AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #21 Del Skrevet 13. juli 2024 VetAlt skrev (35 minutter siden): Besøk til veterinæren: Ja, jeg vil anbefale å ta katten til veterinæren for en grundig undersøkelse. Veterinæren kan sjekke for tegn på underernæring, dehydrering, stressrelaterte helseproblemer, eller eventuelle infeksjoner som kan ha oppstått under oppholdet. Dette vil også gi deg en profesjonell vurdering av kattens nåværende helse og eventuelle nødvendige behandlinger. Observasjon hjemme: Fortsett å observere katten nøye hjemme. Se etter endringer i atferd, appetitt, drikkevaner, eller eventuelle tegn på sykdom (f.eks. oppkast, diaré, nysing, hoste). Noter deg disse observasjonene og del dem med veterinæren. Ernæring og hydrering: Sørg for at katten får god tilgang til næringsrik mat og rent vann. Et kosthold av høy kvalitet vil hjelpe henne med å komme seg raskere. Trygghet og komfort: Gi katten et trygt og komfortabelt miljø hjemme. Tilby henne et varmt og koselig sted å sove, og sørg for at hun har tilgang til leker og klorestativ for å holde henne aktiv og stimulert. Gradvis reintrodusering: Hvis katten din virker stresset, kan det være nyttig å gi henne litt ekstra oppmerksomhet og omsorg. Men unngå å overvelde henne med for mye stimulering på en gang. La henne tilpasse seg hjemme i sitt eget tempo. Dokumentasjon: Hvis du mener at dyrepensjonatet har misforvaltet omsorgen for katten din, kan det være nyttig å dokumentere dine observasjoner og erfaringer. Dette kan være nyttig hvis du ønsker å ta saken videre eller klage til relevante myndigheter eller organisasjoner som overvåker dyrevelferd. Takk for relevant svar☺️ts Anonymkode: 7097a...b30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 13. juli 2024 #22 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg er alltid innom og ser før jeg bestiller på et pensjonat. Men nå har dere lært det. Det finnes greie pensjonater, men også mange der kattene sitter i et lite bur, på oppbevaring til eier kommer hjem. Min er nå hjemme hos en privatperson. Besøkte henne først og fikk referanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #23 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det tviler jeg på du hadde. På denne tiden av året er nok de fleste dyrepensjonater fylt opp, så vi hadde neppe fått plass et annet sted. Og flybilletter koster, og vi har små barn. Men vi kjenner på skyld, ja. Katten har fått mye kos og oppmerksomhet siden❤️ ts Anonymkode: 7097a...b30 Du kan tvile så mye du bare vil. Men å sette igjen dyret mitt på et sted som åpenbart er helt jævlig, nei det gjør jeg ikke. Jeg har både katt og familie. Jeg hadde spurt alle i slekta eller alle venner om de kunne hatt katten hos seg eller ønsket å bo hos oss. Anonymkode: 1dde6...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #24 Del Skrevet 14. juli 2024 Ikke alle dyrepensjonater er gode, gjør grundig sjekk før du forlater dyret ditt der. Og så må en huske at ikke alle dyr vil trives på et pensjonat, de får øket stress, mindre matlyst og savner matmor/far uansett hvor fint det er der. Og igjen så er det noen dyr som storkoser seg på pensjonat👍🏼 Anonymkode: a069d...a7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 16. juli 2024 #25 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 7.00): Hei, nylig hentet katten vår etter en tre uker lang reise til utlandet (kombinert ferie med jobb og oppfølging av familie, derfor så lang). Før vi reiste hadde vi bestilt plass til katten vår (en rasekatt som trenger en del aktivisering), på et dyrepensjonat. Jeg hadde sjekket nettsiden for info og kontaktet pensjonatet for å høre hvordan dyrene behandles, og fikk et betryggende svar tilbake. Mannen leverte dagen før vi reiste. Jeg kontaktet pensjonatet to ganger i løpet av ferien for å høre hvordan det gikk, om katten spiste greit og virket å ha det ok. Fikk kun til svar at «det går greit» uten noe mer enn det. Både vedkommende på tlf, mail og når vi hentet kunne ikke si noe om katten vår, og forklarte det med at noen andre hadde hatt ansvaret. Uansett, ved henting oppdager jeg at kattene og hundene er plassert i samme bygg. Hørte trist uling, og så samtlige triste og oppmerksomhetssyke dyr der. Burene var små, skitne og kalde. Luftegården til kattene var spesielt trist, og jeg så ingen leker eller klorestativ tilgjengelig. Det var ingen varme i bygget, så den korthårede katten min har antagelig frøset på natt, liggende i katteboksen rett på betong. Katten min virket stresset, og mjauet noe voldsomt. Så tynnere ut. Nå som hun er hjemme igjen, har hun vært veldig kontaktsøkende og kosete, og vi oppdaget at vi kjenner knokler under pelsen veldig godt. Vi skal selvfølgelig ikke bruke dette dyrepensjonatet flere ganger, men burde katten en tur til dyrlegen? Anonymkode: 7097a...b30 Her hadde jeg faktisk gått så langt som å melde dette kattepensjonatet til mattilsynet. Katten din (og alle de andre dyrene som var der) har overhodet ikke hatt det bra. Jeg hadde også tatt katten en tur til dyrlegen for en sjekk. Men jeg må si at det er merkelig at mannen din overleverte pus når han så tilstanden på stedet. Jeg hadde snudd på hælen og snudd verden på hodet for å finne nytt kattepass. Og ja, jeg hadde gjort det til tross for betalte flybilletter og hotell. Kattens velvære kommer foran vår ferie. Uansett, neste gang, så bør dere sjekke pensjonatet ut på forhånd, sånn at pus ikke blir utsatt for dette igjen. Jeg ønsker pus god bedring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå