AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #1 Skrevet 13. juli 2024 Skjønner at vi helst må snakke med lege, men spør likevel her først for å få noen innspill. Samboeren min våknet opp i dag med en liten blemme på ryggen (så ut som en liten vannblemme), og med litt rødhet i huden rundt. Ingen andre blemmer noe sted, ingen kløe, ikke noe utslett. Han har vært med et onkelbarn over mange dager nylig, som han har lekt med, men har ikke hørt noe om skabb der i familien. Ellers har han bare hatt kroppskontakt med meg, og jeg har ikke vært tett innpå noen andre mennesker. Tenker dere det må være skabb, eller kan en sånn enkeltblemme bety noe annet? Vi har aldri hatt skabb før, skifter sengetøy ofte og støvsuger senga (selv om jeg skjønner ikke skabb har noe med dårlig hygiene å gjøre, altså). Anonymkode: af52f...b2f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #2 Skrevet 13. juli 2024 Tviler. Tror skabb klør. Og at det kommer på hendene også Anonymkode: 2f117...58d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #3 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner at vi helst må snakke med lege, men spør likevel her først for å få noen innspill. Samboeren min våknet opp i dag med en liten blemme på ryggen (så ut som en liten vannblemme), og med litt rødhet i huden rundt. Ingen andre blemmer noe sted, ingen kløe, ikke noe utslett. Han har vært med et onkelbarn over mange dager nylig, som han har lekt med, men har ikke hørt noe om skabb der i familien. Ellers har han bare hatt kroppskontakt med meg, og jeg har ikke vært tett innpå noen andre mennesker. Tenker dere det må være skabb, eller kan en sånn enkeltblemme bety noe annet? Vi har aldri hatt skabb før, skifter sengetøy ofte og støvsuger senga (selv om jeg skjønner ikke skabb har noe med dårlig hygiene å gjøre, altså). Anonymkode: af52f...b2f Skabb har ikke blemmer, det er kløe og det starter mellom fingrene/hendene Anonymkode: 4e55e...a03
Nuttery Skrevet 13. juli 2024 #4 Skrevet 13. juli 2024 Skabb kommer som oftest på områder med tynn hud, spesifikt hender, fingre, håndledd, føtter, ankler. I tillegg klør det noe fryktelig.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #5 Skrevet 13. juli 2024 Takk for svar. Satser på at det ikke er det da. ts Anonymkode: af52f...b2f
Lorieen Skrevet 13. juli 2024 #6 Skrevet 13. juli 2024 Skabb klør intenst, og starter vanligvis på hender/mellom fingre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå