AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #61 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det er ikke svindlet. Det er helt frivillig å ta bussen. Anonymkode: a2beb...253 Selvsagt er det frivillig, og på grunn av den svindyre prisen velger jeg det altså vekk til fordel for bil eller fly, hver eneste gang. Synd for miljøet, men buss er ikke på noe måte aktuelt. Latterlig dyrt, svært ukomfortabelt og det tar evig lang tid å komme frem. Anonymkode: fbd21...8b8 1
-jk- Skrevet 14. juli 2024 #62 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skulle hjem til Helgeland nå i sommer. 8t tog - 1200 kr, eller 55 min fly - 850 kr. Lett valg! Anonymkode: 9bd71...333 Fly til Helgeland? Mo i Rana da eller? Høres billig ut med 850,- dit. 1
tussi84 Skrevet 14. juli 2024 #63 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 12.38): Det som irriterer meg er at 2V og 2Ø er to forskjellige soner. Det er jo samme sone, hallo! Sone 2. Men neida, man må kjøpe forskjellige billetter. Anonymkode: 831c9...4ba Er jo ikke samme sone. 2 v er Bærum og Asker (vest for Oslo), 2 Ø er Lillestrøm området (øst for oslo). Du må gjennom 3 soner totalt for å dra fra Lillestrøm til feks Asker. 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #64 Skrevet 15. juli 2024 Jeg bor i Oslo og skulle besøke en venninne i Halden. Det kostet over 700,- kroner tur/retur. Hadde latt datteren min låne bilen den dagen og tok toget selv. Det skjer ikke igjen! For noen priser vy opererer med. Og toget var smekk fullt den ene veien og toalettene ute av funksjon. Det ble en lang tur for mange ombord. Anonymkode: 44fa0...f90
-jk- Skrevet 15. juli 2024 #65 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bor i Oslo og skulle besøke en venninne i Halden. Det kostet over 700,- kroner tur/retur. Hadde latt datteren min låne bilen den dagen og tok toget selv. Det skjer ikke igjen! For noen priser vy opererer med. Og toget var smekk fullt den ene veien og toalettene ute av funksjon. Det ble en lang tur for mange ombord. Anonymkode: 44fa0...f90 Du kan trøste deg med at du neppe klarer å kjøre turen rimeligere. Man regner normalt 3-5 kroner pr. km i bilkostnader, og det er ca. 240 km tur/retur. I tillegg kommer bompenger.
norw Skrevet 15. juli 2024 Forfatter #66 Skrevet 15. juli 2024 -jk- skrev (6 timer siden): Du kan trøste deg med at du neppe klarer å kjøre turen rimeligere. Man regner normalt 3-5 kroner pr. km i bilkostnader, og det er ca. 240 km tur/retur. I tillegg kommer bompenger. Tog bør jo være vesentlig billigere.
-jk- Skrevet 15. juli 2024 #67 Skrevet 15. juli 2024 (endret) norw skrev (25 minutter siden): Tog bør jo være vesentlig billigere. Det kan man jo mene, men så var jo toget ene veien også smekkfullt. Det blir ikke mindre smekkfullt av at man setter ned billettprisene for å si det sånn. Da ender man fort opp med å ikke få reist i det hele tatt, fordi toget var fullt. Evt. ta bussen. Å kjøre flere tog i rushtiden er ikke mulig uten videre utbygging til dobbeltspor. Et alternativ kan være å styre billettprisene mer i forhold til hvor fulle togene er. Altså dyrere billetter i rushtiden og billigere utenom. Men det er ikke alltid så populært det heller. Endret 15. juli 2024 av -jk-
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #68 Skrevet 15. juli 2024 5 minutter siden, -jk- said: Et alternativ kan være å styre billettprisene mer i forhold til hvor fulle togene er. Altså dyrere billetter i rushtiden og billigere utenom. Men det er ikke alltid så populært det heller. Og ikke så gjennomførbart, siden de fleste jo har en grunn til å reise akkurat i rushtiden, og den grunnen er ikke at de liker sild i boks. Anonymkode: 89338...490
-jk- Skrevet 15. juli 2024 #69 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Og ikke så gjennomførbart, siden de fleste jo har en grunn til å reise akkurat i rushtiden, og den grunnen er ikke at de liker sild i boks. Anonymkode: 89338...490 Men så har vi de som skal besøke venninner i Halden da, de kan kanskje lokkes over på andre avganger med lavere billettpris som lokkemiddel. I hvert fall om forskjellen er stor, f.eks 400,- i rushtiden og 99,- på enkelte andre avganger. Pendlerne har stort sett månedskort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå