Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg passer min egne saker men det er ikke bare jeg som lurer på dette, men omtrent alle i bygården og det tror jeg er helt normalt.

Ts

Anonymkode: dd498...2e3

Få dere et liv.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nesten alle vinduene i leilighetene våre er på fremsiden, så når vi kommer gående mot bygården ser vi rett mot vinduene, og hans vindu er i høy første, men det er helt umulig å se inn til han.

Det må jo føles som å bo i en bunker

Ts

En bunker for å holde nyskjerrigperer ute. Noen missliker å leve på utstilling. Du sier dere ikke kan se inn, men så sier du vinduene er store og opplever stor misnøye av å ikke få se han.

Dere har ingen rett på tilgang til han bare forsikre dere uheldigvis bor vedsiden av hverandre. 

Jeg overhørte mine to naboer snakke om meg idag, de forstår ikke hvor lytt det er.

Anonymkode: 7ffd9...a86

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Eva-Lena said:

Ene naboen min har også rullegardinen nede døgnet rundt. Bryr meg ikke om det. Eneste jeg synes er rart er å ha rullegardiner i stua, på ett soverom er det greit.

Det er selvsagt "greit" i alle rom. 

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje han er slik som meg, HIFI freak med jækla dyre høyttalere (500.000kr) som ikke skal utsettes for UV stråler da disse forringer høyttalerne😉💪 Du vet TS, det kan være uendelig mange logiske årsaker her! Bruk heller tiden din på noe som det kan komme noe godt ut av, jeg vil anbefale deg å utforske noe ny musikk istedet😊

Anonymkode: 4b14f...0ab

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller? 

Anonymkode: 2ee8f...a44

Selvfølgelig er det tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lite som interesserer meg mindre enn om naboer (eller noen andre for den del) har nedrullede gardiner 24/7.

Anonymkode: ef4f1...6cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har også persiennene fortrukket 24/7 nettopp pga naboer som DEG, ts. 

Så nettopp en kvinne stå rett utenfor balkongen min i dag og drev og tok bilder av vinduene mine og balkongen, så det er måte på hvor invaderende folk kan være. Har jeg persiennene oppe, går folk og glor rett inn. Så ts, jeg foreslår at du trekker til deg øynene og lar privatlivet til naboen din i fred for han har nok merket dere. Voksne mennesker, skjerpings! 

Anonymkode: 8c34a...e1c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har rullegardiner som tillater at han ser ut uten at andre ser inn? Det finnes jo…

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok aldri vite det, uten å spørre han direkte. Finnes mange grunner til å foretrekke å ha gardinene trukket for/ned, som ikke innebærer noe mystisk eller kriminelt.

Og for å ha det sagt: uansett hvor mange ganger du gnåler om at det ikke er innsyn, kan det likevel være at han FØLER at det er innsyn. Spesielt hvis han stadig observerer at naboene titter opp mot han. Og som andre påpeker, mulig gardinene blokkerer for innsyn, men ikke ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er spesielt å ikke forstå konseptet privatliv når man lager en tråd som anonym bruker. 

Endret av Meowmere
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Med slike nysgjerrige naboer et det vel ikke så rart. Han ønsker nok ikke bli minnet på at dere er der engang garantert. 

Anonymkode: a3775...0e7

Første jeg tenkte ! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg er en person som bryr meg om mine medmennesker, både ukjente og kjente.

Jeg griper alltid inn når både barn og voksne mobbes i det jeg passerer, jeg ringer politiet når jeg ser en kriminell handling, jeg har jobbet som natteravn i flere år helt til jeg fikk ryggproblemer og ikke maktet å gå rundt på natten, jeg er besøksvenn på sykehjem for pasienter som aldri får besøk og som ikke har familie eller venner som bryr seg, eller ikke familie eller venner i det hele tatt. Jeg jobber gratis i en bitteliten butikk annenhver lördag fordi eieren ikke har økonomi til å ansette noen, og jeg ikke ønsker at butikken skal gå konkurs, jeg er ofte på Dyrebeskyttelsen å vasker og rensker kattedoer, jeg kildesorterer, kjøper veldig mye brukte møbler og klær, og er Plan fadder til to barn og har overtatt katten til en fremmed nabo, som plutselig bare flyttet tilbake til Polen og lot katten være igjen i en tom leilighet.

Det er  mange mennesker som blir funnet døde i sin leilighet, etter at de har ligget der i 10 måneder uten at naboer har reagert, eller folk som blir drept eller voldtatt selvom naboen vegg i vegg hørte skrikene, men gadd ikke å bry seg.

Men du lærte ikke på din vei at de fleste som lever bak "lukka gardiner" som boka heter, sjelden er øksemordere?

Myyye større sjanse for hundre og ørten andre ting som deg her har blitt fortalt. Og nei, det er ikke normalt å gå og se inn i vinduene og legge merke til hvor det er hva.. jeg ser blokka mi hver eneste dag på vei til og fra jobb, og med mindre det er bevegelse akkurat i det jeg går forbi så blikket blir trukket dit, ser jeg ikke på vinduet til naboene mine. Trolig merka han blokkene første dagen og følte seg tvunget til å bevare privatlivet..

Om det ligger et lik der inne, vil sommervarmen fort avsløre det. Om han ikke har besøk, ville ikke det observante nabolaget lagt merke til at han kom hjem og gikk ut med nyinnkjøpte tepper fra IKEA hele tiden? Eller tønner med syre? Eller motorsagen han måtte brukt for å bli kvitt delene? Har ikke sett i nyhetene at det er mange som har forsvunnet fra Bergen i det siste. Er det slik at den ene saken skal tvinge tusenvis av mennesker til å leve i lyset som gir angst, migrene og mye mer? I frykt for hva naboene måtte tro??

Nei, dette er ikke bekymring, da hadde du lagt det frem meget annerledes. Dette er irritasjon over mangel på kontroll og innsikt i andres liv og et forsøk på å ro seg unna det faktum..

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Jajakvinne12 skrev (4 timer siden):

Vi har rullegardina på stuen nede 24/7. 

Hvorfor?

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kunne sikkert gjort slik store deler av dagen. Han synes det blir for lyst, vil ikke se noen andre når han skal slappe av fra folk, og synes ikke at lampelys er ubehagelig. Går også gjerne rundt i underbuksa. Om ikke for meg og barna då hadde han sikkert vært en slik en. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor?

Ts

Er det en slags besettelse for deg å få vite hvorfor folk gjør bruk av gardinene sine?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det en slags besettelse for deg å få vite hvorfor folk gjør bruk av gardinene sine?

Ja.

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er "den naboen". Jeg foretrekker å ha alle rullegardiner nede for å slippe minst mulig sollys inn pga varmen på sommern, og pga det skjærende lyset på vintern. Har de oppe i ny og ne, men aller helst nede for å slippe å bli blenda, eller koke i hjel hele tiden.

Tenker at du ikke har noe med det å gjøre. Må være nysgjerrigheten som tar deg.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts her

Jeg er en person som bryr meg om mine medmennesker, både ukjente og kjente.

Jeg griper alltid inn når både barn og voksne mobbes i det jeg passerer, jeg ringer politiet når jeg ser en kriminell handling, jeg har jobbet som natteravn i flere år helt til jeg fikk ryggproblemer og ikke maktet å gå rundt på natten, jeg er besøksvenn på sykehjem for pasienter som aldri får besøk og som ikke har familie eller venner som bryr seg, eller ikke familie eller venner i det hele tatt. Jeg jobber gratis i en bitteliten butikk annenhver lördag fordi eieren ikke har økonomi til å ansette noen, og jeg ikke ønsker at butikken skal gå konkurs, jeg er ofte på Dyrebeskyttelsen å vasker og rensker kattedoer, jeg kildesorterer, kjøper veldig mye brukte møbler og klær, og er Plan fadder til to barn og har overtatt katten til en fremmed nabo, som plutselig bare flyttet tilbake til Polen og lot katten være igjen i en tom leilighet.

Det er  mange mennesker som blir funnet døde i sin leilighet, etter at de har ligget der i 10 måneder uten at naboer har reagert, eller folk som blir drept eller voldtatt selvom naboen vegg i vegg hørte skrikene, men gadd ikke å bry seg.

Du makter ikke å gå rundt på natten men alt det andre orker du?

Du virker veldig opptatt av å fremheve deg selv som et slikt fantastisk menneske, og har tydelig sett for mye på kriminelle serier og lar fantasien løpe løpsk.

Heter du noe med Rasmussen forresten?

Anonymkode: 6a94d...214

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...