AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Skrevet 13. juli 2024 Følger ei på Insta, offentlig profil. Hun er ufør, har barn, har en mann som tjener godt. Nå ser jeg hun har skrevet at hun har mottatt brev fra NAV om at barnetillegget har økt med 1 kr. Hvordan, hvorfor har hun barnetillegg på sin ufør? Jeg trodde det bare var enslig uføre, eller de med partner som tjente veldig dårlig som fikk barnetillegg? Skjermbilde fra vedkommende sin Instagram Anonymkode: 88e74...016
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Skrevet 13. juli 2024 Man kan innvilges barnetillegg, men ikke få noe utbetalt pga for høy inntekt. Anonymkode: dc13a...506
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #3 Skrevet 13. juli 2024 Jeg får barnetillegg. Men samboer er ikke far til barna mine:) Anonymkode: 4ce55...2f2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #5 Skrevet 13. juli 2024 Jeg har minstesats på ufør, men ikke ung ufør. jeg har to barn med en mann jeg ikke bor med, han betaler barnebidrag. Barna bor fast hos meg, vi har ikke delt omsorg. jeg er gift med en mann som ikke er far til mine barn. Vi har altså ingen felles barn. jeg har i perioder lønn ved siden av uføretrygden (jobber som konsulent i perioder jeg har kapasitet og tar betalt pr oppdrag). De siste årene har jeg tjent ca 150 k brutto i året ved siden av uføregraden. mannen min tjener 570 k i året. jeg er innvilget barnetillegg på uføregraden, men den reduseres etter min inntekt, på lik linje som uføretrygden. Så vidt jeg vet holdes min mann sin inntekt utenfor barnetillegget. Jeg får brev om dette et par ganger i året. jeg vet ikke hva som er korrekt, men slik er min situasjon. Anonymkode: 89c1b...1a7 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #6 Skrevet 13. juli 2024 Ja, hvis det er barnas far som tjener godt høres det pussig ut. Jeg fikk innvilget uføretrygd i fjor, ikke en krone i barnetillegg (som rett og rimelig er, vi forsørger barna greit på en god lønn + uføretrygd). Anonymkode: b1870...ad7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #7 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, hvis det er barnas far som tjener godt høres det pussig ut. Jeg fikk innvilget uføretrygd i fjor, ikke en krone i barnetillegg (som rett og rimelig er, vi forsørger barna greit på en god lønn + uføretrygd). Anonymkode: b1870...ad7 * hvis det er barnas far som hun er gift med og som tjener godt, mente jeg. Det blir jo noe annet med særkullsbarn. Anonymkode: b1870...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå