Gå til innhold

Baksnakking/trakassering på snap/some

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan en gjøre om en opplever baksnakking på some? Dette gjelder tenåringer. Er det noe å gjøre med det eller må en bare håpe på at det stopper til slutt?

Anonymkode: c6f96...930

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man må bare overse. Å ta tak i det kan forverre. Tenåringer er ikke nådige. Viktig å lære tenåringen sin at deres verdi ikke måles i hvordan disse ungdommene handler… 

Anonymkode: 90935...711

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om det er veldig ille så ta bilder av det uten å ta skjermdump (snap) og politianmeld. Ellers er rådet- «let it go» og aldri vis hvordan det påvirker. Og som innlegget over sier snakk om at some verdier ikke er viktigst.

Anonymkode: 99430...8c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Om det er veldig ille så ta bilder av det uten å ta skjermdump (snap) og politianmeld. Ellers er rådet- «let it go» og aldri vis hvordan det påvirker. Og som innlegget over sier snakk om at some verdier ikke er viktigst.

Anonymkode: 99430...8c7

Enig! Jeg er så sykt glad vi ikke visste hva sosiale medier og mob tlf var da jeg var tenåring. En stor uting. Det kan være positivt, men du verden så vondt dette er for enkelte/ mange ungdommer. 
burde vært aldersgrense.

så ser de på snap map alle vennene som er sammen mens en selv ikke er invitert osv.  det skaper mye usikkerhet blant de unge i dag. 

Anonymkode: 12fb6...823

AnonymBruker
Skrevet

Krysser det en viss grense så kan man ta vare på meldingene, screenshot etc og anmelde. Ellers kan man dessverre gjøre svært lite med det. Overse, blokkere.. 

Forekommer det på skolen - kan man blande inn skolen også - selv om det er digitalt på some. 

Svært mange unge tror at Internett er fritt frem og at det ikke betyr like mye hva som skrives der. Men skriftlig er skriftlig og kan anmeldes og brukes mot dem. 

Anonymkode: 458e3...a29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ille så tar du screenshot og anmelder det. Skjedde i klassen til eldste,ufin oppførsel  i klassegruppe på snap. Foreldre anmeldte,mobberen fikk mobilen beslaglagt av politiet for gjennomgang.Ikke så veldig gøy å være uten mobil i flere dager og det sluttet fort da. 
Av og til må en bare sette hardt mot hardt så de lærer!

Politiet tar dette alvorlig!

Anonymkode: 35618...455

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På barneskolen i klassen over, var det mye trøbbel med snapchat iløpet av helgen hvor skolen brukre masse ressurser på og rydde opp i løpet av uken. Jeg vet ikke hvilke tiltak skolen gjorde eller foreldrene men det som skjedde på snapchat på fritiden påvirket også skolen.

Anonymkode: 5ca69...bee

AnonymBruker
Skrevet

Dokumenter trakasseringen og vis det til foreldre/lærere/politi avhengig av alvorlighetsgrad.

Ellers ville jeg rett og slett skjermet eget barn ved å ikke la det være på snapchat. Jeg mener at det er bedre å være litt "utenfor" fordi man ikke har snap, enn å bli utsatt for destruktiv adferd. På sikt blir det en vanesak og ungdommen slipper å se hva alle andre gjør som hen går glipp av. Mindre FOMO og følelse av utenforskap (bare når de snakker om det kule de har gjort. Men man slipper å bli minnet om det hele tiden.)

Anonymkode: 03078...6a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...