AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #1 Skrevet 12. juli 2024 Får jevnlig høre at jeg er pen. Har ikke den beste selvfølelsen og ser det ikkr helt selv. Hva legger dere i å være pen? Anonymkode: c5d63...ad3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #2 Skrevet 12. juli 2024 Det jeg legger i å være pen, er at du er snill og forståelsefull. Du viser respekt, er høflig, mobber ikke. Det går ikke på utseende for meg. Anonymkode: ee2c2...624 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #3 Skrevet 12. juli 2024 For meg betyr det at ansiktet ditt er behagelig å se på. Litt vanskelig å forklare, men sånne ansikt man bare vil fortsette å se på liksom. Har overhode ikke noe å gjøre med personlighet for min del. Anonymkode: 6be7b...549 6 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #4 Skrevet 12. juli 2024 Symmetri i ansiktet og trekk som passer sammen. Pene mennesker blir oftere og lengre stirret på (om du har opplevd det). Anonymkode: 2036d...45b 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #5 Skrevet 13. juli 2024 Har man et pent ansikt er det mindre viktig at kroppen er pen. Dvs slank og veltrent. Anonymkode: a56e8...1d5 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #6 Skrevet 13. juli 2024 Pen er å ha symmetriske, vakre trekk. Benbygningen i ansiktet har alt å si. Litt markert kjeve og kinnben. Lang, slank hals. "Riktig" avstand mellom munn og nese, mellom øyne og øyebryn osv. Øyne som sitter akkurat passe langt fra neserot. Mange forveksler vakker og søt. Søt er noe annet enn klassisk vakker. Anonymkode: 9234a...b92 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #7 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det jeg legger i å være pen, er at du er snill og forståelsefull. Du viser respekt, er høflig, mobber ikke. Det går ikke på utseende for meg. Anonymkode: ee2c2...624 Ærlig talt. Slutt å tolke ord selektivt. Ordet "pen" viser til et tiltalende utseende - en persons ytre karakteristikker. Anonymkode: 4597d...ada 7 1 1
Fant80 Skrevet 13. juli 2024 #8 Skrevet 13. juli 2024 Tror først og fremst at folk tenker veldig forskjellig på hva man synes er pent. Personen over gir et mer "Spør Google" aktig svar,som man villle fått om man googlet dette,og som helt sikkert er blitt forsket på opp og ned i årevis. Likevel oppfatter folk ting forskjellig. 1 1
MissSkog Skrevet 13. juli 2024 #9 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ærlig talt. Slutt å tolke ord selektivt. Ordet "pen" viser til et tiltalende utseende - en persons ytre karakteristikker. Anonymkode: 4597d...ada Enig, ‘pen’ handler kun om det ytre for min del. Ord som tiltrekkende, vakker, søt, sjarmerende, spennende, nydelig osv handler, for meg, om at personen er noe mer enn bare pen, evnt at personen har andre egenskaper enn utseende som gjør hen attraktiv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #10 Skrevet 13. juli 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Ærlig talt. Slutt å tolke ord selektivt. Ordet "pen" viser til et tiltalende utseende - en persons ytre karakteristikker. Anonymkode: 4597d...ada 6 hours ago, MissSkog said: Enig, ‘pen’ handler kun om det ytre for min del. Ord som tiltrekkende, vakker, søt, sjarmerende, spennende, nydelig osv handler, for meg, om at personen er noe mer enn bare pen, evnt at personen har andre egenskaper enn utseende som gjør hen attraktiv. Så dere liker narsisstiske også selv om de har et pent ytre, men manipulerende og grusom personlighet? Er en snill og alt det der, så vil en automatisk i mine øyne og bli pen. For dere er pen kanskje kun tiltalende ens person sitt utseende, men det betyr ikke at det er sånn for alle. Anonymkode: ee2c2...624
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #11 Skrevet 13. juli 2024 Uansett hvordan en vrir og vender på det så er det yttersiden en ser først hos et menneske, senere oppdager en hva som er på innsiden😉 En pen person er slank, symmetriske trekk, ovalt ansikt, fyldig munn og fin hud. Tykke mennesker kan være pene, men det trekker absolutt ned at en er tykk….. Anonymkode: f2bec...cea
Gjest Hoia Skrevet 13. juli 2024 #12 Skrevet 13. juli 2024 Det er veldig mange ganger noen har sagt til meg at noen er pene, hvor jeg har tenkt at det har jeg overhodet ikke tenkt på. Det er subjektivt.
Grüner Skrevet 13. juli 2024 #13 Skrevet 13. juli 2024 (endret) Smaken er som baken, så det er litt subjektive oppfatninger om hva folk synes er pent, samtidig som det er noen de fleste vil enes om at er pene. Pent smil med store hvite tenner, store klare øyne, fyldig hår, tydelige ansiktstrekk med markerte kinnbein og hake, symmetri er trekk som vurderes som «pene». Perfekt sminke kan også få folk til å se penere ut enn de egentlig er. Men alle svar du vil få her er bare generelle svar, siden ingen av oss vet hvordan du ser ut. Hvis du lurer på hvorfor noen synes du er pen, ts, så får du spørre dem, hva det er med deg de synes er pent. Endret 13. juli 2024 av Grüner
Gjest Hoia Skrevet 13. juli 2024 #14 Skrevet 13. juli 2024 Noen tenker på sin side at idealet "tynn"er et tilbakelagt stadiet, og at det kun er homofile menn som vil ha tynne damer, fordi de ser ut som gutter bakfra, i den posituren de sees oftest. Noen tenker at pene menn, typisk billedpene ikke er så attraktivt, fordi det er for feminint. Noen liker barskhet mer enn penhet. Noen liker damer som er kraftige, fordi det er mer av dem, det er mer av personen som de liker. De aller fleste jenter vil ikke være uten former, men ha en balansert kropp.
MissSkog Skrevet 13. juli 2024 #15 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så dere liker narsisstiske også selv om de har et pent ytre, men manipulerende og grusom personlighet? Er en snill og alt det der, så vil en automatisk i mine øyne og bli pen. For dere er pen kanskje kun tiltalende ens person sitt utseende, men det betyr ikke at det er sånn for alle. Anonymkode: ee2c2...624 Ehhh, nei? Hvordan klarte du å lese det ut i fra det jeg skrev? For det første skriver jeg hva jeg legger i ordet pen. Jeg spesifiserer nettopp det siden jeg ikke vet hva andre legger i det. Ts lurer jo på hva vi andre legger i å være pen og jeg svarer på det. Du svarer for deg, jeg svarer for meg. For det andre kan også fæle mennesker være pene, men da oppfatter jeg ikke dette mennesket som sympatisk og likandes. Jeg ville heller aldri sagt til denne personen at hen var pen, mens jeg har ingen problemer med å fortelle snille, søte personer at de er pene dersom de er det. Men jeg går ikke rundt å forteller snille personer at de er pene når de har et helt ordinært utseende…
Gjest Hoia Skrevet 13. juli 2024 #16 Skrevet 13. juli 2024 Jeg pleier ikke å dele andre mennesker opp i noen båser; verken snill og slem, pen eller stygg. De fleste lever livene sine uten å tenke på sånne kategorier.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #17 Skrevet 13. juli 2024 Symmetri som det nemner mange ganger her, har ingenting å si for meg.. det som gjør en person pen for meg er SJARM😍 Anonymkode: 3ca2c...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #18 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så dere liker narsisstiske også selv om de har et pent ytre, men manipulerende og grusom personlighet? Er en snill og alt det der, så vil en automatisk i mine øyne og bli pen. For dere er pen kanskje kun tiltalende ens person sitt utseende, men det betyr ikke at det er sånn for alle. Anonymkode: ee2c2...624 Du får sjekke ordboka. Anonymkode: 4597d...ada 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #19 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det jeg legger i å være pen, er at du er snill og forståelsefull. Du viser respekt, er høflig, mobber ikke. Det går ikke på utseende for meg. Anonymkode: ee2c2...624 Haha, dummeste. Jeg er alle de tingene du nevner, og får hele tiden komplimente fra folk jeg på personligheten. Men jeg er ikke "pen" fordet om. Ingen har kalt meg "pen" noen gang, og jeg ser at jeg ikke er så heldig med utseendet. Og det er greit. Pen handler om utseendet. Og det er vanskelig å beskrive hva som gjør en person pen, fordi det hele er så visuelt. Men skjønnhet er ganske universalt, likevel. Alle ser at en person er pen når vi ser dem. Anonymkode: 9b3d4...d36 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #20 Skrevet 13. juli 2024 Klassisk vakker: • Symmetrisk, ovalt ansikt • proporsjonale funksjoner • Høye kinnben • Rett nese • Store øyne • Fulle lepper I utgangspunktet et ansikt som er pent fordi det er regelmessig, jevnt og proporsjonalt, med solid benstruktur for å gi det definisjon. En slags gresk skulpturideal. Grace Kelly er et godt eksempel. Kvinner som Elizabeth Taylor, Emmanuelle Beart, Catherine Deneuve, Gal Gadot og Halle Berry kommer også til tankene. Andre utseender kan også være vakre - i noen tilfeller kan en sterk egenskap som ikke er klassisk vakker gjøre et ansikt ganske fascinerende og attraktivt - men det er vanligvis det som menes med en referanse til en klassisk skjønnhet. Pen føler jeg er mer sånn som jeg nesten synes alle andre er i dag. 21 hours ago, AnonymBruker said: Symmetri i ansiktet og trekk som passer sammen. Pene mennesker blir oftere og lengre stirret på (om du har opplevd det). Anonymkode: 2036d...45b Jeg har opplevd det, men jeg ser overhodet ikke på meg som pen. Fikk høre jeg hadde fin beinstruktur en gang. Hva søren liksom..? Anonymkode: dcea0...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå