Gå til innhold

Mor/datter tur første gang til utlandet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kommer helt an på hva dere vil. Jeg har vært alene med to barn til Amsterdam, Berlin, London, Paris, Lisboa, Barcelona, New York, Kreta, Tyrkia, Edinburgh, Brussel, Stockholm, København, Korsika, Salzburg, Krakow, Wien og Helsinki. Blant annet. Vi elsker å reise rundt med fly, buss, tog eller egen/leid bil. Internett, Googlemaps og fysiske reisehåndbøker (biblioteket har) er fine steder og hente inspirasjon. Vi elsker å drømme oss bort og planlegge. Vi begynner med masse ønsker og ender opp med noe som passer mht tid, budsjett, muligheter og sånn at alle skal få litt av det de vil aller mest. Pakker praktisk og lettest mulig. Tilpasser reisen etter budsjettet, men har alltid prioritert reise fremfor mye annet og spart gjennom året. Har reist med de siden de var 3 og 5 år, noen ganger med besteforeldre og noen ganger med venner, men mest alene oss tre. Nå er de voksne og reiser jorda rundt på egenhånd.

Anonymkode: 75887...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vei hjem fra ferie med mine to jenter på 18 og 19 år nå. Vi har vært 10 dager i Tyrkia og har ikke opplevd noe ubehagelig. Har også vært med de alene i London (flere ganger), Lisboa og Roma. 

kos dere på tur❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madeira er trygt og ikke er det så ille gæli temperaturer heller, sjelden over 30 grader men med litt bris fra Atlanterhavet kjennes det ikke varmt ut, litt dårlig med sandstrender da, kun en i Calheta og en i Machico og begge steder nås med buss. Bra med basseng på hotellene da, på Porto Mare/Eden Mar mener jeg det er 5 basseng i tillegg til at man kan bruke tilbudene på noen andre hotell i samme konsern, The Cliff ligger rett over veien. Ikke er det farlige villdyr dyr der heller. :)

Edit: Glemte en sandstrand men den ligger en par timer unna med ferje, Porto Santo er ei Madeira-øy med 4-5000 fastboende og ei 9 km lang sandstrand.

Endret av bvp
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker du Albania på strandferie eller storbyferie? Jeg har vært i Tirana. Billig mat og drikke, samt hotell er også mye rimeligere. Det er ikke en by som byr på veldig mange ting å se på, men et par dager er fint å bruke det. Det er også mulig å reise til kysten derfra, tror det tar 45 min, så da kan man kombinere strand- og byferie. 

Anonymkode: 8021a...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kommer helt an på hva dere vil. Jeg har vært alene med to barn til Amsterdam, Berlin, London, Paris, Lisboa, Barcelona, New York, Kreta, Tyrkia, Edinburgh, Brussel, Stockholm, København, Korsika, Salzburg, Krakow, Wien og Helsinki. Blant annet. Vi elsker å reise rundt med fly, buss, tog eller egen/leid bil. Internett, Googlemaps og fysiske reisehåndbøker (biblioteket har) er fine steder og hente inspirasjon. Vi elsker å drømme oss bort og planlegge. Vi begynner med masse ønsker og ender opp med noe som passer mht tid, budsjett, muligheter og sånn at alle skal få litt av det de vil aller mest. Pakker praktisk og lettest mulig. Tilpasser reisen etter budsjettet, men har alltid prioritert reise fremfor mye annet og spart gjennom året. Har reist med de siden de var 3 og 5 år, noen ganger med besteforeldre og noen ganger med venner, men mest alene oss tre. Nå er de voksne og reiser jorda rundt på egenhånd.

Anonymkode: 75887...10a

For en fantastisk oppvekst du har gitt til barna dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 9.02):

Og bli skutt? 

Anonymkode: c41f9...d68

Ja for ingen har jo blitt skutt i Norge…

Anonymkode: 385c8...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med England ? Ikke så varmt der. Har reist med mine både til London og Manchester, første gang var de 10 og 13 år. 

Anonymkode: 455a2...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...