Gå til innhold

Min nabo lever med nedrullede gardiner 24/7

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da har vel sikkert erotiske takmalerier da 😛 

Det finnes ingen slik naturlig setting som ikke avslører dere som snokere. Hvordan holder dere oversikt 24/7, overvåker alle naboene ham på skift? Kanskje han puster ut og trekker et lettelsens sukk og trekker fra gardinene når det endelig blir møkt hos dere på kvelden?

Anonymkode: a2d1a...1d7

Når jeg går hjemover har jeg nesten vendt mot fremsiden av bygården, og da ser jeg alle de 8 leilighetene.

Ser da da enkelt at rullegardinene på vinduene som er 180×180 er nede, uansett om jeg kommer hjem fra byen kl 03, fra jobb kl  16, fra trening kl 21, om det er sol, regn, julaften eller 17 mai.

Ts

Anonymkode: dd498...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei man hadde ikke sett inn om han ikke hadde hatt rullegardiner heller, men hvis han er paranoid eller har noe å skjule så er han jo redd for at folk kan se inn uansett.

Ingen fra gaten kan se inn i leiligheten siden den er høyt oppe

Ts

Han er nok ikke paranoid men han er lei av naboer med dårlig boevne og er opptatt av hva naboene gjør bak de nedtrukne gardinene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoia skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker det er litt rar måte å bry seg om andre på, litt empatiløst. De fleste ville jo ha lurt på om vedkommende har det dårlig, ellers ikke brydd seg. Folk flest gjør ikke gærne ting i sin egen leilighet. Så det er vel den manglende empatien folk stusser på her inne.

Herlighet, det er jo akkurat det jeg tenker når jeg ser rullegardinene nede. Jeg tenker; sliter han psykisk men klarer å gå på jobb eller er det andre grunner?

(Har han har 4 jomfruer slaktet og  opphengt på stueveggen? 🙈)

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bekymret meg litt for om han skjuler en person der inne. Ville fulgt litt med på lyder fra leiligheten osv.

Anonymkode: ccbd7...a6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nedtrukne gardiner men det er fordi jeg lager OnlyFans-videoer og jeg vil ikke at naboene skal snike seg til en forestilling uten og betale.

Anonymkode: 627d5...a3d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nedtrukne gardiner men det er fordi jeg lager OnlyFans-videoer og jeg vil ikke at naboene skal snike seg til en forestilling uten og betale.

Men du har det jo ikke nedtrukket HELE tiden.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jobber han? 

Har du lest hovedinnlegget?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du har det jo ikke nedtrukket HELE tiden.

Over 20 timer i døgnet, det er så mange som være med på film.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest hovedinnlegget?

Ts

Ja, leste det igjen nå. Når han virker så normal ellers, så ville jeg som sagt fulgt litt med på om han eventuelt kan skjule noen der inne.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg går hjemover har jeg nesten vendt mot fremsiden av bygården, og da ser jeg alle de 8 leilighetene.

Ser da da enkelt at rullegardinene på vinduene som er 180×180 er nede, uansett om jeg kommer hjem fra byen kl 03, fra jobb kl  16, fra trening kl 21, om det er sol, regn, julaften eller 17 mai.

Ts

Du ser dem, registrerer det, tenker ikke mer over saken og går videre med ditt eget liv. Nei vent, det var det en normal person ville gjort.

Anonymkode: a2d1a...1d7

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt når utsikten er mot sjøen, er det rart å stenge det ute hele tiden. Det er som å si nei takk til lykke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Jeg er en person som bryr meg om mine medmennesker, både ukjente og kjente.

Jeg griper alltid inn når både barn og voksne mobbes i det jeg passerer, jeg ringer politiet når jeg ser en kriminell handling, jeg har jobbet som natteravn i flere år helt til jeg fikk ryggproblemer og ikke maktet å gå rundt på natten, jeg er besøksvenn på sykehjem for pasienter som aldri får besøk og som ikke har familie eller venner som bryr seg, eller ikke familie eller venner i det hele tatt. Jeg jobber gratis i en bitteliten butikk annenhver lördag fordi eieren ikke har økonomi til å ansette noen, og jeg ikke ønsker at butikken skal gå konkurs, jeg er ofte på Dyrebeskyttelsen å vasker og rensker kattedoer, jeg kildesorterer, kjøper veldig mye brukte møbler og klær, og er Plan fadder til to barn og har overtatt katten til en fremmed nabo, som plutselig bare flyttet tilbake til Polen og lot katten være igjen i en tom leilighet.

Det er  mange mennesker som blir funnet døde i sin leilighet, etter at de har ligget der i 10 måneder uten at naboer har reagert, eller folk som blir drept eller voldtatt selvom naboen vegg i vegg hørte skrikene, men gadd ikke å bry seg.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt når utsikten er mot sjøen, er det rart å stenge det ute hele tiden. Det er som å si nei takk til lykke.

Helt enig med deg!

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså min kjæreste som er i  40 årene, helt normal oppegående fyr, i jobb OG renslig hadde alltid lukkede rullegardiner tidligere. Jeg spurte selvfølgelig etterhvert hvorfor, og svaret var rett og slett at han synes det var mye styr med å ta de opp og ned hver dag. Han jobbet på dagtid, hadde de da nede for at det ikke skulle bli for varmt inne, kom hjem fra jobb, dro ofte på trening, hjem dusje, likte å gå i bokseren/naken hjemme, så tv før han la seg. Han tenkte ikke over at noen i det hele tatt kunne snakke om de rullegardinene, men det var jo selvfølgelig naboer der også som pratet om det. Ingen innsyns mulighet der heller btw. Nå har han de oppe da, så ingen skal tro han er en seriemorder 🤪.

Anonymkode: f8b24...b36

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det fins hvite rullegardiner man kan se ut gjennom, men ikke inn

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (dessverre) persiennene nede hele tiden, med sjeldne unntak.

Jeg er kronisk, fysisk syk, og sliter med lyset (selv om ingen vil tro det om de ser meg ute i solskinn). Jeg blir ekstremt sliten av for mye lys på dårlige dager, og jeg må ofte skåne meg for lys hvis jeg skal ut. Har jeg vært ute lenge i solen så trenger jeg å få det mørkere når jeg kommer hjem.

Jeg kan ikke fordra å ha det slik, for jeg elsker egentlig lys og åpne vinduer og har også en fantastisk utsikt. Men det er prisen jeg betaler hjemme for å greie å være mer ute.

Nå har jeg vært dårlig så lenge at jeg liksom ikke greier å få hodet over vannet når det gjelder leiligheten heller, så da er det på en måte positivt at jeg i det minste slipper innsyn fra andre hvor ille det er i øyeblikket. Jeg prioriterer imidlertid å gjøre noe ute når jeg må velge, for å få litt mer sommerfølelse.

Når jeg er altfor dårlig til å gå ut er det nesten lettere å akseptere det enn om jeg har fullt utsyn og må se andre leve livet mens jeg må være fanget i egen kropp.

Ellers greier jeg meg forbausende bra gitt de forutsetningene jeg har i livet nå. Har gode venner og interesser som jeg prioriterer når jeg er i form til det - og venner som ikke dømmer...

Anonymkode: bd9e1...d55

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får håpe han er seriemorder og at dere naboer blir neste offer da 

Anonymkode: 15133...532

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe han er seriemorder og at dere naboer blir neste offer da 

Ops, glemte å skrive «ikke»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser alltid ved litt sånn dobbel empati, dualitet. Hvorfor skrive sånn om en du ikke kjenner? Har du akkurat lært boevne selv? Er det livstemaet ditt å lære boevne? Og liksom stå på noen som tilsynelatende ikke har det? Det virker ikke empatisk.

De fleste fokuserer på seg selv, ser ikke på andre som støtte eller motsatt: det har i alle fall ikke jeg! Den rotte-tankegangen har ikke jeg sansen for. Bygg selvtillit selv, uten å stå på noen, bygge deg opp for å få en consensus på at du i alle fall er innafor. Det er manglende empati. Det er ikke fullt og helt konkurranse heller, konkurranse for mennesker som har lært dere via vanlige utviklingsstudier konkurrerer ikke ved å plassere noen innenfor og utenfor normalen. Noen ganger går det fint,andre ganger ikke fullt så fint, men der en er likevel konstruerer konstruktive dager uten albuer.

De fleste av oss fyller ikke på et medfødt handikap, ved å disse andre. Deler lavmål. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje for at nysgjerrigperer som deg ikke skal få innsyn.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...