AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #1 Del Skrevet 12. juli 2024 Neste lørdag har jeg én dag i Oslo med tenåringen vår alene, fri fra "plagsomme" småsøsken. Noen som har noen tips til ting vi kan gjøre? Ikke shopping, det er døden for ungdommen. Eneste den virkelig har lyst til er å være på Deichman, så det står jo øverst på lista. (Munchmuseet var vi på i høst, og det var helt fantastisk mente ungdommen, så et gjensyn er jo mulig - men kjekkest er å gjøre noe nytt. Vi har også vært på naturhistorisk museum. ) Anonymkode: f7920...d6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #2 Del Skrevet 12. juli 2024 Hør med ungdommen. Jeg ville ha foreslått det vikingmuseet ved rådhuset, det virker spennende. En god lunsj, shoppe, spise is ved Aker brygg/Sørenga, Frognerparken, Anonymkode: 5cdb4...f76 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #3 Del Skrevet 12. juli 2024 Teknisk museum bør duge til en 13-åring, evt kombiner det med et lite bad i elven rett bak museet. Paradox-museet er også et alternativ, men relativt dyrt. Spis på Pincho Nation hvis dere ikke har gjort det før, men da må du booke bord en stund på forhånd. Shopping er ikke aktuelt, men det finnes jo flere spesialbutikker i Oslo, så hvis han har interesse av noe kan jo det være verdt å undersøke. F.eks Outland https://www.outland.no/ Evt hvis han er opptatt av pokemon finnes det en egen butikk for det. Anonymkode: 603ee...4e4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 12. juli 2024 #4 Del Skrevet 12. juli 2024 Hva med Paradox museum https://www.paradoxmuseumoslo.com/paradox-experience/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwqMO0BhA8EiwAFTLgINzZbynP1A3T1zq0LnUDSRAH1xi9YFhKhbsdoBvjp0_DqHQZX2dd6hoCLSMQAvD_BwE 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet 12. juli 2024 #5 Del Skrevet 12. juli 2024 Reptilparken kan kanskje være noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #6 Del Skrevet 12. juli 2024 Teknisk museum og paradox museum😄 Anonymkode: 6fd01...71f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #7 Del Skrevet 12. juli 2024 Eller hva med Escape room? Det er gøy! Anonymkode: 6fd01...71f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #8 Del Skrevet 12. juli 2024 Nasjonalmuseet er verdt et besøk. Noen fine utstillinger der nå. Skulpturpark ved Ekeberg. En god lunsj på Karlsborg. En båttur hvis været er fint. Gressholmen, Hovedøya f.eks. Anonymkode: 41629...d0d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #9 Del Skrevet 12. juli 2024 Den, faktisk. Hva er ungen interessert i sånn generelt da? Oslofjortisen min ville likt å spise på god restaurant (Pincho er definitivt ikke god, men artig - om enn tiltagende nedslitt), dra på Nasjonalmuseet og vimse rundt i Bjørvika hvis været var ålreit. Muligens ispedd en tur innom Outland og Neo Tokyo, men lørdag og sommer betyr turistkø på begge disse. Anonymkode: e4659...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RåtteMor Skrevet 12. juli 2024 #10 Del Skrevet 12. juli 2024 Gamle Munch (På tøyen) pleier å ha noe bra opplegg, men best å skjekke ut på hjemmesiden i forkant. Roseslottet på frognerseteren er også verdt å skjekke ut! E-sport hallen Eldorado. Om begge er intressert kan man leie plass med stor TV og spillkonsoll for noen timer. Lazertag på Megazone (er mulig å spille mot andre tilfeldige folk) eller Vr spill på VR-Zone. Forandringshuset på grønnland kan ha noen gøyalle aktiviteter som silketrykk og gratis konseter av nye artiser osv. SALT pleier å ha en del bra kultur programmer, gjerne skjekk ut nettsiden. Er nok mulik å ha med en 13 årlig på dagaktiviteter der (20+ grense etter kl 20.00) Er også en innendørs skatepark på tjuvholmen om det er noe som faller til smak Anime og spill butikk - Neo tokyo (Arcaden) Bobatea og corn dogs - Teaology (flere steder i oslo) :^) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #11 Del Skrevet 13. juli 2024 Jeg synes det er veldig hyggelig på de varme sommerdagene å gå til parken og nappe litt i loffen og kaste loff-bitene til småfuglene, og litt til måkene. Kjøper stort sett loff fordi det er billigst og siden det ikke metter veldig mye så kan jeg nærmest kaste hele loffen før jeg går hjem igjen. Anonymkode: 985ec...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #12 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kjøper stort sett loff fordi det er billigst og siden det ikke metter veldig mye så kan jeg nærmest kaste hele loffen før jeg går hjem igjen. Så blir det litt til rottene også🥰 Anonymkode: a9643...478 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #13 Del Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så blir det litt til rottene også🥰 Anonymkode: a9643...478 Ja, hvis måkene lar det bli noe igjen. Anonymkode: 985ec...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #14 Del Skrevet 13. juli 2024 Hva med bowling? Anonymkode: 6a707...65f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #15 Del Skrevet 13. juli 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er veldig hyggelig på de varme sommerdagene å gå til parken og nappe litt i loffen og kaste loff-bitene til småfuglene, og litt til måkene. Kjøper stort sett loff fordi det er billigst og siden det ikke metter veldig mye så kan jeg nærmest kaste hele loffen før jeg går hjem igjen. Anonymkode: 985ec...591 Småfugler skal ikke ha loff. De fyller magen med ikke næringsrik mat isteden for næringsrik. ts hvilke interesser har «den» da? Enig i paradox. Anonymkode: aedea...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #16 Del Skrevet 13. juli 2024 Takk for mange tips! Skal sjekke dem ut. Skal selvsagt høre med ungdommen også, men hun vet jo ikke om alle mulighetene. (Vi bor langt unna). Tenkte kjønn var urelevant, så derfor jeg gikk for den ungdommen. (Samt jeg tippet at halvparten av forslaga ville bli shopping dersom jeg sa det var jente, og som sagt er shopping døden for dette barnet.). Anonymkode: f7920...d6d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #17 Del Skrevet 13. juli 2024 Tenåringen her i huset synes et besøk i Botanisk hage er helt topp. Der er det noe nytt å se gjennom hele sommeren, alt etter hva som blomstrer. Ellers er jo både det nye Nasjonalmuseet og Paradox-museet spennende + ta en tur på Opera-taket. Kreftforeningens vitensenter er også en mulighet, og på sistnevnte er det gratis inngang. Anonymkode: 27c96...6bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #18 Del Skrevet 13. juli 2024 Deichman, lunsj på operataket, is på paradis is ytterst på Sørenga. Paradox-museet (dyrt, men gøy), escape room, fangene på fortet (dyrt, men veldig gøy, men kanskje litt vanskelig om man bare er to). En tur på mathallen kan kanskje være gøy også. Botanisk hage 😍 Tur på festningen, og i Vigelandsparken? (Må bare si: var på Munch selv med en 13-åring som har kunst og håndverk som sitt hatfag nummer 1, samt et småsøsken, og det var jo fantastisk! De digga det! Kudos til de som har skapt Munch, i tillegg til Munch selv ;-)) Anonymkode: 4bd5d...6d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 13. juli 2024 #19 Del Skrevet 13. juli 2024 Hva med Nasjonalgalleriet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #20 Del Skrevet 13. juli 2024 CrazyCatLady2500 skrev (9 minutter siden): Hva med Nasjonalgalleriet? Det er ikke noe som heter Nasjonalgalleriet lenger. Nasjonalmuseet har overtatt samlingen, Historisk museum har overtatt bygget. Anonymkode: 46b97...265 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå