Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne dere som egentlig ikke hadde noe tegn, litt før termin og slikt. Har du tenkt i ettertid at det var jo egentlig tegn man overså?

Hvordan var dagen, kvelden, natten før du brått fødte?

Anonymkode: fcef2...e67

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dagen før: Jeg følte meg litt småsyk og tenkte at det var typisk at jeg skulle bli syk nå som termin nærmet seg. Jeg var hoven i ansiktet (visste ikke at det het fødefjes, hehe). Jeg hadde også mye løs mage dagene før. Kvelden før: jeg reiste meg, skulle legge meg, og da gikk vannet. Fødte morgenen etter. 

Anonymkode: 63388...649

• Liker 1
Skrevet

Hadde en fin graviditet og ingen tegn mot slutten. Ingen kynnere eller noe. Dagen før fødsel, som var en dag før termin, var jeg i fin form. Hadde besøk av en venninne, var på kafétur, måtte hjelpe naboen å fange inn noen sauer og måtte løpe litt(det jeg klarte😂) på beitet. Var sliten på kvelden, men det skulle bare mangle. Spiste nesten en hel pose seigmenn da på kvelden😅

Riene begynte på natta og jeg fødte på morgenen. Kan ikke komme på noen tegn, det skjedde helt plutselig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tegn ca halvannet døgn før fødselen startet. Da gikk slimproppen og jeg hadde maserier som satt skikkelig i ryggen, frem til de ekte riene startet.

Anonymkode: b36bc...015

AnonymBruker
Skrevet

Hadde absolutt ingen tegn kvelden før. Tidlig om morgenen lå jeg og spilte mobilspill i sengen, kjente en svak murring i ryggen og en slags rar følelse i underlivet. Presset litt og så boff gikk vannet. Så hadde null anelse på forhånd og kan ikke se noen tegn i ettertid heller.

Anonymkode: 37e86...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Født 3 ganger, aldri hatt tegn på noe som helst før jeg fødselen har vært i gang. 

Med første ble jeg igangsatt en uke over termin, helt umoden og hadde ingen tegn til at fødselen ville startet av seg selv med det første.

Med nr 2 våknet jeg om morgenen 3 dager før termin og følte meg uggen i magen, men ikke sånn at jeg tolket det som rier. Stod opp og tok meg en dusj og før jeg var ferdig på badet hadde jeg rier med 3 min mellom. Med 30 min kjøring til sykehuset var det bare å komme seg av gårde. Hadde heldigvis barnevakt på plass i huset så slapp å vente på det. En time etter at vi dro hjemmefra ble babyen født(i ambulanse som jordmor på føden sendte oss i møte fordi det så ut til å gå fort).

Med nr 3 gikk vannet en kveld rett etter at jeg hadde landa i sofaen for kvelden, 4 dager over termin. Fikk en kraftig og lang kynner og reiste meg opp for å få den til å gå over og der splæsja det vann ned på gulvet. Jeg hadde ikke hatt noen tegn på forhånd og forberedte meg på igangsetting igjen. Men hadde vært på kontroll på sykehuset et par dager tidligere og fikk vite at jeg var moden. Fikk time for igangsetting 7 dager over termin, men jordmor trodde jeg ville føde før det og det gjorde jeg. Rask fødsel denne gang også, men riene startet ikke før et par timer etter vannavgangen, så rakk fram til sykehuset.

Anonymkode: 5e910...7e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fødte tre uker før termin. Hadde absolutt ingen tegn dagen og kvelden før. Hadde vært ute og gjort ærend hele dagen, var ute og spiste middag med noen venner, gikk til sammen 12 000 skritt i løpet av dagen, var i seng like før midnatt og så gikk vannet fem timer senere, helt uten forvarsel. Fødte i sjutiden kvelden etter at vannet gikk.

Anonymkode: 12c80...478

Skrevet

2 dager før så trodde jeg vannet gikk da jeg var ute med bikkjene, men det var det ikke. Dagen før fødsel var en helt vanlig dag, ute å badet. Våknet med rier Dagen etter😊 kan ikke huske noe spesielt.  Jeg ble strippet av jordmor i uke 39, men det ga meg bare maserier og menssmerter. Fødefjes hadde jeg siste 4ukene😅

Fødte 5dager over termin. 

AnonymBruker
Skrevet

Første: ingen tegn, ble igansatt på overtid og var nok langt unna å gå i fødsel av med selv.

nummer to: ingen tegn. Våknet i 6 tiden med vondt i ryggen og trodde jeg hadde sovet i en dårlig stilling. Tok en dusj og spiste frokost, men fikk regelmessige kynnere underveis, som økte i hyppighet og intensitet utover morgenen. Ringte barnevakten og føden.  Kom til sykehuset 1030, ungen var ute 1300. 9 dager over termin.

Anonymkode: a7224...a95

Skrevet

Uggen form og uggen mage … kroppen min tømmer seg tydeligvis før fødsel 

AnonymBruker
Skrevet

Første gang hadde jeg unormalt løs mage kvelden før. Vi hadde vært ute og spist pizza, og jeg husker jeg først tenkte at den pizzaen kunne ikke vært helt bra, og så kom jeg på at jeg hadde hørt om løs mage før fødsel, og ble veldig spent. Og så sov jeg bemerkelsesverdig godt natten før. Første rie kom i 11-tiden dagen etter. 

Andre gang hadde jeg ikke noen nye tegn. Da hadde jeg hatt maserier som kjentes akkurat som de første riene fra første fødsel, mange ganger. Men det hadde jeg med jevne mellomrom fra uke 34, og jeg fødte i uke 40. Det eneste som var annerledes, og som jeg tror kan ha hatt med nært forestående fødsel å gjøre, var at jeg ble så veldig trøtt i 17-18- tiden. Jeg var generelt sliten, og slet med å få sove, men det var en annen type trøtthet, og jeg klarte bare ikke å stå imot å legge meg. Så jeg la meg for å hvile litt kl. 18, stod opp og pusset tennene kl 21, før jeg la meg igjen og sov bemerkelsesverdig godt. Og så våknet jeg kl. 01.30, og da gikk vannet. Riene kom 30 min. senere.  

Anonymkode: cb7fd...986

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt og jobba litt på pc'en på kvelden og ble akutt kvalm (type oppkast og løs mage). Tenkte ikke såå mye over det der og da siden jeg hadde slitt med kvalme langt inn i svangerskapet. Tenkte vel mest at det var typisk meg å få omgangssyke nå oppi alt annet. Gikk og la meg med en bøtte på sengekanten, men etter en time innså jeg at her er det ting på gang.

Anonymkode: 65b61...124

AnonymBruker
Skrevet

Alt var som vanlig. Ingenting spesielt. Startet brått alle gangene.

Anonymkode: bdd0c...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tegningsblødning (eller var det slimproppen som gikk, vet ikke forskjellen her) dagen før. Løs mage dagene før. Kvelden før begynte de vanlige kynnerne å ta seg opp, og gikk gradvis over til sterke rier i løpet av natta. Fikk ikke sove pga smertene. Fødte morgenen etter. I ettertid var det altså flere klare tegn, men da jeg sto i det, var jeg usikker på om fødselen var i gang. Var ikke sikker før jeg ankom sykehuset og fikk vite at det var 4 cm åpning.

Anonymkode: 13d9b...f63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke jeg hadde noen tegn før noen av dem. Med første så stemmer det nok, da gikk vannet på natta og hadde hatt en helt normal Dag før det. Men med nr 2 så var jeg både litt løs i magen og hadde noen kynnere som jeg i ettertid nesten vil kalle rier. Men koblet det ikke før etterpå

Anonymkode: 64c3c...638

Skrevet

Ingen tegn her, ingen som jeg skjønte i ettertid heller. Det startet bare brått. 

Skrevet

Nøyaktig ingen tegn. Følte meg helt normal, var på kontroll dagen før og jm sa jeg måtte forvente maks overtid sp hadde egentlig begynt å sette meg litt til ro med at det ville ta en stund til.

Plutselig på morgenen termindato gikk vannet som en foss :D 

AnonymBruker
Skrevet

Fødte tre uker før termin. Mistenkte ingenting før riene startet, men jeg syntes det var merkelig at hunden min, som vanligvis ligger rolig og sover når vi ikke skal noe spesielt, fotfulgte meg rundt i huset, opp og ned etasjene. Jeg tenkte at hun bare var rastløs den dagen, men hun visste nok godt hva som var på gang 🥰

Anonymkode: 88f04...a6c

AnonymBruker
Skrevet

Med første hadde jeg svake rier som jeg trodde var kynnere. De varte i over en dag og gjorde alt som normalt, handlet og skrudde sammen møbler. Plutselig fikk jeg blødning og dro inn på sykehuset kl 1 på natta. Han kom i 10-tiden neste morgen. Fødselen var veldig overkommelig og riene var som menssmerter. 

Med neste så hadde jeg en ukes tid igjen til termin, hadde laget bursdagsselskap til førstemann og hadde bakt, ryddet og vært masse i aktivitet. På kvelden i 21 tiden så fikk jeg rier men de var svake. La meg, men de tok seg opp og da gikk vannet kl 1:30, og dro inn på sykehuset da. Nestemann kom kl 5 på natta. Mye mer intens fødsel og rier med nr 2. 

Anonymkode: 4ee2c...d00

AnonymBruker
Skrevet

Ingen tegn her. Fødte dag 10 på overtid (dagen jeg skulle igangsettes) og riene startet kvelden før. 

Dagen og kvelden før det startet merket jeg ingenting. Gikk hjemme og var tung, lei og potte sur. Gruet meg veldig til igangsettelse siden jeg var sikker på at jeg måtte det. Samme på dagen før det startet, gruet meg til sykehustimen neste dag og var innstilt på igangsettelse for jeg merket ingenting. Hadde hatt masse kynnere hele svangerskapet, men i 17-tiden dagen før jeg skulle på sykehuset ble de plutselig hyppigere og vondere. Ikke kjempe vonde, men vonde nok til at jeg tenkte kanskje det var rier. Gikk og la meg som normalt, og sovna veldig godt den natta faktisk. Merket ikke mer om natta. 

Neste morgen våknet jeg til det som utvilsomt var rier. Møtte til timen på sykehuset som normalt og hadde da 3-4 cm åpning da jeg kom inn kl 9 🥳 Ungen ble født 15.30. 

Anonymkode: b0583...f82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...