AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Skrevet 13. juli 2024 Jeg og min kjære har reist til ca 30 land på noen år. Det var hans forslag mest, men jeg har også kommet med forslag til land. Det har vært supert. Men vi har oppholdt oss for det meste i ganske vestlige land med noen unntak. Nå vil han til et land jeg ikke føler jeg vil dra til pga jeg føler meg ikke trygg der, mange rapporter med kvinner som blir voldtatt etc. Jeg har ikke noe i mot menneskene og kulturen, men jeg liker ikke å føle meg utrygg. Flere jeg kjenner har også blitt veldig syke der. Det er ikke noe nasjonalt råd om å ikke dra dit, så ikke nord Korea liksom. Jeg opplevd overgrep som barn, mulig det trigger litt. Nå er han pottesur fordi jeg ikke vil dra dit. Han har ingen spesiell tilknytning til landet, han har vært en kort tur der for mange år siden. Men er litt engstelig nå for at han slår opp pga dette. Ville du gjort slutt med noen om det var et spesielt land man ikke vil dra til (men ellers ganske åpen)? Anonymkode: 1eda6...4d8 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Skrevet 13. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ville du gjort slutt med noen om det var et spesielt land man ikke vil dra til (men ellers ganske åpen)? Anonymkode: 1eda6...4d8 Nei, selvsagt ikke, ville dratt på egenhånd. Man trenger ikke reise sammen alle ganger. Anonymkode: f1c71...c67 20 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #4 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, selvsagt ikke, ville dratt på egenhånd. Man trenger ikke reise sammen alle ganger. Anonymkode: f1c71...c67 Takk for svar! Han kan selvsagt dra dit alene eller med venner. Men han vil tydeligvis at jeg skal dra med han Anonymkode: 1eda6...4d8
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #5 Skrevet 13. juli 2024 Han har da ikke slått opp med deg? Hvorfor tror du at han skal det? Anonymkode: 8a159...cee 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #6 Skrevet 13. juli 2024 Vi har vel våre preferanser. Jeg hadde aldri reist til et land som Dubai, Maldivene eller Bali og ville heller ikke vært sammen med en som frivillig reiser dit. Anonymkode: 64656...2e2 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #7 Skrevet 13. juli 2024 Hvis han slår opp pga av det, så er han virkelig ikke noe å samle på. Anonymkode: a5406...8a1 14 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #8 Skrevet 13. juli 2024 Ikke la han presse deg til noe du ikke er trygg på! Da er han ikke en god kjæreste. Greit at han blir skuffet og kanskje litt snurt/småsur en kort periode, men dersom han begynner å true med å gjøre det slutt fordi du ikke ønsker/tør å reise til et spesifikt land, så er han virkelig no good. Anonymkode: bcd90...ac4 8 2
Grüner Skrevet 13. juli 2024 #9 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg og min kjære har reist til ca 30 land på noen år. Det var hans forslag mest, men jeg har også kommet med forslag til land. Det har vært supert. Men vi har oppholdt oss for det meste i ganske vestlige land med noen unntak. Nå vil han til et land jeg ikke føler jeg vil dra til pga jeg føler meg ikke trygg der, mange rapporter med kvinner som blir voldtatt etc. Jeg har ikke noe i mot menneskene og kulturen, men jeg liker ikke å føle meg utrygg. Flere jeg kjenner har også blitt veldig syke der. Det er ikke noe nasjonalt råd om å ikke dra dit, så ikke nord Korea liksom. Jeg opplevd overgrep som barn, mulig det trigger litt. Nå er han pottesur fordi jeg ikke vil dra dit. Han har ingen spesiell tilknytning til landet, han har vært en kort tur der for mange år siden. Men er litt engstelig nå for at han slår opp pga dette. Ville du gjort slutt med noen om det var et spesielt land man ikke vil dra til (men ellers ganske åpen)? Anonymkode: 1eda6...4d8 Det er litt drøyt å gjøre det slutt med noen pga det! Enten får han dra alene dit, hvis han absolutt vil dit og du absolutt ikke vil dit, ellers får dere finne en ny destinasjon. Men å gjøre det slutt, synes jeg er å overreagere. 2
Eva-Lena Skrevet 13. juli 2024 #10 Skrevet 13. juli 2024 Jeg er veldig nysgjerrig på hvilket land dette gjelder. Jeg hadde evt reist alene om ingen ville vært med meg på tur. Det er minst 2 land ingen vil reise med meg til. Saudi Arabia og Nord Korea. Mest sannsynlig utgår NK da det ikke er bare å reise dit, man må gjerne reise på en guidet tur. Sikkert trygt det, men akkurat dit vil jeg har med en person jeg kjenner. Jeg hadde ikke gjort slutt om en samboer ikke ville være med dit jeg vil. Hadde bare sagt at han får være med en gang i blandt, siden jeg blir med han. Må jenke seg litt til hverandre, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #11 Skrevet 13. juli 2024 India. Så lenge dere planlegger godt og tar forholdsregler er det helt trygt. Forholdene du beskriver har blitt blåst opp. Av medier, folk som ikke har satt seg inn i ting og beveger seg i feil områder, og som ikke spiser på anerkjente steder. Bli med. Beveg deg utenfor Europa. Så ser du at det finnes mange fantastiske mennesker og kulturer der ute, selv om de ikke ser ut som deg. Anonymkode: 894b3...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #12 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har vel våre preferanser. Jeg hadde aldri reist til et land som Dubai, Maldivene eller Bali og ville heller ikke vært sammen med en som frivillig reiser dit. Anonymkode: 64656...2e2 Hva er problemet med Maldivene og Bali? Jeg kjenner ikke så godt til disse stedene… Anonymkode: 8aca6...c5e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #13 Skrevet 13. juli 2024 13 minutter siden, Eva-Lena said: Jeg er veldig nysgjerrig på hvilket land dette gjelder. Jeg hadde evt reist alene om ingen ville vært med meg på tur. Det er minst 2 land ingen vil reise med meg til. Saudi Arabia og Nord Korea. Mest sannsynlig utgår NK da det ikke er bare å reise dit, man må gjerne reise på en guidet tur. Sikkert trygt det, men akkurat dit vil jeg har med en person jeg kjenner. Jeg hadde ikke gjort slutt om en samboer ikke ville være med dit jeg vil. Hadde bare sagt at han får være med en gang i blandt, siden jeg blir med han. Må jenke seg litt til hverandre, synes jeg. Vil du til Nord Korea? For meg blir det litt det samme som å reise til en konsentrasjonsleir. Bare å se liksom. Hvordan folk har det der. Eller å kunne si til andre at man har vært der. Sett deg godt inn i historien nå. Vil du virkelig være turist på ferie i et slikt land? Bruk heller pengene dine på leger uten grenser eller en annen veldedig organisasjon. IKKE støtt økonomien til et diktatur som til de grader undertrykker befolkningen sin. Støtt heller befolkningen ved å donere pengene du sparer ved å bli hjemme. Anonymkode: 12f85...51b 5 1 1
Traktor Skrevet 13. juli 2024 #14 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi har vel våre preferanser. Jeg hadde aldri reist til et land som Dubai, Maldivene eller Bali og ville heller ikke vært sammen med en som frivillig reiser dit. Anonymkode: 64656...2e2 Verken Dubai eller Bali er land. 10 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #15 Skrevet 13. juli 2024 Hvis det skal så lite til for at han slår opp med deg, så elsker han deg faktisk ikke. Anonymkode: 3df70...2f8 5 2
Eva-Lena Skrevet 13. juli 2024 #16 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vil du til Nord Korea? For meg blir det litt det samme som å reise til en konsentrasjonsleir. Bare å se liksom. Hvordan folk har det der. Eller å kunne si til andre at man har vært der. Sett deg godt inn i historien nå. Vil du virkelig være turist på ferie i et slikt land? Bruk heller pengene dine på leger uten grenser eller en annen veldedig organisasjon. IKKE støtt økonomien til et diktatur som til de grader undertrykker befolkningen sin. Støtt heller befolkningen ved å donere pengene du sparer ved å bli hjemme. Anonymkode: 12f85...51b Hjelper ikke på min nysgjerrighet å gi penger til Leger uten grenser. Jeg vet veldig godt hvordan regimet i NK er og om jeg donerer penger til feks Leger uten grenser vil neppe hjelpe dette regimet.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #17 Skrevet 13. juli 2024 Hvis han er pottesur og slår opp med deg pga dette tullet her så er han i bunn og grunn null å samle på. Anonymkode: 8f9f9...225 9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #18 Skrevet 13. juli 2024 La ham dra til India alene. Anonymkode: c296f...e7c 7
Mezzosoprena Skrevet 13. juli 2024 #19 Skrevet 13. juli 2024 DU er redd for at han skal gjøre det slutt pga dette? Men han er da bare litt sur, eller? Det er da ikke noe tegn på at han gjør det slutt... Hvis du ikke er tryggere på ham enn dette, har dere større problemer enn til hvilket land dere skal reise til... 3
Hengebuksvinet Skrevet 13. juli 2024 #20 Skrevet 13. juli 2024 Reiser dere alltid sammen? Høres jo koselig ut det, men da kan man ikke presse gjennom destinasjon. Høres helt urimelig ut, nesten så jeg tror det må ha krøllet seg litt i kommunikasjonen. (Galskap om han vil gjøre det slutt pga dette). Er det noe spesielt han skal der? Siden det er så viktig for han? Familie? Nære venner som bor der? Jeg har også en tur jeg virkelig vil på, som mannen aldri vil bli med på. Men det handler om fjell. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå