vil. Å følge henne på sosiale medier hjelper ikke. Det bør du slutte med. Sender deg styrkeklem. Lykke til. Anonymkode: f862e...815 3 3 1
Dojakitty Skrevet 13. juli 2024 #6 Skrevet 13. juli 2024 Utilgivelig i min bok. Hadde bedt jævelen dra til helvete og skaffet meg et bra liv alene 16 2 18
exictence Skrevet 13. juli 2024 #7 Skrevet 13. juli 2024 Han har vært utro i flere måneder, men etter Praha turen har han forandret seg veldig. Er det ny elskerinne der? 7 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #8 Skrevet 13. juli 2024 Selvfølgelig skal man ikke holde sammen med en slik mann, barn eller ikke. Anonymkode: 296a8...287 15 11
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #9 Skrevet 13. juli 2024 Her har du ikke noe annet valg enn å gå. Aksepterer du dette har han ingen grunn til å ikke gjenta tillitsbruddet. Du må gå fra han, også vil tiden vise om han er villig til å kjempe for dere eller ikke. Anonymkode: 6f6da...96f 6 3
VetAlt Skrevet 13. juli 2024 #10 Skrevet 13. juli 2024 (endret) Umiddelbare skritt Ta vare på deg selv: Prøv å gi deg selv tid og rom til å føle og bearbeide smerten. Snakk med en nær venn eller et familiemedlem du stoler på. Du trenger støtte akkurat nå. Unngå å sammenligne deg med henne: Sosiale medier gir ofte et urealistisk bilde av folks liv. Fokuser på deg selv og dine egne verdier. Du er verdifull og unik på din egen måte. Vurder dine alternativer Søk profesjonell hjelp: Å snakke med en terapeut eller rådgiver kan være veldig nyttig for å bearbeide følelsene dine og få klarhet i situasjonen. De kan også gi deg verktøy for å håndtere stresset og selvtillitsproblemene som har oppstått. Kommuniser med partneren din: Etter at du har hatt tid til å prosessere de første følelsene, bør du ha en åpen og ærlig samtale med mannen din om hva som har skjedd og hvordan du føler deg. Det er viktig at han forstår alvoret i situasjonen og den smerten han har forårsaket. Langsiktige overveielser Vurder parterapi: Hvis du ønsker å gi forholdet en ny sjanse, kan parterapi være et godt verktøy for å hjelpe dere begge til å forstå hverandre bedre, jobbe gjennom problemene og gjenoppbygge tilliten. Reflekter over fremtiden: Tenk over hva du ønsker for fremtiden. Ønsker du å prøve å reparere forholdet, eller føler du at det er best å gå videre? Tenk på hva som er best for både deg og barnet ditt. Sett klare grenser: Uansett hva du bestemmer deg for, er det viktig å sette klare grenser og forventninger. Hvis dere skal fortsette sammen, må det være enighet om hvordan dere skal jobbe sammen for å gjenoppbygge tilliten og sikre at dette ikke skjer igjen. Om å gi en ny sjanse eller gå videre Dette er en personlig beslutning som bare du kan ta. Noen par klarer å jobbe seg gjennom utroskap og kommer sterkere ut på den andre siden, mens andre finner det best å gå hver til sitt. Det viktigste er at du tar en beslutning som føles riktig for deg og din datter. Her er noen faktorer å vurdere: Har han vist ekte anger og er han villig til å jobbe for å gjenoppbygge tilliten? Er du i stand til å tilgi ham og jobbe mot å gjenopprette forholdet? Hvordan vil en separasjon påvirke deg og barnet ditt på kort og lang sikt? Å ta en slik beslutning er aldri lett, men det er viktig å prioritere din egen velvære og lykke, samt din datters beste interesser. Uansett hva du bestemmer deg for, ta deg tid og vær snill mot deg selv gjennom denne prosessen. Endret 13. juli 2024 av VetAlt 8 1 28
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #11 Skrevet 13. juli 2024 Gå fra han. Du fortjener mye bedre enn en utro drittsekk. Anonymkode: e2620...87f 4 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #12 Skrevet 13. juli 2024 Once a cheater, always a cheater. Sannsynligheten for at han blir bare din er forsvinnende liten. Du må bestemme hvor viktig det er for deg at han er bare din Anonymkode: f3011...e19 7 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #13 Skrevet 13. juli 2024 Det samme skjedde med meg. Jeg fant ut at min samboer hadde vært utro over 6 mnd. Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg gått på minuttet. Men på grunn av de valgte jeg å gi det en sjanse. Dette er syv år siden nå, og vi har det bra nå. MEN, jeg stoler jo aldri HELT på han igjen (eller på noen andre, for den saks skyld). Så, man ødelegger definitivt noe for alltid når man er utro. Det som jeg synes sårer mest, er at jeg føler at hvis jeg hadde gått den gangen, så hadde han gått videre med henne istedenfor å kjempe for meg.. men, det kommer jeg jo aldri til å få vite såklart. Hvis du velger å gå videre med han, la han vite at fra nå av er det ÅPNE kort. Og at det ALDRI blir noen ny sjanse. Hadde noe som helst lignede skjedd igjen hadde jeg gått på sekundet. Anonymkode: 415ee...176 6 7 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #14 Skrevet 13. juli 2024 Hadde aldri engang vurdert å gi en person som har vært utro i flere måneder en ny sjanse. Anonymkode: a8fec...7c0 10 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #15 Skrevet 13. juli 2024 VetAlt skrev (22 minutter siden): Umiddelbare skritt Ta vare på deg selv: Prøv å gi deg selv tid og rom til å føle og bearbeide smerten. Snakk med en nær venn eller et familiemedlem du stoler på. Du trenger støtte akkurat nå. Unngå å sammenligne deg med henne: Sosiale medier gir ofte et urealistisk bilde av folks liv. Fokuser på deg selv og dine egne verdier. Du er verdifull og unik på din egen måte. Vurder dine alternativer Søk profesjonell hjelp: Å snakke med en terapeut eller rådgiver kan være veldig nyttig for å bearbeide følelsene dine og få klarhet i situasjonen. De kan også gi deg verktøy for å håndtere stresset og selvtillitsproblemene som har oppstått. Kommuniser med partneren din: Etter at du har hatt tid til å prosessere de første følelsene, bør du ha en åpen og ærlig samtale med mannen din om hva som har skjedd og hvordan du føler deg. Det er viktig at han forstår alvoret i situasjonen og den smerten han har forårsaket. Langsiktige overveielser Vurder parterapi: Hvis du ønsker å gi forholdet en ny sjanse, kan parterapi være et godt verktøy for å hjelpe dere begge til å forstå hverandre bedre, jobbe gjennom problemene og gjenoppbygge tilliten. Reflekter over fremtiden: Tenk over hva du ønsker for fremtiden. Ønsker du å prøve å reparere forholdet, eller føler du at det er best å gå videre? Tenk på hva som er best for både deg og barnet ditt. Sett klare grenser: Uansett hva du bestemmer deg for, er det viktig å sette klare grenser og forventninger. Hvis dere skal fortsette sammen, må det være enighet om hvordan dere skal jobbe sammen for å gjenoppbygge tilliten og sikre at dette ikke skjer igjen. Om å gi en ny sjanse eller gå videre Dette er en personlig beslutning som bare du kan ta. Noen par klarer å jobbe seg gjennom utroskap og kommer sterkere ut på den andre siden, mens andre finner det best å gå hver til sitt. Det viktigste er at du tar en beslutning som føles riktig for deg og din datter. Her er noen faktorer å vurdere: Har han vist ekte anger og er han villig til å jobbe for å gjenoppbygge tilliten? Er du i stand til å tilgi ham og jobbe mot å gjenopprette forholdet? Hvordan vil en separasjon påvirke deg og barnet ditt på kort og lang sikt? Å ta en slik beslutning er aldri lett, men det er viktig å prioritere din egen velvære og lykke, samt din datters beste interesser. Uansett hva du bestemmer deg for, ta deg tid og vær snill mot deg selv gjennom denne prosessen. Kan ikke du slutte med de copy/paste chatgpt-innleggene dine? Anonymkode: 6a33d...684 14 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #16 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har i lang tid observert at han har brukt lengre tid på do enn vanlig (uten at det skyldes noe), han skjuler telefonen og har begynt å snu telefonen andre vei når vi sitter sammen. Han reiste til Praha med noen kompiser for noen uker siden, og etter det har jeg sett en totalendring i hans oppførsel, noe som er veldig veldig sårende. Fikk vite av en bekjent av han at han har hatt elskerinne på si i mange mnd, og føler meg så jæ^lig dum som ikke har spurt eller tenkt nøyere over alle de tingene der. Vi har småbarn (en datter på 2 år), og det er stort sett jeg som tar av meg stresset i hverdagen mens han tydeligvis forsvinner til sin for å knulle sin elskerinne. Nå som jeg har konfrontert han, så har han bare innrømmet alt. Hun visste at han var gift med barn, han informerte henne om at han var gift omtrent fra første stund, og hele opplegget er bare mer knusende og nedverdigende for min del. Her sitter jeg med mannen som jeg trodde var min, mens han har vært bort i en annen i så mange mnd av hele stresset med barn og samlivet. føler meg så oversett og neglisjert, og selvtilliten er så langt nede. Har vært inne og tittet på henens sosiale medier, og selv om jeg vet at man helt bør styre unna - så sitter jeg her å sammenligner meg med henne. Hun er utdannet jurist, har god økonomi, er veldig pen mens jeg føler meg som den stygge kons i bildet. Er helt sønderknust, og føler meg helt nedbrutt av opplegget. Skal jeg gå fra han, skal jeg gi han en ny sjanse siden vi har barn? Er det noen som har noen tips? Er så lei og sliten Anonymkode: 31e01...1e4 Så vondt 💔 Et enormt svik! GÅ! Uten tvil. Bygg opp selvfølelsen og gå med hode hevet. Det er søppel av et menneske. Regner med du ikke er søppel ❤️ Og hold for all del ikke ut for barnas del. Det er dårlig forbilde å la seg bli behandlet slik. Se foreldrene slite seg igjennom år med vondter forså å kanskje ikke holde ut lengre. Anonymkode: 8f9d7...110 5 1
Gjest Hoia Skrevet 13. juli 2024 #17 Skrevet 13. juli 2024 Har han hatt flere forhold på si, eller bare det? Er han likegyldig av natur, eller bare blitt sånn? Jeg skjønner deg, faktisk. Noe som kanskje ikke har betydd så mye for henne, betyr mye for deg. Var hun mye yngre enn ham?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #18 Skrevet 13. juli 2024 Jeg ville overlatt barnet til han en ukes tid. La han kjenne på hvordan det er. Si at mamma er syk men blir snart frisk igjen. Tiden bruker du til å tenke og hvile ig være forbanna etc. Uansett MÅ han kjenne på hvordan set er å være pappa på fulltid. Anonymkode: db3e7...8cf 9 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #19 Skrevet 13. juli 2024 Har vært der/er der. Min mann fortalte meg i vinter at han har vært utro over en periode med ei. Lang historie kort, da skulle vi jobbe oss igjennom det pga barn og situasjonen rundt. Nå er det 6 mnd siden og jeg kan ikke se dette går bra. Men bruk litt tid, for det vil kreve mye av deg fremover. Du vil ikke klare å se hva og hvordan helt enda. Anonymkode: d3229...2d0 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå