Gå til innhold

Vondt i hodet og er på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og nå er jeg kjemperedd. Har hatt konstant vondt i hodet i over en uke nå, kjennes som trykk I hodet, paracet hjelper ikke. Føler det i panna, nesa, nakken, hele hodet. Kjennes unormalt.  Er 34 år og nå tenker jeg på kreft hele tiden. Jeg som har spart så lenge til den ferien, nå går det kun i grubling 🥺 noen som har opplevd lignende og det ikke var noe alvorlig?

Anonymkode: 527e6...5a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever ofte migrene som kan være langvarig sånn som du beskriver, kan det være det hos deg, skal tro? Kjedelig å slite med på ferie, håper du blir bedre snart❤️

Anonymkode: b852d...268

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje du har grublet på deg hodepina.. Den er nok det eneste du tenker på nå, prøv om du kan finne på noe som gjør at du glemmer den litt? 

Anonymkode: 31052...588

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror kanskje du har grublet på deg hodepina.. Den er nok det eneste du tenker på nå, prøv om du kan finne på noe som gjør at du glemmer den litt? 

Anonymkode: 31052...588

Klarer ikke 🥹 sitter med høye skuldre og forestiller meg skrekk scenarioer. 

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker kreft? Er vel det siste jeg hadde tenkt.. heller hjerneblødning/slag da. Mest sannsynlig ikke det da.  Men kan det være at du har fått bihulebetennelse? Hvis du har høye skuldre kan det også forverre hodepinen..

Anonymkode: 8f9d0...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker kreft? Er vel det siste jeg hadde tenkt.. heller hjerneblødning/slag da. Mest sannsynlig ikke det da.  Men kan det være at du har fått bihulebetennelse? Hvis du har høye skuldre kan det også forverre hodepinen..

Hjerneblødning?

AnonymBruker
Skrevet

Hjerneblødning?

Nei du har ikke fått slag. Slapp av. Det var en unødvendig kommentar. 

Du kan dra til lege selv om du er på ferie. Hvis du er i utlandet kan du kontakte reiseforsikringen og få vite hvilket sykehus eller klinikk du kan kontakte. 

Hvis du ikke har prøvd ibux enda, bør du uansett prøve det. Ta paracet og ibux sammen. Regner med du tar 1 gram paracet og 400 mg ibux.

Anonymkode: 57a16...b4f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hjerneblødning?

Beklager, ikke meningen å skremme deg. Syntes bare å bli redd for kreft var litt merkelig.. som jeg skrev, ikke sannsynlig .. men dra til en lege du som kan undersøke deg. 

Skrevet

Bihulebetennelse? Det kan gjøre veldig vondt. Prøv å komme deg til lege for å få medisiner. Ikke lurt å fly hvis fu har bihulebetennelse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helseangst, lyser lang vei.

Anonymkode: cdc1e...220

• Liker 4
Skrevet

Kan være bihulebetennelse, men lurt å oppsøke lege når du kommer hjem uansett om det vedvarer. Mange leger tar mr i forbindelse med hodepine, og da kan man bla se om bihulene er tette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du drikker ikke nok vann. 

Anonymkode: 44d8e...847

AnonymBruker
Skrevet

Drikker du nok i varmen? 

Anonymkode: 58027...206

AnonymBruker
Skrevet

Opplevd det samme. Det startet på ferie og varte i 6 uker. Ble sendt til akuttmotak på sykehus, tok CT og blodprøve for mistanke om blodpropp i hjernen. Var ikke det, og konkludsjonen var spenningshodepine pga stress. Gikk bort kort tid etter resultatene kom. Først da kunne jeg roe litt ned.

Anbefaler en kjapp tur til lege. Og deretter, slapp av. Mediter, gjør yoga, spa, sov mye, kutt ut ting som stresser.

Anonymkode: 49e99...800

AnonymBruker
Skrevet

Bihulebetennelse!

Anonymkode: 7bbf1...316

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er redd det er noe alvorlig, så bør du kanskje ta deg en legesjekk? Hodepine kan skyldes hva som helst. Men kreft i hjernen er nok ikke det første jeg ville tenkt på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme symptomer å hadde hjernehinnebetennelse, ta deg en tur til legen for sikkerhets skyld❤️ god bedring 

Anonymkode: 6cb57...bd1

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt lege. Du kan få tilbake deler av pengene ferien kostet viss du er syk med legeerklæring viss du har reise forsikring.

Vet ikke hvor du er, men i en del land nå så er det veldig varmt. Drikk masse vann, bruk hatt eller caps og solbriller og hold deg ute av solen når den er på sitt sterkeste.

Det er sannsynligvis ingen alvorlig grunn til din hodepine. Hodepine er normalt og kan komme av mange ufarlige ting. Helt unødvendig med så mye bekymring.

Bor du på hotell kan du få hjelp i resepsjonen til at det blir hentet lege til hotell rommet. Du må legge ut men får tilbake utgiften på reise forsikring. Hotellet kan også hjelpe deg med å få medisiner viss legen skriver ut et resept.

Anonymkode: 22679...967

AnonymBruker
Skrevet

Drikk mye væske. Kan være stor sannsynlighet for at du er dehydrert og det igjen kan føre til kraftig hodepine.

Anonymkode: 16a72...da1

AnonymBruker
Skrevet

Jada, helt vanlig. Måtte ligge i senga i tre dager mens jeg var på ferie. Bortkastet tid ja, men men...Slapp av 😊

Anonymkode: 261a9...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...