Gå til innhold

Frisøren klippet meg kortere enn det jeg sa,

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor gjør noen frisører dette? Vet det vokser ut igjen, men  det er ikke poenget. Hadde dere sagt noe?

Anonymkode: 1082b...11a

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor mye kortere er de snakk om da? Og spesifikt hva bad du om?

Drar jeg til frisøren ønsker jeg jo at de klipper det som er slutt så håret ser friskt ut, ikke kun halvparten av det slitte. 

Anonymkode: 8d6db...ce6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplevd det mange ganger, heldigvis vokser det ut igjen ❤️

Anonymkode: c92b5...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er alvorlig langt mellom de frisørene som er gode til å klippe…..

Anonymkode: 4defc...25a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt ifra om det ble mye kortere ja. Hvor mye er det snakk om? Og var håret feks veldig slitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er grunnen til at jeg helt sluttet å gå til frisør og heller begynte å klippe meg selv. Merkelig nok blir håret mitt også mindre slitt etter jeg sluttet å klippe det så ofte. Men jeg har langt hår med litt fall, så er ganske enkelt å fikse selv. Litt verre om du har en stram klipp.

Og ja, jeg sa i fra de gangene det ble ekstremt mye kortere enn det jeg ba om, men ble alltid bare møtt med dårlige unnskyldninger. Litt sånn, wopsi, skjønte visst ikke helt hva du ville ha jeg.. Da burde man virkelig legge fra seg saksa. Ikke noe jeg gidder å sponse lenger i alle fall.

Anonymkode: 8acd1...a0d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kaja-81 skrev (8 timer siden):

Jeg hadde sagt ifra om det ble mye kortere ja. Hvor mye er det snakk om? Og var håret feks veldig slitt?

Jeg ba om rett ved skuldrene, hun klippet vel 3.4 cm mer enn det jeg sa, og håret var ikke særlig slitt, klippe meg sist for ca 4 måneder siden.

Anonymkode: 1082b...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sist jeg gikk til frisør ba jeg om en halvlang bob, jeg fikk ikke det. Jeg fikk kjerring kort hår og siden det så har jeg lært meg å klippe selv. Det er 6 år siden jeg var der og har ikke satt min fot hos en frisør igjen. Klipper tupper selv noen ganger i året. Får mye skryt for håret mitt nå. 

Anonymkode: 8c287...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg diskuterer med frisøren hva jeg ønsker, hun ser på tuppene mine, så holder hun der hun planlegger å klippe, og jeg sier kortere eller lengre. Vi diskuterer også at håret vil virke kortere i det det er tørt igjen.

Så nei, har aldri hatt det problemet, men går alltid til samme person. 

Anonymkode: d6f7e...e70

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da har du skadet håret ditt så mye at det bare må klippes kortere.

Anonymkode: 39a4d...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har opplevd det flere ganger. Skjønner ikke at man har så lite yrkesstolthet at man ikke lytter til kunden. Ja det er bare hår men når håret vokser unormalt sakte er det stor forskjell på å klippe to eller fem cm. Fant tilslutt en frisør som skjønner hva tupper betyr, tviholder på henne. 

Anonymkode: 2c5c3...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sannsynligvis hadde du så slitt hår at det var nødvendig, men det burde frisøren sagt i fra om. Du kunne jo sagt i fra om at det ble kortere mens du satt der, det er litt rart å gå tilbake i ettertid og klage. Uansett får ikke frisøren gjort noe med det og det vokser ut igjen. 

Anonymkode: 2ec89...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mer at de klipper mindre enn jeg vil, da de kanskje er redde for å ta for mye.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skulle tro frisørene selv tenker at de driver med livredning. Det må da være opp til kunden hvor mye kunden ønsker å ta uansett hvor slitt håret er. 

Anonymkode: 8c287...b76

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De klipper alltid mere på meg enn det jeg ønsker.

Anonymkode: 30818...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det må ikke klippes kortere, nei. Når man betaler nesten 1000 kroner for en klipp, så får de klippe slik kunden ønsker. Jeg driter vel i hva frisøren syns jeg burde gjøre. 

Anonymkode: 01aa9...a72

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste rådet jeg kan gi for framtida er å finne seg én fast frisør. Kommunikasjonen mellom frisør og kunde blir bedre av at man blir litt kjent. Da er forventningene enklere å avklare for frisøren også. Tenk tilbake på de gangene du opplevde en frisør som faktisk gjorde en viss innsats for å forstå hva du mente, og velg en av de frisørene som var best både på kommunikasjon og klipp. 
"Jeg skal bare klippe litt" kan bety uendelig mye forskjellig avhengig av hvem som sier det. Frisørens jobb er selvsagt å finne ut av hva den som sitter i stolen mener med "litt". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tro at de aller fleste frisører er opptatte av å få et godt rykt, og fornøyde kunder som vil komme tilbake til dem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...