AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #21 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har vært alene med jentene mine i Skottland,Spania,Hellas.❤ Albania😱? Ville valgt spania/hellas. Anonymkode: 77435...4be Jeg har vært alene med jentene mine i Albania, det var kjempekoselig, og føltes absolutt trygt, bortsett fra trafikken😊 Anonymkode: aa4eb...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #22 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde med datteren min på 8 til Albania, og det er kanskje det kjedeligste stedet vi har vært. Men hvis du kun vil ligge på stranda aller ved bassenget, helt perfekt. Det er kanskje et av de tryggeste stedene jeg har vært. De er så bekymret for at noe skal skje med turistene sine at det er vakter og politi over alt. Anonymkode: 8063c...0c2 Det er mye spennende å oppleve og se. Eller dro dere bare til et sted og ble der? Da blir det jo litt som å dra til Odda, og sitte der i tre dager, og si at Norge er kjedelig. Anonymkode: 5812b...1f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #23 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mye spennende å oppleve og se. Eller dro dere bare til et sted og ble der? Da blir det jo litt som å dra til Odda, og sitte der i tre dager, og si at Norge er kjedelig. Anonymkode: 5812b...1f6 Vi dro rundt, men det høres ikke ut som TS er personen som gjør det. Men uansett, det var et kjedelig sted. Perfekt for sol og bad, men ikke akkurat stedet for de store opplevelsene. Anonymkode: 8063c...0c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #24 Del Skrevet 13. juli 2024 Min datter elsket turen vår til Gdansk i Polen, men hun liker shopping. Gdansk ligger også nært Sopot, som er en badeby, så man kan enkelt kombinere shopping og strandliv. Anonymkode: e0240...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #25 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg drar på mor sønn ferier og har kjempe god erfaring med det. Vi har vært ulike steder og det som gjør turene velykket er at vi sørger for at det er ting vi begge er interessert i på det aktuelle reisestedet. Har ikke vært i albania men kjenner flere som skryter av bade ferie der. I Roma er det veldig mye lommetyver men ellers er det ikke mer farlig enn andre steder. Akkurat nå er det ekstremt varmt i flere europeiske land. Jeg trives i 25 til 35 grader over det blir i meste laget for meg. Anonymkode: acfc4...b17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #26 Del Skrevet 13. juli 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Og bli skutt? Anonymkode: c41f9...d68 Som så mange norske turister blir i USA? Anonymkode: 102d3...aee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #27 Del Skrevet 13. juli 2024 Mayer skrev (12 timer siden): Den sjansen er liten. Jeg har vært i USA 6 ganger, 2-4 uker hver gang, aldri opplevd noe. Nærmeste jeg har hørt om er at en person ble skutt noen hundre meter unna meg, visstnok etter en heftig krangel. Hvor vil du anbefale og dra? jeg har en på snart 12 og har hatt lyst å ta hun med til USA. Er det trygt å reise som mor og datter der? Anonymkode: 84f9c...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #28 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvor vil du anbefale og dra? jeg har en på snart 12 og har hatt lyst å ta hun med til USA. Er det trygt å reise som mor og datter der? Anonymkode: 84f9c...38a Jeg har ikke vært noe sted jeg ikke følte meg trygg i USA. Mulig med unntak av San Fransisco der vi bodde litt for tett på området du ikke skal bevege deg inn i, men det var dårlig research fra vår side. Så det kommer egentlig an på hva dere ønsker å se? Anonymkode: 5812b...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #29 Del Skrevet 14. juli 2024 Kommer an på hvilken tur dere ønsker. Jeg og min datter har vært på jentetur til Polen, Skotland og London noen ganger. Vi liker begge godt London. Anonymkode: 2f59a...d49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #30 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 23.45): Vi vurderer å dra 4 dager eller 1 uke. Datter 18 og meg. Aldri reist alene før men har lyst til å reise. Tips til steder å dra? Tenker nå i juli/august om vi finner noe ledig. Noe vi burde tenke på? Har snusa litt på Roma og Albania, men vet ikke om det er trygge land å reise til to jenter alene... Anonymkode: 2e7bb...c89 Hva liker dere å gjøre og hva er budsjettet? London eller Berlin er utrolig fint, og heller ikke så dyrt. Om dere liker storbyferie. Liker dere sol, bading og strandlivet så er kanskje ikke storbyferie noe for dere. Hva med Kroatia eller Montenegro? Albania sies også å skal være fint Er dere naturfolk? Island er superfint eller ta noen dager på Svalbard? Eller Færøyene eller Shetland? Fly til London og ta toget oppigjennom til Skottland? Anonymkode: 6ac0a...a68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #31 Del Skrevet 14. juli 2024 Jeg ville heller reist til Roma i april/mai eller september/oktober. Nå er det så sykt varmt der, bare sjekk værmeldingene. Da er det litt bedre med Nice i Frankrike det er ikke fullt så varmt. Vil også anbefale Edinburgh og Island, der er det så fint, evt Lisboa. Jeg har bare hørt positivt om Albania, men har ikke vert der selv. Anonymkode: 92668...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #32 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor vil du anbefale og dra? jeg har en på snart 12 og har hatt lyst å ta hun med til USA. Er det trygt å reise som mor og datter der? Anonymkode: 84f9c...38a Så lenge du undersøker området på forhånd vil det gå fint. I enkelte byer er det områder med mye gjenger og høy kriminalitet. Der ville ikke jeg bodd eller gått tur. Det kan være farlig. Men holder du deg til delen av byen uten gjenger så er ikke dette noe som vil påvirke dere. Anonymkode: acfc4...b17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #33 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lenge du undersøker området på forhånd vil det gå fint. I enkelte byer er det områder med mye gjenger og høy kriminalitet. Der ville ikke jeg bodd eller gått tur. Det kan være farlig. Men holder du deg til delen av byen uten gjenger så er ikke dette noe som vil påvirke dere. Anonymkode: acfc4...b17 Ja, takk for svar! jeg ser det er for varmt mange steder. Sjekket temperaturen i Washington, over 30 grader. Det er kanskje bedre å reise til USA utenom sommeren? Anonymkode: 84f9c...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #34 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har ikke vært noe sted jeg ikke følte meg trygg i USA. Mulig med unntak av San Fransisco der vi bodde litt for tett på området du ikke skal bevege deg inn i, men det var dårlig research fra vår side. Så det kommer egentlig an på hva dere ønsker å se? Anonymkode: 5812b...1f6 Ønsker å se mye forskjellig egentlig, men er ikke så komfortabel med å leie bil. Vil heller ikke at det er så varmt slik at vi ikke orker noenting. Anonymkode: 84f9c...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #35 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 23.45): Vi vurderer å dra 4 dager eller 1 uke. Datter 18 og meg. Aldri reist alene før men har lyst til å reise. Tips til steder å dra? Tenker nå i juli/august om vi finner noe ledig. Noe vi burde tenke på? Har snusa litt på Roma og Albania, men vet ikke om det er trygge land å reise til to jenter alene... Anonymkode: 2e7bb...c89 Ikke dra til Roma nå. Hvis dere vil ha strand og bading så reiser dere til et sydensted, eller Barcelona/Nice. Vil dere ha storby, shopping og kultur ville jeg tatt London. Anonymkode: 84f9c...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #36 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ønsker å se mye forskjellig egentlig, men er ikke så komfortabel med å leie bil. Vil heller ikke at det er så varmt slik at vi ikke orker noenting. Anonymkode: 84f9c...38a På østkysten klarer man seg ok uten bil. New York er jo en klassiker, kan kombineres med noen dager i WashingtonDC eller Boston, alt verdt å se. Eventuelt legge turen til Miami, der er det mange turister, og Uber er veldig tilgjengelig. Mye å oppleve og se, men pass på sesong om dere er sensibel for varme. Highway1, LA, Vegas, er jo noe man bør oppleve i løpet av livet, men da bør dere ha bil. Anonymkode: 5812b...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #37 Del Skrevet 14. juli 2024 Jeg var på jentetur med datteren min til Praha rett før sommerferien, hun elsket det. Hun er 13, så litt yngre enn din. Hun fikk velge mellom London, Edinburgh og Praha. Jeg valgte byer jeg har vært i før ettersom vi bare hadde noen få dager, greit å allerede være litt kjent. Praha er en kjempefin by, og bra shopping om det er noe dere liker. Vi var ikke på badeferie, men det er noen bademuligheter om man vil det. Edinburgh er også kjempefin, man kan også dra til Glasgow på dagstur. Budapest skal også være flott, men der har jeg ikke vært. Anonymkode: 0dcf9...5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #38 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): På østkysten klarer man seg ok uten bil. New York er jo en klassiker, kan kombineres med noen dager i WashingtonDC eller Boston, alt verdt å se. Eventuelt legge turen til Miami, der er det mange turister, og Uber er veldig tilgjengelig. Mye å oppleve og se, men pass på sesong om dere er sensibel for varme. Highway1, LA, Vegas, er jo noe man bør oppleve i løpet av livet, men da bør dere ha bil. Anonymkode: 5812b...1f6 Enig i det. Problemet er jo at det er i sommersesongen det er lettets å reise såpass langt. Da har vi lange friperioder og kan legge inn litt tid i etterkant til å justere tidsforskjellen men når jeg ser på temperaturene så er det helt hinsides både i Florida, og flere andre steder. LA og San Fransisco er ikke så varmt. Anonymkode: 84f9c...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #39 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Enig i det. Problemet er jo at det er i sommersesongen det er lettets å reise såpass langt. Da har vi lange friperioder og kan legge inn litt tid i etterkant til å justere tidsforskjellen men når jeg ser på temperaturene så er det helt hinsides både i Florida, og flere andre steder. LA og San Fransisco er ikke så varmt. Anonymkode: 84f9c...38a Ja, på denne tiden er det vestkysten som gjelder. Eventuelt kan dere vurdere miami+cruise. Varmt, men overkommelig da man alltid er ved vannet eller et basseng. Det er virkelig ikke noe problem å kjøre. Det landet er laget for at alle kjører overalt. Vi fikk tildelt en diger bil første gang, etter mange ferier i sør-europa og trange bygater hjemme tenkte jeg bare, nei..... Men endte opp med å kjøre selv ( i stedet for å overlate det til mannen) både på seks felts motorvei i LA, og gjennom the strip i Vegas. Anonymkode: 5812b...1f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 14. juli 2024 #40 Del Skrevet 14. juli 2024 Ikke dra til Roma på sommeren ( her vile jeg dratt septeber/oktober om dere skal i år). Ellers har jeg vært på mor/datter tur til Kroatia (Cavtat som er i Dubrovnik), London er alltid en vinner for ungdommen og sist men ikke minst en gresk øy typ. Skopelos, Samos, Patmos, Skiatos (dette er litt roligere øyer og ikke så heftig turist infisert). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå