AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #21 Del Skrevet 24. juli 2024 Tror første gang var når en kompis fikk Internett, og vi lastet ned musikk fra Napster Anonymkode: 0c322...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #22 Del Skrevet 24. juli 2024 Jeg var barn og fikk spille noen spill på internett, og så lasta vi ned pokemonbildee på diskett😄 Anonymkode: 5d20a...a50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 24. juli 2024 #23 Del Skrevet 24. juli 2024 Jeg fikk min første hjemme-pc med internett i 1998. Jeg visste ikke hva man kunne bruke internett til, for selv om jeg hadde det på jobb, så brukte jeg bare jobbens systemer der. Så satt jeg i stua en dag noen dager etter at pc-en kom i hus, og leste et ukeblad. På baksiden av ukebladet var det trykket en reklame for en nettside med forum. Da tenkte jeg at jeg kunne sjekke ut internett ved å gå inn der, et konkret eksempel på en nettside å utforske nettet litt på. Ble faktisk medlem der og var det i flere år etter det. Ble raskt kjent med internett fra da av, begynte å søke rundt og bli komfortabel med det. Men herregud så tregt mye gikk på nett, sider som lastet ned saaaakte og greier.... var ikke akkurat bredbånd da, men modem koblet til telefonlinjen. Måtte ha to telefonlinjer inn, for at modemet og internett skulle kunne bruke den ene, og man ikke okkuperte og holdt den vanlige telefonlinjen opptatt hver gang man var på internett. Husker ikke når jeg tok steget og begynte med nettbank, men det var vel rundt samme tid, ikke så lenge etter at jeg fikk den hjemme-pc-en. Nettbank ble jeg raskt begeistret for, selv om det var litt skummelt å sitte og taste tall selv. Redd for å gjøre feil, og redd for at noen på det store internettet skulle "se" hva jeg gjorde og hva jeg logget på. I dag har jeg selvsagt absolutt alt av regninger på efaktura, og betaler alt på nett. Unntatt en da, det er Zalando. De sender papirfakturaer med varene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #24 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 20.12): Min første gang var på høgskolen i 1991. Det var før internett fantes i private hjem, så vidt jeg vet, men noen hadde modem og ringte opp servere rundt omkring for å kommunisere med andre på samme server via "opplagstavler". Alle studentene kunne få en e-post-adresse, og valgte jeg, men hadde jo ikke mange å kommunisere med. Surfet litt på nett med Netscape og lastet ned alt mulig skrot av programvare som jeg lagret på 1,4mb disketter som jeg tok med hjem og fylte min 386dx-PC med hjemme. Anonymkode: 3c1d5...7a0 Hvis du surfet og brukte Netscape i 91 var du langt foran, særlig siden Netscape ble etablert i 94. Jeg fikk Internett i 1990, da med epost og mulighet for filutveksling som ftp. Etter at WWW ble utviklet og tatt i mer aktivt i bruk 93-94, og nettet kunne tas i bruk mer kommersielt, kom det flere nettsider og ulike fora. Vi hadde modem og ISDN hjemme fram til ca 2005. Jeg fikk min første bærbare PC i 1988. Den hadde 1 MB ram, og hele 4 MB minne. Maskinen hadde utsalgspris 100000 NOK, men med 60% rabatt (sier noe om hvilken avanse de kunne ta) måtte arbeidsgiver ut med bare 40000 ⁸ Anonymkode: 59fe2...837 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #25 Del Skrevet 24. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 20.01): Løfta av røret på telefonen hjemme og hørte bare en masse rare lyder..Broderen og en kompis satt på rommet og forsøkte å ringe telefonsvareren til Pamela Anderson. Første gang jeg brukte internett selv tror jeg var på folkehøyskole i 1998. Da gikk det i IRC-chat. Anonymkode: 58d90...4b6 😂😂 Anonymkode: 1de26...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #26 Del Skrevet 24. juli 2024 Vi begynte med BA-chat på midten av 90-tallet. Og vi hadde EDB som valgfag på ungdomsskolen, da brukte vi all ledige tid vi fikk til å søke opp kjekke kjendiser som vi printet ut bilder av. Tok driiitlang tid, så ble ikke så mange bilder. Jeg printet ut sangtekster også, som jeg hadde i en ringperm. Brukte mye tid på skrive ned tekstene selv, så det var veldig gøy å finne de ferdig og faktisk med ekte ord 😆 Anonymkode: 093b3...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå