Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangsmor søker informasjon!

Når brukes sinksalve / babypudder, ved hvert bleieskift eller kun ved behov (hvilke behov)?

..og brukes sinksalve og babypudder til det samme?

På forhånd, tusen takk 😄 

Anonymkode: 87940...10c

Skrevet

Vi brukte ingen av delene, om stumpen ble rød og sår smørte vi med barrierekrem uten sink 🙂 for eksempel bepanthen. Vi brukte personlig en fra burtsbees som het noe sånt som pure balm eller noe sånt. En boks med salve. Vi var/er opptatt av å ikke smøre inn ungene med masse rare greier 🙂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville ikke brukt noe av det - kun vann og forsiktig tørking med håndkle/lufttørking, og Inotyol salve ved behov ved rød stump/bleieutslett (mulig det er sink i den, men den er noe helt for seg selv altså!) :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun inotyol hvis hun har blitt sår. Ellers er rent vann mer enn nok uten mer produkter. 

Anonymkode: f36a7...caa

AnonymBruker
Skrevet

Bruker potetmel, funker veldig bra 

Anonymkode: 3156c...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte aldri babypudder. Men bepanthen og sinksalve ved behov. Bepanthen er det jeg tenker er absolutt viktigst, men sink er også bra. Fikk råd på apoteket, for hadde heller ikke noen å spørre når behovet plutselig oppsto. 

Anonymkode: 6f406...11d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Henger meg med på inotyol! Kan sterkt anbefales

Anonymkode: dd894...c34

AnonymBruker
Skrevet

Bepanthen om det begynner å bli sårt. Ellers ikke noe. Bephanten er en vidunderkrem som fungerer for 'alt'.

Anonymkode: d1a7d...1bc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for god hjelp! 😊

- Når dere sier «ved behov», er det først når det har oppstått irritasjon under bleia eller i hudfolder at dere smører på Inotyol?

- Hva tenker dere om å ha olje i badevannet, er det egentlig nødvendig?

- Trådstarter 

AnonymBruker
Skrevet

Bruker bepanthen til vanlig (gjerne etter bæsjebleier) for å forebygge sårhet. Dersom det begynner å bli sårt bruker jeg inotyol. 

Anonymkode: 4d2fe...7ab

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tusen takk for god hjelp! 😊

- Når dere sier «ved behov», er det først når det har oppstått irritasjon under bleia eller i hudfolder at dere smører på Inotyol?

- Hva tenker dere om å ha olje i badevannet, er det egentlig nødvendig?

- Trådstarter 

Ja, ved begynnende irritasjon bruker jeg inotyol. Det har funket gull hver gang.

Bruker ofte olje i badevannet da huden blir myk og virker mer fuktig. Er ofte litt tørr hud på en baby, så det har hjulpet en del på de tørrhetene. 

Anonymkode: 4d2fe...7ab

AnonymBruker
Skrevet

Sink salve kun ved behov. Ved sårhet bruker  vi Inotyol. 

Babypudder har vi aldri brukt til noe som helst.. 

Anonymkode: b71dc...35d

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Bruker kun inotyol hvis hun har blitt sår. Ellers er rent vann mer enn nok uten mer produkter. 

Anonymkode: f36a7...caa

Samme her. 

Babypudder anbefales ikke. Det pulveret er skikkelig ille for lungene. 

Anonymkode: 887b4...31a

AnonymBruker
Skrevet

Olje er fint å bruke i vannet da man helst ikke skal bruke såpe på baby. Blir mindre tørt og sårt å vaske med olje da. 

Anonymkode: 2775f...143

AnonymBruker
Skrevet

Weleda stellekrem ingen over ingen ved siden av 

Anonymkode: eee8e...28a

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig😄 

Ellers brukte jeg bare slike tørre kluter med vann og kokosolje på. Og barnet mitt ble ikke vasket med såpe før det var nærmere 3 år. Alltid hatt fin hud😊 Hendte likevel i bhg at det ble rødt og sårt, brukte weleda da, og det ble bra på et øyeblikk😊

Anonymkode: 01ec1...9be

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte tørre engangskluyer som jeg fuktet med vann og baby olje, holdt inntil huden slik at avføring som satt fast løsnet. Smurte med iniotyl. Med babyolje er det lett å få bort iniotyl salven også. Hadde aldri en sår rumpe. 

Anonymkode: 86bb2...e05

Skrevet

For guds skyld ikke kjøp babypudder. 
 Weleda har en god stellekrem.

Ved sårhet er det Inotyol som gjelder. 

Du kan bruke kokosolje i badevannet og vaskevannet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Førstegangsmor søker informasjon!

Når brukes sinksalve / babypudder, ved hvert bleieskift eller kun ved behov (hvilke behov)?

..og brukes sinksalve og babypudder til det samme?

På forhånd, tusen takk 😄 

Zinksalve er effektivt på sår og irritert hud. Babypudder er fint for å redusere friksjon mellom hud og bleie/tøy for å redusere faren for gnisseskader. Pudder er altså forebyggende, og sinksalve for å "reparere" sår hud.

Jeg tenker at begge deler brukes ved behov.

Flere her som anbefaler inotyol, og det er også en sinksalve. 

Jeg tenker at å vaske med rent vann bør være standarden om ikke annet er nødvendig. Stort sett vil det gå veldig fint. Tilsett gjerne litt babyolje i vaskevannet dersom barnet får tørr hud og bruk sinksalve og evnt. babypudder dersom barnet plages med sår hud og slutt igjen når huden ser fin ut.

Anonymkode: 43c42...a0e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Den nappy cream eller hva den heter?

Anonymkode: dea1b...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...