Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det har vært oppe før, men gud hjelpe meg så mange dumme mennesker det er på Finn.no! Jeg har ikke vært så veldig aktiv før, men de siste månedene har jeg tatt et skippertak med å rydde og få unna ting, samt at vi akkurat har lagt ut en bil. Kjenner jeg har lyst til å svare frekt mange ganger, men gjør jo ikke det.

Eks; det kommer MANGE skambud. I og for seg greit å prøve seg, men når man byr halve prisen av det gjenstanden er lagt ut for og på toppen blir småfrekk når budet høflig blir avslått, da blir jeg oppgitt.

Og så er det alle de som stiller "hundre" spørsmål om ting som allerede står i annonsen. Eks; Bilen vi selger er relativt  gammel og det står bl a i annonsen at dpi akkurat er tatt ut og renset, at piggdekk medfølger og at bilen er i daglig bruk. En spør om bilen er kjørbar, om det følger med vinterdekk og om dpi er tett! Altså! LES!!

Det med å lese gjelder også når det skrives at gjenstanden er ferdig prutet, da er det faktisk ikke vits i å by lavere enn annonsert pris og kaste bort begges tid.

Enkelte synes å tro at de gjør meg en stor tjeneste med å tilby å kjøpe og også at jeg er forpliktet til å selge til dem når de kommer med et tilbud og ingen andre har budt annonsert pris. Til opplysning er gjenstanden min og vil jeg ikke selge til gi-bort-pris, så vil jeg ikke det, da beholder jeg den selv. 

Ser at andre sliter med at kjøpere ikke dukker opp for å hente det de har avtalt å kjøpe. Selv har jeg sluppet unna det meste av sånt tull ved å stort sett forholde meg til å sende i posten, men det er jo litt styr det og. Har kommet ut for noen frekkaser som vil ha tilkjørt gjenstander gratis, for det er så problematisk for dem å hente eller komme seg til Posten. Ikke mitt problem!

Anonymkode: 89c85...5ca

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser at du har hisset deg opp. Jeg har solgt og gitt bort mye på Finn, og bruker minimal energi på tullinger. Med en gang noen begynner å bli frekk, bare blokkerer jeg dem. 

Anonymkode: d390d...97b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt er det mange tullinger på Finn. Det er mange tullinger i verden, du bare omgåes dem ikke til vanlig. Du ser dem her på kg, på Finn, i foreldremøter, eller i kommentarfeltene, du har kanskje en v dem i slekt, og et par som naboer. Men du unngår dem jo så langt mulig, sånn til hverdags. 

Det er også rådet mitt på Finn. Sett opp levering med fiks ferdig på alle ting som kan sendes. Og ikke besvar en eneste henvendelse utenom (det er ikke verdt tid og krefter, alle oppegående mennesker bruker fiks ferdig).

Selg større ting gjennom en forhandler, eller la idiotiske meldinger stå ubesvart og besvar kun - og kun bare - de meldingene som helt tydelig kommer fra oppegående mennesker. De som ikke evner lese er de samme som kommer til å klage og gjøre seg til bry om de kjøper. Du ønsker dem ikke som kjøper, så ignorer. 

Anonymkode: 00ee4...0fd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gidd. Seriøst. Å bruke energi på tullinger, uavhengig om det er på Finn eller Kvinneguiden, er så bortkastet. Ignorer henvendelsene som ikke passer/irriterer, og sats på at det dukker opp en vettug kjøper tidsnok. 

Anonymkode: 8b1db...e35

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er også rådet mitt på Finn. Sett opp levering med fiks ferdig på alle ting som kan sendes. Og ikke besvar en eneste henvendelse utenom (det er ikke verdt tid og krefter, alle oppegående mennesker bruker fiks ferdig).

Anonymkode: 00ee4...0fd

Ikke alle...jeg har hatt endel kunder i den eldre generasjonen som kjøper håndarbeid etc.De har ikke satt seg inn i fixferdig.Men disse kundene er veldig hyggelige.Hun ene skrev til meg et halvt år etter kjøpet av noen klær,og sa hvor mye hun hadde brukt klærne og hvor fornøyd hun var.Den mest positive opplevelsen jeg har hatt på Finn :) Men har store problemer med unge damer som skal prute på sminke etc.

Anonymkode: a117e...005

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...