Gå til innhold

Teppefliser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å legge sånne teppefliser på barnerommet, da jeg syns laminat er litt for kaldt og hardt. Er det noen av dere som vet noe om pris (også i forhold til veg til vegg teppe) Ser for meg at det er litt mer lettvint med disse flisene enn et vegg til vegg teppe, men vet jo ikke da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har teppefliser i kjellerstuen. Det var fordi vi ikke orket å kjøpe en kjempetepperull (styr å få fraktet hjem) og streve med å passe den til i alle hjørner. Med teppefliser gikk det kjempefint, og det ser virkelig flott ut. Husker ikke prisen, men det må jo variere etter hvilken type og merke og kvalitet du vil ha... tror ikke vi gikk konkurs i alle fall. Mulig jeg har et minne om noe rundt 6000 kroner for alt (kjellerstuen er 30 kvm), men ikke ta tallet for god fisk, det er flere år siden...

Men det gikk ypperlig å legge dem, veldig lettvint, du kan ta litt og litt. En annen ting som er genialt er at hvis du søler noe på dem som du ikke får vekk med teppeshampo, kan du bare bytte ut den flisen som er tilgriset. Eventuelt bytte med en annen som er under sofa/bord/hylle e.l. Så jeg kan anbefale det!!

Skrevet

Veldig praktisk m teppefliser. men jeg sjekket litt ptiser for få mndr siden, og ble faktisk overrasket over at det var såpass kortbart, - omtrent som tepper el laminat el. hadde forestilt meg at teppefliser skulle være mye rimeligere.....

Skrevet

Jeg har teppefliser i entreen og betalte 50,-/kvm, men det var gjennom jobben. Kjøpte dem hos Utleieservice som driver med messeutstyr på Lillestrøm.

Skrevet (endret)

Teppefliser er veldig festlige å ødelegge når man er barn. De kan pilles opp, krølles, skjæres opp, friseres eller rett og slett barberes.

Med vennlig hilsen teppeflisdødare som fikk furugulv etter et år.

Endret av Spirito
Skrevet
Teppefliser er veldig festlige å ødelegge når man er barn. De kan pilles opp, krølles, skjæres opp, friseres eller rett og slett barberes.

Med vennlig hilsen teppeflisdødare som fikk furugulv etter et år.

Hehe... det hørtes jo gøy ut da!! :ironi:

Kan jo satse på at akkurat min unge ikke finner ut av at det er noe gøy da *håper*

Men får se, mamma hadde visst sinnsykt mye i mot teppe på barnerom med tanke på ting som satte seg i teppe... At det ble så skittent og umulig å få rent! Så hun mente jeg fikk legge laminat og legge løse tepper over... Ser nå ikke helt forskjellen jeg da men :klø:

Gjest Gjest_montepulciano_*
Skrevet
Hehe... det hørtes jo gøy ut da!!  :ironi:

Kan jo satse på at akkurat min unge ikke finner ut av at det er noe gøy da *håper*

Men får se, mamma hadde visst sinnsykt mye i mot teppe på barnerom med tanke på ting som satte seg i teppe... At det ble så skittent og umulig å få rent! Så hun mente jeg fikk legge laminat og legge løse tepper over... Ser nå ikke helt forskjellen jeg da men  :klø:

Din mor har helt rett i det! Tepper er grobunn for et utrolig dårlig innemiljø, og øker risikoen for astma/allergi betraktelig. Vi har derfor aldri hatt tepper.

Grunnen til at jeg vurderer tepper nå, er for det første at jeg har utstyr til å gjøre det ordentlig rent (holder ikke med støvsugerndei), og at barna er så store (og friske), at de ikke er like disponible for å utvikle allergier som da de var små.

Det eneste som fgrundig rengjør teppene er en miljømaskin a la Delphin, som går på vann. Den inneholder ingen filtre som samler støvet. Støvet går rett i en vannbeholder, og "vått støv kan ikke fly" som man sier. Delphinen tar dessuten ikke bare husstøv men også midd ol. Ordninære støvsugere gjør to ting:

- De samler støv og skitt i et filter, hvilket gjør at støvet fortsatt er i huset.

- De blåser ut uren luft fordi støvet altså ikke er uskaldeliggjort.

Så med mindre du har en Delphin, Rainbow el., bør du ikke utsette innemiljøet for veggtilveggtepper.

Skrevet

Men hva er forskjellen mellom å ha en 2-3 "flyttbare" tepper som dekker ca 80% av gulvet og et vegg til vegg teppe/teppefliser?? Det blir jo så utrolig kaldt på rommet med bare laminat!

Skrevet

Hvis de løse teppene ikke er veldig store kan de enten vaskes i maskin eller henges ut og bankes.

Skrevet
Hvis de løse teppene ikke er veldig store kan de enten vaskes i maskin eller henges ut og bankes.

Får nok ikke tatt de i maskin, men å banke de ute var litt lurt da! Huff, er visst litt ny i "ta seg av et hus" gamet...

Skrevet

Jeg ville heller ikke lagt teppefliser på et barnerom, heller løse tepper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...