Gå til innhold

Agere på frykt og redsel til ulempe for uskyldige mennesker- hva er det?

Hoia

Anbefalte innlegg

Jeg vet om noen som tramper på andre hver gang de er redde, som et monster/mønster?

Hva slags reaksjonsevne, måte er det? De gjør altså saken mer ille enn den kunne ha vært?

Er det noen psykologer her inne? Hva skyldes dette? Har noen behov for å putte angsten sin et sted, grunnet trekk selv?

Vanlige folk vil jo jobbe konstruktivt med problemområdet uten å tråkke rundt i en destruktiv salat????!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tror de vil føle seg mer ovenpå ved å rakke ned på andre. Mens det gjør det vondt verre for alle, dessverre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange har ikke lært å regulere følelser som barn og får det ikke til når de er voksen. 

Anonymkode: 603ef...aad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (På 13.7.2024 den 18.30):

Jeg vet om noen som tramper på andre hver gang de er redde, som et monster/mønster?

Hva slags reaksjonsevne, måte er det? De gjør altså saken mer ille enn den kunne ha vært?

Er det noen psykologer her inne? Hva skyldes dette? Har noen behov for å putte angsten sin et sted, grunnet trekk selv?

Vanlige folk vil jo jobbe konstruktivt med problemområdet uten å tråkke rundt i en destruktiv salat????!?

Det handler nok om at de slår tilbake mot innbilte angrep eller farer. Ikke at de ønsker å trykke andre ned. Evt. en kombinasjon av begge. De ser verden gjennom en paranoid linse. 

(Er ikke psykolog)

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke helt om jeg skjønner hva slags situasjoner du snakker om. Men minnet meg om moren min som ofte har hatt litt problemer med den balansen mellom å forsikre seg om at andre skjønner alvoret i situasjonen, og å hjelpe til med å løse den.

Med henne kunne det i blant se ut som hun var den eneste som så at alle vandret glade og ubekymret utfor stupet. (Og så var det kanskje ikke noe stup.) Skjønner jo at det er skummelt.

Hun hadde en skikkelig fin og gråtkvalt pep-talk for meg før eksamen en gang :P Tror hun fikk det en del bedre etter overgangsalderen.

Anonymkode: 572b5...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om fenomenet "hurt people bleed on people who didn't cut them"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...