AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg grubler og kverner hver eneste dag om akkurat det samme temaet: Alder. Jeg er 24 år. Jeg er ung, jeg vet, men jeg tenker konstant på det å bli eldre, biologisk aldring, sykdom og død. Jeg klarer ikke tenke på noe annet. Dette har pågått nå siden august i fjor. Har gått sånn her dag etter dag etter dag. Det er så slitsomt. Jeg sitter nå etter hybler i Oslo fordi jeg har tenkt til å ta en bachelor (i et studie jeg vet jeg kommer inn på), men sitter bare her og rister av angst fordi jeg føler jeg har blitt for gammel og at jeg er for sent ute til å studere. Jeg vet at jeg burde glede meg fordi jeg er på vei til å studere i en stor, fin by, møte nye venner og eventuelt skaffe meg en ordentlig jobb som tjener ordentlige enger, men jeg bare klarer ikke. Hadde jeg kunne fått et avbrekk fra tankene mine i kun én dag så hadde jeg vært kjempeglad. Dessverre så har jeg ikke evnen til å løsrive meg fra tankene mine. De trenger seg inn i hodet mitt konstant og jeg klarer ikke å stoppe de. Det er fælt. Anonymkode: 903bc...d43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Del Skrevet 13. juli 2024 Nei, du er ikke for gammel til å ta en bachelor! NÅ begynner ditt nye liv i hovedstaden!!! Er litt misunnelig på deg som får oppleve det nå i 2024! Anonymkode: 58bc3...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #3 Del Skrevet 13. juli 2024 Du er ung , 24 år. Vi er faktisk ikke helt ferdig utviklet før vi er 28 år. Nyt livet. kanskje kan meditasjon hjelpe på å være mer til stede i øyeblikke og gi slipp på bekymringstanker? Anonymkode: bc3c3...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #4 Del Skrevet 13. juli 2024 Du må kanskje meditere et par ganger før du merker effekt, men du kan jo sette av 10-20 min hver dag til en stille stund med deg selv for å få renset tankene dine og din energi. Anonymkode: bc3c3...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 13. juli 2024 #5 Del Skrevet 13. juli 2024 En er ikke for gammel til å studere i noen alder, men aller minst når du er 24 år! Det er en rotløs alder, men hensikten med å studere er jo også å bli kjent med nye folk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #6 Del Skrevet 13. juli 2024 Du vil oppdage på studiet at det er mange som er mye eldre enn deg som studerer. Folk studerer hele livet. Du er helt i startgropen til å utdanne deg. Min kollega på 50 har nettopp tatt en bachelor, og jeg selv på 45 skal videreutdanne meg etterhvert. nyt studietiden ☀️ det er tanker om fremtiden som skremmer deg. Prøv å være mer tilstede her og nå, og dagen i dag. angst kommer ofte av en forestilling om framtid eller fortid. Derfor er det viktig å fokusere på det som er nå. Jeg selv sliter med angst grunnet katastrofetenkning om hva hvis, om som kan skje. Anonymkode: d0afc...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #7 Del Skrevet 13. juli 2024 Ta kontakt med fastlegen din, som sikkert vet om et tilbud om rask psykisk helsehjelp, samtaler med psykiatrisk sykepleier i kommunen eller noe sånt. For jeg tror du bare trenger å snakke høyt om det, få hjelp til å sortere tanker, og lære teknikker for å ikke bli hengende fast i slike tanker. Lykke til 😊 Anonymkode: 625c1...3ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Del Skrevet 14. juli 2024 Støtter forslaget om å snakke med fastlegen din om dette. Det finnes forskjellige typer samtalebehandling du kan få for dette og til og med medisiner det går an å prøve. Du kan få det mye bedre og det er ikke meningen at du skal gå og lide på den måten her. Ring og bestill time i morgen! Anonymkode: fcd40...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #9 Del Skrevet 14. juli 2024 Hoia skrev (16 timer siden): En er ikke for gammel til å studere i noen alder, men aller minst når du er 24 år! Det er en rotløs alder, men hensikten med å studere er jo også å bli kjent med nye folk! Tror du det er hensikten med å studere? 😂 Selv tok jeg en bachelor i fjor, 52 år. Det er aldri for sent! Og dessuten fikk jeg en lønn jeg bare har drømt om hele livet. Lykke til:) Anonymkode: fb536...a5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå