AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #21 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lønnen til sjåføren har økt. Økt lønn fører til høyere kostnader til feriepenger og arbeidsgiveravgift. Prisen på drivstoff har økt, prisen på vedlikehold har økt, prisen på støttefunksjoner (regnskap, HR osv) har økt. Anonymkode: a2beb...253 I såfall øker de igjen, for de var så høye før krigen i ukraina Anonymkode: 6607c...ea0
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #22 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes det var sykt billig. Skulle nylig til tannlegen og alternativene var: 1. Buss med 3 bytter til 860. Reisetid 9 timer. 2. Fly i 35 minutter med en pris på 3999 hver vei. Ble en dyr akutt time hos tannlegen. Reisen dekkes ikke av pasientreiser. Anonymkode: aef5b...b11 Hæh, har du ingen tannlege i noen slags nærhet? Hva med skolene og skoletannlege, må ungene reise i timesvis og? Hvor langt i skauen bor du? Anonymkode: af9a7...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #23 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hæh, har du ingen tannlege i noen slags nærhet? Hva med skolene og skoletannlege, må ungene reise i timesvis og? Hvor langt i skauen bor du? Anonymkode: af9a7...5aa Er så lang ventetid. Kun en tannlege i området. Kunne kjørt til neste nærmeste 3 timer hver vei, med de hadde også fullbooket 11 dager frem i tid. Fikk akutte smerter. Fikk time om 3 uker og klarte kun å gå slik i 4 dager før jeg booket flybillett. Anonymkode: aef5b...b11 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #24 Skrevet 13. juli 2024 Har dere ikke månedskort som gir gratis reise innen fylke ? Det er perfekt synes jeg . Anonymkode: ede90...37e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #25 Skrevet 13. juli 2024 Vet ikke om det billettkontrollørene som er dumme jeg, eller den som faktisk gjør seg til tjuv for å slippe å betale noen kroner ekstra. Det er stadig kontroller mellom kambo og son, vi som jobber ombord vet om sniking på toget. Vi ser det tydelig på hvem også, slår aldri feil Ja, det er et skille der for kambo ligger i østfold, son i akershus. Akerhus/oslo er sterkt subsidiert av fylkene, prisene utenfor er satt av samferdselsdepartementet og har km takst og ikke soner. Greit å være misfornøyd, men sett misnøyen der den hører hjemme. Anonymkode: a92bd...56c 3
norw Skrevet 13. juli 2024 Forfatter #26 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har dere ikke månedskort som gir gratis reise innen fylke ? Det er perfekt synes jeg . Anonymkode: ede90...37e Hvorfor skal jeg ha det? Jeg bor og reiser til/fra jobb innenfor sone 1 og 2S. 1
norw Skrevet 13. juli 2024 Forfatter #27 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke om det billettkontrollørene som er dumme jeg, eller den som faktisk gjør seg til tjuv for å slippe å betale noen kroner ekstra. Det er stadig kontroller mellom kambo og son, vi som jobber ombord vet om sniking på toget. Vi ser det tydelig på hvem også, slår aldri feil Ja, det er et skille der for kambo ligger i østfold, son i akershus. Akerhus/oslo er sterkt subsidiert av fylkene, prisene utenfor er satt av samferdselsdepartementet og har km takst og ikke soner. Greit å være misfornøyd, men sett misnøyen der den hører hjemme. Anonymkode: a92bd...56c Kontrollene er for lette å oppdage, jeg kan med ganske høy sikkerhet gardere meg mot å bli tatt i kontroll. Jeg betaler mindre enn jeg skal med god samvittighet når prisene er som de er, og jeg vil oppfordre andre til å gjøre det samme. Prisene er helt ville. Han som jeg var på besøk hos i Kambo gjør det samme.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #28 Skrevet 14. juli 2024 norw skrev (5 timer siden): Kontrollene er for lette å oppdage, jeg kan med ganske høy sikkerhet gardere meg mot å bli tatt i kontroll. Jeg betaler mindre enn jeg skal med god samvittighet når prisene er som de er, og jeg vil oppfordre andre til å gjøre det samme. Prisene er helt ville. Han som jeg var på besøk hos i Kambo gjør det samme. Det minner meg om en ungdom som ble tatt i billettkontroll på bussen. Han ville ikke betale voksenbillett,men betalte heller boten på flere hundre kroner. Så ofte som det er kontroll på bussene her,så betaler vi det billetten eller månedskortet koster som er billigere enn boten. Anonymkode: ede90...37e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #29 Skrevet 14. juli 2024 Jeg bor i Akershus og blir irritert over at østfoldinger snylter på vår fylkeskommune. Anonymkode: be518...e38 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #30 Skrevet 14. juli 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Har dere ikke månedskort som gir gratis reise innen fylke ? Det er perfekt synes jeg . Anonymkode: ede90...37e Hvem har gratis månedskort, hvor? Anonymkode: 89338...490
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #31 Skrevet 14. juli 2024 10 hours ago, norw said: Kontrollene er for lette å oppdage, jeg kan med ganske høy sikkerhet gardere meg mot å bli tatt i kontroll. Jeg betaler mindre enn jeg skal med god samvittighet når prisene er som de er, og jeg vil oppfordre andre til å gjøre det samme. Prisene er helt ville. Han som jeg var på besøk hos i Kambo gjør det samme. 🤫🤫🤫 Anonymkode: f39bc...f1e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #32 Skrevet 14. juli 2024 Så sant jeg kan unngår jeg vy som pesten. Honnør prisene er ikke bra engang. Anonymkode: 46296...25d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #33 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvem har gratis månedskort, hvor? Anonymkode: 89338...490 Tror Rogaland har eller Stavanger by. Anonymkode: 46296...25d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #34 Skrevet 14. juli 2024 norw skrev (10 timer siden): Kontrollene er for lette å oppdage, jeg kan med ganske høy sikkerhet gardere meg mot å bli tatt i kontroll. Jeg betaler mindre enn jeg skal med god samvittighet når prisene er som de er, og jeg vil oppfordre andre til å gjøre det samme. Prisene er helt ville. Han som jeg var på besøk hos i Kambo gjør det samme. Måtte du bli tatt i kontroll snart siden du ikke forstår at DU er med på å øke prisen. Anonymkode: 46296...25d 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #35 Skrevet 14. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror Rogaland har eller Stavanger by. Anonymkode: 46296...25d Her var det snakk om Oslo og omegn, sånt valgflesk hakke vi i byn 😛 Anonymkode: 89338...490 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #36 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror Rogaland har eller Stavanger by. Anonymkode: 46296...25d Trodde de hadde sluttet med det nå. Anonymkode: a2beb...253 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #37 Skrevet 14. juli 2024 Just now, AnonymBruker said: Måtte du bli tatt i kontroll snart siden du ikke forstår at DU er med på å øke prisen. Anonymkode: 46296...25d Folk eier ikke moral, så det bør gjøres vanskeligere å snike. På t-banen ser jeg mange fiske opp mobilene og hastekjøpe billett når kontrollørene kommer. Hvis man i tillegg rusler seg en liten tur til andre enden av toget for å vinne litt tid, er det vanskelig for kontrollørene å vite at de kjøpte for sent. Ser også enkelte som tæpper ruter-kortet sitt når de ser kontrollen. Vet ikke om det er noen grense for hvor ny billetten kan være ved kontroll, men mer enn et minutt kan det ikke være pga den korte avstanden mellom holdeplassene. Anonymkode: 89338...490 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #38 Skrevet 14. juli 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Trodde de hadde sluttet med det nå. Anonymkode: a2beb...253 Ja, det var bare ut valgåret. Anonymkode: 89338...490
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #39 Skrevet 14. juli 2024 norw skrev (10 timer siden): Kontrollene er for lette å oppdage, jeg kan med ganske høy sikkerhet gardere meg mot å bli tatt i kontroll. Jeg betaler mindre enn jeg skal med god samvittighet når prisene er som de er, og jeg vil oppfordre andre til å gjøre det samme. Prisene er helt ville. Han som jeg var på besøk hos i Kambo gjør det samme. Hva gjør du da? Beveger deg i toget for å slippe, går på do? Kontrollørene samarbeider i togene, vi forteller hverandre hvem som går hvor, og vi ser med engang hvem som løper på do under kontroll. Jeg har mang engang stått å ventet uten for toalettet, eller "vekket" de sovende, eller gått etter den som går i toget. For å si det slik det lyser av dere at dere ikke har billett, og at voksene mennesker sniker for å slippe å betale, betyr dyrere billetter for de andre. Anonymkode: a92bd...56c 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #40 Skrevet 14. juli 2024 Men når det gjelder "gratis" billetter så går jo dette over skatteseddelen. Så fellesskapet betaler, akkurat som vi som betaler for oss på buss og tog må betale for de tarvelige snikerne. Sånn vil det være frem til det blir vanskeligere å snike. Bøtene kunne også med fordel blitt mye høyere, siden det er helt frivillig å snike. Anonymkode: 89338...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå