AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Skrevet 13. juli 2024 Jeg ble mamma for 7 måneder siden. Permisjonen min er over og jeg er nå i ferie frem til studiestart den 12 august. Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig. Jeg må pendle litt så jeg kommer hjem seinere enn jeg ønsker. Lille er fortsatt veldig avhengig av meg og gråter når jeg forsvinner ut av syne (dette er nytt). I tillegg skal jeg på en obligatorisk tur med skolen for å bli kjent.. Denne er langt unna heimen. Jeg har fått slippe overnatting, men de ville jeg skulle komme på ettermiddagen. Jeg fatter ikke åssen jeg skal forlate den lille jenta mi i så mange timer Noen som har noen trøstende ord eller egne erfaringer å komme med? Anonymkode: d35d9...fa7 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Skrevet 13. juli 2024 Jeg begynte med langvakter (13 timer) etter å ha gått tilbake i jobb, da var barnet omtrent 8-8,5 mnd. Det gikk kjempebra, jeg stortrivdes med å være mer tilbake til livet og tilværelsen, nøt å bruke hodet og mer av meg selv igjen. Barnet koste seg hjemme med far Anonymkode: e4492...eea 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #3 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg ble mamma for 7 måneder siden. Permisjonen min er over og jeg er nå i ferie frem til studiestart den 12 august. Jeg kjenner jeg gruer meg skikkelig. Jeg må pendle litt så jeg kommer hjem seinere enn jeg ønsker. Lille er fortsatt veldig avhengig av meg og gråter når jeg forsvinner ut av syne (dette er nytt). I tillegg skal jeg på en obligatorisk tur med skolen for å bli kjent.. Denne er langt unna heimen. Jeg har fått slippe overnatting, men de ville jeg skulle komme på ettermiddagen. Jeg fatter ikke åssen jeg skal forlate den lille jenta mi i så mange timer Noen som har noen trøstende ord eller egne erfaringer å komme med? Anonymkode: d35d9...fa7 Kan far og baby være med på den obligatoriske turen (med overnatting)? Har du bare obligatorisk oppmøte i studiet med fulle dager med forelesninger? Anonymkode: f5715...028 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #4 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan far og baby være med på den obligatoriske turen (med overnatting)? Har du bare obligatorisk oppmøte i studiet med fulle dager med forelesninger? Anonymkode: f5715...028 Nei, de kan nok ikke være med. Men overnattingen har jeg som sagt fått sluppet. Det er mye obligatoriske forelesninger i starten, men det er også mye praksis og praksis vil foregå her hvor vi bor så det er bare i starten det er pendling Anonymkode: d35d9...fa7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #5 Skrevet 13. juli 2024 Helt vanlig at de gråter når du forsvinner (på do, på kjøkkenet osv) ved 7 måneders alder, for det er nå de lærer seg at du kan forsvinne! Bruk tiden fremover på å øve på det, og at du kommer tilbake, så går det over ❤️ feks at du unner deg å gå på do alene mens far er med baby, tar deg en tur på butikken alene osv Bare vær flink å si hade før du faktisk går og ikke bare forsvinn mens hun leker feks for å slippe gråt, ellers vil det bli verre da hun blir enda mer bevisst på at mamma bare forsvinner 😊 Den perioden varer sjeldent så lenge og de endrer seg fort på den alderen, så mest sannsynlig blir det verre for deg enn for henne Mager trøst for det er jo fremdeles tungt for deg, men hun vil nok ha det supert hjemme med pappa ❤️ Øv deg på litt alene tid som sagt, begynn i det små og utvid litt etter litt, så blir det lettere når dagen kommer 🥰 Anonymkode: ad9ef...dcc 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå