Gå til innhold

Kan man faktisk ikke forvente at mannen skal holde orden i skuffer og skap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det jeg som har skyhøye og urealistiske forventninger.

Skulle f eks rydde ut av oppvaskmaskinen og åpner en skuff med matbokser og flasker hvor alt er typisk slengt oppi. Alt i hulter til bulter. Samme med klesskapet hans, alt i en klump. Den ene skuffen på badet og, der vi har tannbørstene våre og så bare slenger han barbermaskinen nedi så hårene flyr, jeg prøver å si at han ikke skal legge den oppi boksen med tannbørstene. Skuffene i gangen også, jeg prøver ha et system, f eks en skuff til hvert barn. Men nei, han bare plukker opp og putter det krøllete i en vilkårlig skuff. 

Så etter mange år mas og tjas undrer jeg meg om det ikke går? 

Anonymkode: 410e1...92a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan man ikke forvente. 
Som kvinne skal man jo også være supertakknemlig for at menn tar ut av oppvaskmaskinen, uansett hvor de slenger fra seg ting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser at du har et system du forventer ar han følger - og ikke at DERE har et system... Vel han MÅ ikke følge noe, han er voksen og tar egne valg.  Spiller det virkelig noe rolle om en skuff er rotete? Eller er det kontrollbehovet ditt som trenger at skuffen er ryddig? 

Ville vært fornøyd med at han bidrar og lagt forventningene om at han følger ditt regime og system vekk.. Det kommer ikke til å endre seg. 

Også tenker jeg - hans kleskap - hans valg. Vi sluttet å brette klær her i huset for mange år siden - både for barn og voksne. Så ja du har nok litt høyere forventninger... 

Anonymkode: 92605...f05

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det motsatt. Han er ekstremt ryddig. Jeg? Ikke så mye...😂 

Anonymkode: d2f0b...203

Skrevet

Mest mulig hver sine skuffer og skap, så er det mindre plagsomt for deg at han er en kaosfyr. 

Fellesområder bør man kunne forvente en viss form for orden synes jeg, men enkelte menneske er helt håpløse. Og jeg er enig at det er sykt irriterende med folk som  ikke klarer å holde orden og dermed ødelegger når andre har ryddet. Da mister man helt motivasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Han har sitt klesskap, og den ene skuffen på badet. Resten av huset holder jeg orden på. Regelen er at om han ikke vet hvor noe skal ligge, så setter han det på benken eller et bord. 

I stedet har han tatt på seg andre oppgaver som han liker bedre. Er eneste som bærer ut søppel, vasker bad, støvsuger... blant annet. 

Anonymkode: 98c74...747

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hans klesskap og badeskap blander jeg meg ikke i. Han er heldigvis ryddig med oppvaskmaskin. Matboks-skuffen er et mareritt, men det er felles innsats 😄

Her ser han ikke forskjell på klær til gutter på 6 og 9. Nokså utrolig synes jeg, men sånn er det. 

Anonymkode: 5ae43...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...