AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #1 Skrevet 12. juli 2024 Tar denne anonymt, da dette er et sårt tema for oss. Vi har en nydelig gutt på tre år, men de siste mnd har ting begynt å bli tøft. Barnet vårt mobber oss. Han kaller både meg og samboer dumme flere ganger for dagen. Vi sier feks: nå er det middag, han svarer: nei, dumme. Jeg har slitt med dårlig selvbilde hele livet, og syns det er veldig sårt å bli kalt dum mange ganger for dagen. Jeg har fulgt norsk skoleløp og har fast jobb med grei inntekt, så det stemmer ganske enkelt ikke at jeg er dum. Jeg må minne meg selv på det flere ganger for dagen for å ikke gå helt i kjelleren her. Jeg kan mye, og jeg er verdt noe! Samboer blir også såret og han har en historie med mobbing, så vi er bekymret for retraumatisering. Heldigvis har vi hverandre, og er to som sammen blir utsatt for mobbing. Hadde vi vært alene om dette vet jeg ikke hvordan vi skulle taklet det. Finnes det noen form for hjelp vi kan få fra fylkesmannen eller lignende som feks paragraf 9A eller tilsvarende? Anonymkode: aef7e...0af
makteslosmakt Skrevet 12. juli 2024 #2 Skrevet 12. juli 2024 Herregud for en psykopat 3 åring! Dere må få han inn hos psykolog asap. Å kalle foreldrene dum er det første steget, det andre er å drepe dyr, tredje er å drepe mennesker, fjerde å spise mennesker. Osv! Hvis dere ikke gjør noe umiddelbart vil dere snart bli spist av ungen!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #3 Skrevet 12. juli 2024 Ja, bare ta kontakt med den skolen som barnet skal begynne på. En av lærerne kan kanskje komme hjem til dere og hjelpe til og opprette en 9a-sak. Anonymkode: 3bf78...ab5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #4 Skrevet 12. juli 2024 😂😂😂 snakk med foreldrene hans og be de oppdra ham! Anonymkode: 12986...b43 1 1 1
Phoenix Heart Skrevet 12. juli 2024 #5 Skrevet 12. juli 2024 Dette må være noen som kjeder seg i sommerferien......
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #6 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tar denne anonymt, da dette er et sårt tema for oss. Vi har en nydelig gutt på tre år, men de siste mnd har ting begynt å bli tøft. Barnet vårt mobber oss. Han kaller både meg og samboer dumme flere ganger for dagen. Vi sier feks: nå er det middag, han svarer: nei, dumme. Jeg har slitt med dårlig selvbilde hele livet, og syns det er veldig sårt å bli kalt dum mange ganger for dagen. Jeg har fulgt norsk skoleløp og har fast jobb med grei inntekt, så det stemmer ganske enkelt ikke at jeg er dum. Jeg må minne meg selv på det flere ganger for dagen for å ikke gå helt i kjelleren her. Jeg kan mye, og jeg er verdt noe! Samboer blir også såret og han har en historie med mobbing, så vi er bekymret for retraumatisering. Heldigvis har vi hverandre, og er to som sammen blir utsatt for mobbing. Hadde vi vært alene om dette vet jeg ikke hvordan vi skulle taklet det. Finnes det noen form for hjelp vi kan få fra fylkesmannen eller lignende som feks paragraf 9A eller tilsvarende? Anonymkode: aef7e...0af Det her må jo være kødd🤣 men jeg lo godt! Om det er seriøst, så tror jeg dere må komme dere på et foreldre kurs og få dere samtaler med en barnepedagog for å bli forklart at barn sier slik, og derfor er det opp til dere å lære hva ungen kan si og ikke. Hvis dere blir såret av det, skulle dere aldri hatt barn. Jeg har en nevø som kaller meg dum og slem og hele pakka, han er 4 år. Han skjønner ikke hva ordene innebærer, min oppgave som voksen å lære han at han ikke sier det til andre. Jeg bryr meg ikke så mye at han sier det til meg for jeg tåler det, men det er om han sier det til andre som ikke er greit. Anonymkode: f63d2...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #7 Skrevet 12. juli 2024 😂😂😂😂😂 Synd å bruke mobbing som trolletråd, men jeg lo... Anonymkode: 3bbed...bd5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå