AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Skrevet 13. juli 2024 Hei! Jeg lurte på om det er noen her inne med forskjellige personlighetsforstyrrelser, som har fått god hjelp og innsikt, via selvhjelpsbøker? Jeg venter på behandling, men vil gjerne det jeg kan for å bli bedre, enda raskere. Forholdet mitt henger i en tynn tråd, og samtaler om brudd skjer oftere og oftere. Tar gjerne i mot gode tips til gode og nyttige selvhjelpsbøker som har hjulpet for deg som har PF og også utrygg tilknytning. Anonymkode: f6cb8...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Skrevet 13. juli 2024 Både bøker og diverse kanaler på YouTube. Anonymkode: 85efb...8a0
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #3 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Både bøker og diverse kanaler på YouTube. Anonymkode: 85efb...8a0 Ja, men kanskje du vil dele titlene på de bøkene som har hjulpet deg?.. Anonymkode: f6cb8...d4c
Gjest Hoia Skrevet 13. juli 2024 #4 Skrevet 13. juli 2024 Kanskje du kan finne ut hvor det butter for deg, og aktivt oppsøke de situasjonene, for å endre mønsteret eller noe.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #5 Skrevet 13. juli 2024 Hoia skrev (4 minutter siden): Kanskje du kan finne ut hvor det butter for deg, og aktivt oppsøke de situasjonene, for å endre mønsteret eller noe. Setter pris på innspill, og jeg mener ikke å være frekk, men her ber jeg om råd til selvhjelpsbøker som har hjulpet andre med personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: f6cb8...d4c
Snublefot62 Skrevet 13. juli 2024 #6 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Setter pris på innspill, og jeg mener ikke å være frekk, men her ber jeg om råd til selvhjelpsbøker som har hjulpet andre med personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: f6cb8...d4c Hvilken personlighetsforstyrrelse? Spørsmålet ditt er så vagt og vidt at det er nærmest umulig å hjelpe deg her. 1 3
Gjest Hoia Skrevet 13. juli 2024 #7 Skrevet 13. juli 2024 Det er sikkert plenty av bøker om forstyrrelsene, under feltet "psykologi" på biblioteket og i butikker, var bare det.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #8 Skrevet 13. juli 2024 Snublefot62 skrev (3 minutter siden): Hvilken personlighetsforstyrrelse? Spørsmålet ditt er så vagt og vidt at det er nærmest umulig å hjelpe deg her. Spørsmålet mitt er jo alt annet enn vagt, det er faktisk veldig spesifikt. Min PF er blandet, dermed kan jeg ikke spesifisere noe mer, om noen etterhvert kommer med relevante svar til spørsmålet mitt, klarer jeg fint å se om de nevnte bøkene er aktuelle for min diagnose. Anonymkode: f6cb8...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #9 Skrevet 13. juli 2024 Hoia skrev (3 minutter siden): Det er sikkert plenty av bøker om forstyrrelsene, under feltet "psykologi" på biblioteket og i butikker, var bare det. Nå ønsker jeg ikke bøker OM diagnosene, men selvhjelpsbøker som har funket for de MED PF. Anonymkode: f6cb8...d4c
Gjest Hoia Skrevet 13. juli 2024 #10 Skrevet 13. juli 2024 Da kan du jo bare vente til de svarer da. Men det er jo litt logisk å kjøpe, leie en bok som omhandler det sentrale i sykdommen da. Typisk ikke bli åpenbart irritert når du ikke er enig i det som blir svart på.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #11 Skrevet 13. juli 2024 "Klok på følelser" hjalp meg. Fikk noen aha opplevelser. Anonymkode: cfc85...211 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #12 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): "Klok på følelser" hjalp meg. Fikk noen aha opplevelser. Anonymkode: cfc85...211 Tusen takk! Et stort problem for meg er å gjenkjenne følelser, så denne er nok veldig relevant. Anonymkode: f6cb8...d4c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #13 Skrevet 13. juli 2024 Vanskelig å tipse når en ikke vet hva det er som er problemet ditt Anonymkode: 4a591...a98 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #14 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Spørsmålet mitt er jo alt annet enn vagt, det er faktisk veldig spesifikt. Min PF er blandet, dermed kan jeg ikke spesifisere noe mer, om noen etterhvert kommer med relevante svar til spørsmålet mitt, klarer jeg fint å se om de nevnte bøkene er aktuelle for min diagnose. Anonymkode: f6cb8...d4c Det er vagt, det finnes mange pf’er. Hvorfor kan du ikke bare si hvilke du har trekk av..? Veldig stor forskjell på de forskjellige pf’ene. Anonymkode: 58041...e7e 1
spurva Skrevet 13. juli 2024 #15 Skrevet 13. juli 2024 Jeg har fått veldig god hjelp av Mental omstart skrevet av Nicole LePera - den tar for seg hvordan vi preges av opplevelser i barndommen og tar det med oss inn i voksenlivet. Mye om våre ulike adferdsmønstre, tilknytningsmønstre etc, sett i lys av ulike adferdsmønstre hos foreldre og hvordan det har preget oss. Den er utrolig klart og konsist skrevet, personlig og til tider morsom, og man får mange verktøy til å endre seg, blant annet endel ulike skriveøvelser som får deg til å tenke nytt. Samt verktøy for å regulere nervesystemet. Fikk utrolig mange aha-opplevelser da jeg leste den og vil faktisk si den endret livet mitt☺️ 1
Perelandra Skrevet 13. juli 2024 #16 Skrevet 13. juli 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette Perelandra, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #17 Skrevet 13. juli 2024 Halla! Mitt beste tips er ikke en bok om diverse personlighetsforstyrrelser, men om forhold i stedet. Boken The empowered wife kan hjelpe deg med tips til hvordan du kan behandle din partner og deg selv bedre i forholdet, slik at du får et bedre forhold. Når det gjelder personlighetsforstyrrelser så er vel ofte mentalisering noe mange sliter med, særlig emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, så kanskje gjør noen dagbokøvelser der du øver deg på mentalisering? God bedring og lykke til, you got this! ❤️ Anonymkode: 1ab7d...4a4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå