Mariss@68 Skrevet 15. juli 2024 #121 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stemmer det er slutt, men de fleste som kjenner meg og hun mener hun vil komme tilbake, det samme sier hennes mor så mener det tid kommer når hun ombestemmer seg og vil komme tilbake det blir tøft å ikke gå med på. Anonymkode: 021a1...2fc Da er det bare å vente, også på masse uro og dårlige dager fremover.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #122 Skrevet 15. juli 2024 Mariss@68 skrev (1 minutt siden): Da er det bare å vente, også på masse uro og dårlige dager fremover. Dessverre men etter å ha lest kommentarer her så vil det nok dessverre bli sånn framover ja Anonymkode: 021a1...2fc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #123 Skrevet 15. juli 2024 Jeg må si at du virker veldig tafatt her. Jeg forstår at når man ikke har styringen over sin egen hjerne, så blir man helt handlingslammet, men du har faktisk penger og har fått til psykolog og lege, så hør på hva dem sier. For det andre: selv om du har penger og jobber på sjøen, så tror jeg ikke at jeg tar feil når jeg tipper at: 1) At du har mest sannsynlig lite erfaring med forhold på generell basis. 2) At du ikke er "Tinder kjekk" og har heller ikke en kølle på et sted mellom 21 - 25 cm mellom beina. 3) At det virker som dette er et av de få tilfellene der dama er "over deg" i utseende på en måte, og dermed så aksepterer du dette her med at hun kan bare gå ut og fremme andre MENN (ikke gutter - du er også en mann, ikke gutt), og det er ikke vanskelig å tippe hva hun gjør med dem. 4) Det faktumet at du sitter bare og venter på at hun skal komme tilbake, er bare latterlig, selv om jeg forstår godt at når man kollapser mentalt, så har man ikke lenger styringen over seg selv. Men en mann som har penger i det minste, noe du har, så har du et stort overtak der du kan finne ei dame som er helt normal. 5) Hvis vi går ut fra at du ikke er fascistisk nazi eller rasist som digger Adolf og lignende figurer, så kan du også vurdere å finne ei dame fra et annet land utenfor Norge. Det er helt fair og fint å utvide horisonten utenfor landets grenser. Jeg gjentar igjen: du har penger, men du har penger så lenge du har den jobben som er godt betalt og så lenge du har helsa. Så med mindre det venter en skikkelig fet arv, så ødelegger du det eneste overtaket du har - nemlig jobben som er godt betalt. Hun påvirker allerede helsa di negativt, og det vil i neste omgang gå utover deg og din økonomiske- og sosiale grunnlag. Det er dette kvinnfolka liker å kalle for "alt på stell" når de vurderer en mann. Når du kollapser fullstendig - og det kommer du til å gjøre hvis du ikke fjerner deg fra henne - så kommer hun til å drite langt i deg på alle måter. Grunnen til at hun kommer til deg er nettopp fordi hun anser deg som et "friskt og trygt havn" hun alltid kan komme tilbake til. En som har godt betalt jobb og samtidig er svak for henne. Med andre ord, det er pengene og din svakhet for henne som gjør at hun alltid sier hun skal komme tilbake - etter at hun mest sannsynlig har pult andre menn imens. Hver eneste dag blir du bare eldre og eldre og hver eneste dag du bruker tid på henne er altså en dag tapt som du kunne brukt på enten deg selv eller noen andre. Du sier også at du "fjerner henne som venn fra snap". LOL. Gi nå faen i fjern-knappen og bruk "BLOCK THE FUCKING PSYCHO" knappen. Vil du at jeg skal sende deg bilde av hvor du finner den blokk knappen på Snap? Og bytt samtidig telefon nummer og reserver deg mot å registrere nr på Gulesider og 1881. I tilfellet hun skulle få tak i det nye nr, så er det bare å blokke og anmelde henne for trakassering. Det virker som du faktisk ikke skjønner at hun er en farlig person for deg. Dette er ei som plutselig kan finne på å si at "stemmene i hodet hennes" sa at du bør stikkes ned. Du sa selv at du drømmer noe om at hun skader deg. Vel, det er jo et greit hint. Har du sett den filmen "SPLIT" fra 2016 / 2017 forresten? Med James McAvoy i hovedrollen? Anbefales. Det holder med en helt crazy personlighet for å si det mildt. Og hun er helt blåst på alle måter. Dessverre. Hun blir ikke friskere, men du blir sykere. Så enkelt er det. Hun er egentlig en menneskelig Tsjernobyl (1986) og Fukushima (2011) atomreaktor av en ulykke5, som du er i nærheten av hele tiden omtrent. Anonymkode: 5b62e...22f 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #124 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Stemmer det er slutt, men de fleste som kjenner meg og hun mener hun vil komme tilbake, det samme sier hennes mor så mener det tid kommer når hun ombestemmer seg og vil komme tilbake det blir tøft å ikke gå med på. Anonymkode: 021a1...2fc Det er derfor det er så viktig at DU bar din egen bestemmelse om at det er slutt, og at du tar den nå OG at du velger helt bevisst å fortsette ditt liv fremover HELT uten henne. Om du gjør dette, og fortsetter å snakke med din lege og psykolog, så vil du være sterkere når hun og hennes mor vil forsøke å manipulere deg videre. De er begge to manipulatorer, store manipulatorer! Send en melding til begge to, at du har innsett at det best for alle var at forholdet tok slutt, og at du nå ber om at ingen av dem tar kontakt med deg igjen, da du trenger å leve ditt eget liv videre. Be om at de begge to respekterer dette, ønsk dem lykke til videre i livet. Om de ikke respekterer det, da viser du til at du har bedt om at de ikke kontakter deg mer og at hvis de ikke respekterer dette, så vil du anse det som trakassering og ta saken videre. Du bør involvere din egen familie i dette, og du bør absolutt vurdere å snakke med politiet om situasjonen. For din eks er dessverre trolig tilbøyelig til å komme med falske anklager mot deg når hun ikke får viljen sin, når hun innser at hun ikke lenger kan utnytte deg, manipulere og kontrollere deg. Det er på tide du passer på deg selv nå. For du må ta det valget nå! Enten la deg bli ødelagt av disse to - eller ta ansvar for deg selv og din egen helse og kutte kontakt med dem. Anonymkode: cead1...e7e 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #125 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 19.22): Hei, jeg er en gutt i 20 årene som har vært samboer og forlovet med ei jente i 20 årene. Vi har vært sammen i 3.5 år, blitt forlovet, skulle gifte oss, kjøpe hus sammen og stifte familie. Problemet er bare at hun sliter psykisk. Hun ble utredet av en privat psykiater I januar i år og fikk påvist diverse: ADHD, personlighetsforstyrrelse, bipolar, ptsd, angst, depresjon, dysleksi osv. Hun fikk medisiner mot lidelser men etter 2 måneder måtte hun slutte pga de passet ikke helt for alle lidelser så hun skulle videre henvises til dps. Dagen hun sluttet på medisiner dagen forandret hun seg mye. Sluttet å snakke med meg eller skrive når jeg var på jobb, gikk bak min rygg, og 3 uker etter å ha sluttet på medisiner våknet hun en dag og sa det er slutt og hun flytter ut. Trodde det var kødd men det var det ikke. Kom hjem fra jobb til at hun var ferdig pakket og blitt hentet av ei venninne 1time senere. Spurte henne hvorfor men hun sa at hun ikke vil det men at noe sier til henne at hun må men vet ikke hvorfor. Både jeg og hennes familie prøvde å snakke med henne men hun ble sinna på at hennes familie skyldte det på lidelser og hun selv mener nå hun ikke har noen lidelser mens under behandling var hun klar over hvilke lidelser hun har. Spørsmål er: kan hun bli frisk eller stabil? Vil det hjelpe noe med terapi eller dps eller noe medisiner eller hva som helst? Hennes største drøm det er å få barn men hvordan vil det skje med alle lidelser? Når hun har gode perioder er hun verdens beste jente men når dårlige perioder kommer så er det mye vondt. Veldig ustabil. Hadde en katt sammen som hun var helt betatt av men i dårlig periode virket som hun hadde glemt den helt og ikke brydde seg noe om den. Per dags dato: Hun lever sitt liv nå og gjør hva hun vil. Hun gikk også videre med en annen gutt nå men virker som hun gjorde det med vilje fordi hun ofte poster noe på sosiale medier eller sender direkte til meg at hun fant seg ny man bare for å såre meg tror jeg. Hun snakker også stygt om meg til folk rundt. En dag fikk jeg nok av å bli plaget og slettet henne på snapchat. Dagen hun så meg I byen drikke kaffe med en venn så la hun meg til igjen for å igjen sende meg snap med at hun gikk videre og later som hun har det kjempe bra med han nye typen sin når jeg hørte fra venner som kjenner han at han er egentlig ikke noe bra man. Føles ut som hun vil meg verst og vil jeg bare skal bli deprimert og ha det vondt noe jeg ikke skjønner for har aldri vært slem mot henne før eller etter bruddet. Det som er at jeg vet at det er egentlig ikke henne som sitter og styrer hennes kropp og handlinger fordi hun forandret seg drastisk etter å ha sluttet på medisiner. Hun sa også at hun vil komme tilbake til meg en dag fordi hun ser ikke et liv for seg selv uten meg osv Men hva kan jeg gjøre? Gå videre og prøve å glemme henne eller være tålmodig og håpe på at hun får snart riktig behandling og bli henne igjen? Anonymkode: 021a1...2fc Hun har slått opp med deg, jeg tenker at du bør gå videre. Familien får ta seg av henne. Ikke din jobb nå. Skjønner at du føler du bør hjelpe, men kom deg heller over kjærlighetssorgen med tiden og finn deg en annen kjæreste når du har lyst og mulighet til det. Å når hun ikke vil ha hjelp, så nytter det ikke å hjelpe. Det har jeg dessverre erfaring med. Mye lettere å få barn med noen som er psykisk frisk. Best for dine fremtidige barn, du er mann og har enda god tid. Om du skulle fått barn med henne er det ikke sikkert hun kunne hatt barnet alene, ikke godt for deg å måtte være redd for hvordan barnet har det når barnet er med moren sin. Å leve med noen som har ptsd og er deprimert kan påvirke din egen psyke til slutt. Se heller på dette som at "det var meningen". Det var nok meningen at du i fremtiden finner noen andre å bli glad i, se fremover. Anonymkode: 86518...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #126 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg må si at du virker veldig tafatt her. Jeg forstår at når man ikke har styringen over sin egen hjerne, så blir man helt handlingslammet, men du har faktisk penger og har fått til psykolog og lege, så hør på hva dem sier. For det andre: selv om du har penger og jobber på sjøen, så tror jeg ikke at jeg tar feil når jeg tipper at: 1) At du har mest sannsynlig lite erfaring med forhold på generell basis. 2) At du ikke er "Tinder kjekk" og har heller ikke en kølle på et sted mellom 21 - 25 cm mellom beina. 3) At det virker som dette er et av de få tilfellene der dama er "over deg" i utseende på en måte, og dermed så aksepterer du dette her med at hun kan bare gå ut og fremme andre MENN (ikke gutter - du er også en mann, ikke gutt), og det er ikke vanskelig å tippe hva hun gjør med dem. 4) Det faktumet at du sitter bare og venter på at hun skal komme tilbake, er bare latterlig, selv om jeg forstår godt at når man kollapser mentalt, så har man ikke lenger styringen over seg selv. Men en mann som har penger i det minste, noe du har, så har du et stort overtak der du kan finne ei dame som er helt normal. 5) Hvis vi går ut fra at du ikke er fascistisk nazi eller rasist som digger Adolf og lignende figurer, så kan du også vurdere å finne ei dame fra et annet land utenfor Norge. Det er helt fair og fint å utvide horisonten utenfor landets grenser. Jeg gjentar igjen: du har penger, men du har penger så lenge du har den jobben som er godt betalt og så lenge du har helsa. Så med mindre det venter en skikkelig fet arv, så ødelegger du det eneste overtaket du har - nemlig jobben som er godt betalt. Hun påvirker allerede helsa di negativt, og det vil i neste omgang gå utover deg og din økonomiske- og sosiale grunnlag. Det er dette kvinnfolka liker å kalle for "alt på stell" når de vurderer en mann. Når du kollapser fullstendig - og det kommer du til å gjøre hvis du ikke fjerner deg fra henne - så kommer hun til å drite langt i deg på alle måter. Grunnen til at hun kommer til deg er nettopp fordi hun anser deg som et "friskt og trygt havn" hun alltid kan komme tilbake til. En som har godt betalt jobb og samtidig er svak for henne. Med andre ord, det er pengene og din svakhet for henne som gjør at hun alltid sier hun skal komme tilbake - etter at hun mest sannsynlig har pult andre menn imens. Hver eneste dag blir du bare eldre og eldre og hver eneste dag du bruker tid på henne er altså en dag tapt som du kunne brukt på enten deg selv eller noen andre. Du sier også at du "fjerner henne som venn fra snap". LOL. Gi nå faen i fjern-knappen og bruk "BLOCK THE FUCKING PSYCHO" knappen. Vil du at jeg skal sende deg bilde av hvor du finner den blokk knappen på Snap? Og bytt samtidig telefon nummer og reserver deg mot å registrere nr på Gulesider og 1881. I tilfellet hun skulle få tak i det nye nr, så er det bare å blokke og anmelde henne for trakassering. Det virker som du faktisk ikke skjønner at hun er en farlig person for deg. Dette er ei som plutselig kan finne på å si at "stemmene i hodet hennes" sa at du bør stikkes ned. Du sa selv at du drømmer noe om at hun skader deg. Vel, det er jo et greit hint. Har du sett den filmen "SPLIT" fra 2016 / 2017 forresten? Med James McAvoy i hovedrollen? Anbefales. Det holder med en helt crazy personlighet for å si det mildt. Og hun er helt blåst på alle måter. Dessverre. Hun blir ikke friskere, men du blir sykere. Så enkelt er det. Hun er egentlig en menneskelig Tsjernobyl (1986) og Fukushima (2011) atomreaktor av en ulykke5, som du er i nærheten av hele tiden omtrent. Anonymkode: 5b62e...22f Takk for dine ord og din mening, alt hjelper jo for alle ser på det fra forskjellige perspektiver så er takknemlig for det. Eneste som er vanskelig for meg det er nok vanskelig å si men måten hun fremhevet meg på en måte. At jeg var redderen hennes, at jeg reddet henne, at jeg var den beste kjæresten hennes, at hun var takknemlig for meg, at takket være meg hun sluttet med rus, at jeg var på en måte en helt for henne og nå kan jeg ingenting av det lenger fordi hun gjorde det slutt og er såpass ustabil at kan enten skade seg selv eller andre. Sist hun sendte meg melding for 4 uker sida spurte meg om jeg hadde en god advokat men ville ikke si hva hun trengte det til. Sant det meste du sa, var min første forhold dette ja. Jobb risikerte jeg å miste pga holdt ikke fokus og var helt vrak i starten da hun bare gjorde det slutt så fikk nok mye tilsnakk at jeg burde skjerpe meg så ja poeng der. Føler nok jeg er alltid en back up for henne kanskje og hørt også fra henne at jeg er så stabil i livet og god og at hun ønsker meg som far til hennes barn osv. Helse problemer har jeg også fått nok av pga alt rundt og fått antidepressive for å takle det og gått ned 20kg på 2 måneder så sant der å Takker så mye for tips og harde ord. Trenger all hjelp. Anonymkode: 021a1...2fc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #127 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er derfor det er så viktig at DU bar din egen bestemmelse om at det er slutt, og at du tar den nå OG at du velger helt bevisst å fortsette ditt liv fremover HELT uten henne. Om du gjør dette, og fortsetter å snakke med din lege og psykolog, så vil du være sterkere når hun og hennes mor vil forsøke å manipulere deg videre. De er begge to manipulatorer, store manipulatorer! Send en melding til begge to, at du har innsett at det best for alle var at forholdet tok slutt, og at du nå ber om at ingen av dem tar kontakt med deg igjen, da du trenger å leve ditt eget liv videre. Be om at de begge to respekterer dette, ønsk dem lykke til videre i livet. Om de ikke respekterer det, da viser du til at du har bedt om at de ikke kontakter deg mer og at hvis de ikke respekterer dette, så vil du anse det som trakassering og ta saken videre. Du bør involvere din egen familie i dette, og du bør absolutt vurdere å snakke med politiet om situasjonen. For din eks er dessverre trolig tilbøyelig til å komme med falske anklager mot deg når hun ikke får viljen sin, når hun innser at hun ikke lenger kan utnytte deg, manipulere og kontrollere deg. Det er på tide du passer på deg selv nå. For du må ta det valget nå! Enten la deg bli ødelagt av disse to - eller ta ansvar for deg selv og din egen helse og kutte kontakt med dem. Anonymkode: cead1...e7e Tusen takk for støttende ord. Det skal jeg absolutt vurderer og motivere meg sjøl nok til å klare å gjøre det. Håper jeg slipper så mye problemer i framtida med falske anklagelser og politi og diverse for har hatt nok problemer fra før av og trenger ikke mer stress men som du sier så blir ikke overrasket en gang nei Takk Anonymkode: 021a1...2fc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #128 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hun har slått opp med deg, jeg tenker at du bør gå videre. Familien får ta seg av henne. Ikke din jobb nå. Skjønner at du føler du bør hjelpe, men kom deg heller over kjærlighetssorgen med tiden og finn deg en annen kjæreste når du har lyst og mulighet til det. Å når hun ikke vil ha hjelp, så nytter det ikke å hjelpe. Det har jeg dessverre erfaring med. Mye lettere å få barn med noen som er psykisk frisk. Best for dine fremtidige barn, du er mann og har enda god tid. Om du skulle fått barn med henne er det ikke sikkert hun kunne hatt barnet alene, ikke godt for deg å måtte være redd for hvordan barnet har det når barnet er med moren sin. Å leve med noen som har ptsd og er deprimert kan påvirke din egen psyke til slutt. Se heller på dette som at "det var meningen". Det var nok meningen at du i fremtiden finner noen andre å bli glad i, se fremover. Anonymkode: 86518...5e3 Tusen takk, får håpe og satse på det Anonymkode: 021a1...2fc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #129 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 0.57): Skjønner ikke helt hvordan det ikke hjelper at vi var sammen når jeg hadde gjort alt bare for å hjelpe henne. Anonymkode: 021a1...2fc Men det er jo tydelig at den hjelpen du har prøvd å gi ikke nytter, så lenge hun ikke vil hjelpe seg selv. Jeg tolker innleggene dine som at du har vært ekstremt snill, og prøvd så godt du kan å hjelpe henne. Men jeg tror også at den snillheten har vært med på å tilrettelegge for at hun kan fortsette med å ikke gjøre det som vil være til hennes beste (som for eksempel at hun slutter hos psykologen fordi "det ikke passet henne" osv). Så lenge alle rundt henne tilpasser seg og tilrettelegger for hennes oppførsel vil hun ikke ta ansvar for seg selv. Du må rett og slett bare bryte, med henne og hele familien hennes, for både din egen del (først og fremst!), men også for hennes del. Slik det er nå er det seigpining for deg, og hun kommer seg heller ikke videre så lenge hun har deg som backup. Vet du ikke har skrevet at hun har deg som backup, men det virker jo slik med tanke på det moren hennes og mange rundt henne sier. Anonymkode: 3c6a5...78a 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #130 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er jo tydelig at den hjelpen du har prøvd å gi ikke nytter, så lenge hun ikke vil hjelpe seg selv. Jeg tolker innleggene dine som at du har vært ekstremt snill, og prøvd så godt du kan å hjelpe henne. Men jeg tror også at den snillheten har vært med på å tilrettelegge for at hun kan fortsette med å ikke gjøre det som vil være til hennes beste (som for eksempel at hun slutter hos psykologen fordi "det ikke passet henne" osv). Så lenge alle rundt henne tilpasser seg og tilrettelegger for hennes oppførsel vil hun ikke ta ansvar for seg selv. Du må rett og slett bare bryte, med henne og hele familien hennes, for både din egen del (først og fremst!), men også for hennes del. Slik det er nå er det seigpining for deg, og hun kommer seg heller ikke videre så lenge hun har deg som backup. Vet du ikke har skrevet at hun har deg som backup, men det virker jo slik med tanke på det moren hennes og mange rundt henne sier. Anonymkode: 3c6a5...78a Mulig du har rett i det ja. Jeg gir det tid og fortsetter å leve mitt liv så ser bare hva tida bringer. Takk Anonymkode: 021a1...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #131 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 19.51): Med såååå mange diagnoser må du være GLAD det er slutt. Tenk å ha adhd,personlighetsforstyrrelse og bipolar altså det er heavy!!!😩 Anonymkode: 7edf8...bb1 Jeg har faktisk adhd, bipolar lidelse 2, engstelig unnvikende- og avhengig personlighetsforstyrrelse, og kptsd. Jeg er kvinne, vært med samme mann i 11 år, gift i 5 og vi har to barn. Livet er litt mer komplisert og tungvint, men det går. Og både jeg og mannen min er lykkelige sammen og lever et fint liv med barna våre ☺️ Anonymkode: d0649...cc3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #132 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har faktisk adhd, bipolar lidelse 2, engstelig unnvikende- og avhengig personlighetsforstyrrelse, og kptsd. Jeg er kvinne, vært med samme mann i 11 år, gift i 5 og vi har to barn. Livet er litt mer komplisert og tungvint, men det går. Og både jeg og mannen min er lykkelige sammen og lever et fint liv med barna våre ☺️ Anonymkode: d0649...cc3 Da har jeg noe spørsmål til deg Vi hadde en maine coon katt sammen som hun var helt besatt av og elsket den høyest I verden. Men når katten ble operert å trengte mye omsorg i 7 dager dag inn og ut og hun var i dårlig periode da har hun ikke brydd seg en eneste gang om katten, viste ingen omsorg. Fram til hun var i god periode igjen da var hun igjen glad i katten. Når hun gjorde det slutt så var det snakk om 50/50 deling på katten men til slutt så ble det at jeg skulle aldri se katten igjen Hennes største drøm er å få barn. Men når jeg har eksempel med katten så virker det ikke sånn at det ville bli noe bedre med barn Går du på medisiner eller noe? Går du i terapi? Hun hadde veldig mye opp og ned turer. Samt veldig ustabil. Gjort det slutt 3 ganger i fjor og enten kom tilbake etter 2 dager eller ombestemte seg i siste lite. Hvordan skal man tolke det da? Eller nå at hun gjør alt med vilje bare for å såre meg og får familien sin til å ringe meg å skjelle meg ut osv Hvordan skal en tolke da lidelsene hennes? Er det pga lidelser eller er hun bare sånn som person? Anonymkode: 021a1...2fc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #133 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har faktisk adhd, bipolar lidelse 2, engstelig unnvikende- og avhengig personlighetsforstyrrelse, og kptsd. Jeg er kvinne, vært med samme mann i 11 år, gift i 5 og vi har to barn. Livet er litt mer komplisert og tungvint, men det går. Og både jeg og mannen min er lykkelige sammen og lever et fint liv med barna våre ☺️ Anonymkode: d0649...cc3 Har du lest hele tråden? Denne meldingen var det absolutt siste TS trengte å få akkurat nå. Han trenger å komme seg vekk. Les hele tråden fra starten av, så forstår du det. Anonymkode: a1a56...ea3 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #134 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er jo tydelig at den hjelpen du har prøvd å gi ikke nytter, så lenge hun ikke vil hjelpe seg selv. Jeg tolker innleggene dine som at du har vært ekstremt snill, og prøvd så godt du kan å hjelpe henne. Men jeg tror også at den snillheten har vært med på å tilrettelegge for at hun kan fortsette med å ikke gjøre det som vil være til hennes beste (som for eksempel at hun slutter hos psykologen fordi "det ikke passet henne" osv). Så lenge alle rundt henne tilpasser seg og tilrettelegger for hennes oppførsel vil hun ikke ta ansvar for seg selv. Du må rett og slett bare bryte, med henne og hele familien hennes, for både din egen del (først og fremst!), men også for hennes del. Slik det er nå er det seigpining for deg, og hun kommer seg heller ikke videre så lenge hun har deg som backup. Vet du ikke har skrevet at hun har deg som backup, men det virker jo slik med tanke på det moren hennes og mange rundt henne sier. Anonymkode: 3c6a5...78a Enig i dette. Det fremstår som klassisk medavhengighet, slik du her beskriver. Med ts som medavhengig og i en hekt som er kommet pga. manipulasjon og kontroll og nedpsyking fra hennes side. Anonymkode: cead1...e7e 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #135 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har faktisk adhd, bipolar lidelse 2, engstelig unnvikende- og avhengig personlighetsforstyrrelse, og kptsd. Jeg er kvinne, vært med samme mann i 11 år, gift i 5 og vi har to barn. Livet er litt mer komplisert og tungvint, men det går. Og både jeg og mannen min er lykkelige sammen og lever et fint liv med barna våre ☺️ Anonymkode: d0649...cc3 Da er du tydeligvis i en helt annen kategori enn hva eksen til Ts er. Hun har i tillegg både mye traumer fra barndommen OG en flerårig rusavhengighet bak seg. Så ustabil som Ts er vil det ta mange, mange år før hun ev. blir mer stabil. Frem til da kan hun ikke være i et forhold, for hun tar ikke ansvar for eget liv når hun hekter seg på en partner, manipulerer og kontrollerer ham og bruker ham som en avledning fra å ta ansvar for eget liv. Ts sin eks er i tillegg bevisst ondskapsfull mot ham, og det tyder på minst narsissistiske sider, kanskje også psykopatiske trekk i måten hun er bevisst ondskapsfull mot Ts. Din situasjon kan på ingen måte sammenlignes med eksen til Ts og deres forhold. Om du har greid å skape et stabilt liv med mann og barn, et liv som også er godt for mann og barn og som gjør dem også trygge og lykkelige... så er det utrolig bra, og jeg unner deg det. Men situasjonen til Ts er helt annerledes, og det er absolutt ingenting som tilsier at han noen gang kan få det bra med sin eks, da hun er så ekstrem, utnytter ham, manipulerer ham, er kontrollerende - og ikke minst det at hun er helt bevisst ondskapsfull med ham, selv etter at hun gikk fra ham. Det eneste Ts kan gjør er å blokkere eksen og moren hennes og aldri mer ha kontakt med hverken henne eller familien hennes. Og så må Ts bygge opp igjen de skadene eksen og forholdet med henne har påført ham, han må bygge opp igjen hvem han egentlig er, bygge opp sitt eget liv og fokusere på seg selv og sin egen fremtid. Anonymkode: cead1...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #136 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Da er du tydeligvis i en helt annen kategori enn hva eksen til Ts er. Hun har i tillegg både mye traumer fra barndommen OG en flerårig rusavhengighet bak seg. Så ustabil som Ts er vil det ta mange, mange år før hun ev. blir mer stabil. Frem til da kan hun ikke være i et forhold, for hun tar ikke ansvar for eget liv når hun hekter seg på en partner, manipulerer og kontrollerer ham og bruker ham som en avledning fra å ta ansvar for eget liv. Ts sin eks er i tillegg bevisst ondskapsfull mot ham, og det tyder på minst narsissistiske sider, kanskje også psykopatiske trekk i måten hun er bevisst ondskapsfull mot Ts. Din situasjon kan på ingen måte sammenlignes med eksen til Ts og deres forhold. Om du har greid å skape et stabilt liv med mann og barn, et liv som også er godt for mann og barn og som gjør dem også trygge og lykkelige... så er det utrolig bra, og jeg unner deg det. Men situasjonen til Ts er helt annerledes, og det er absolutt ingenting som tilsier at han noen gang kan få det bra med sin eks, da hun er så ekstrem, utnytter ham, manipulerer ham, er kontrollerende - og ikke minst det at hun er helt bevisst ondskapsfull med ham, selv etter at hun gikk fra ham. Det eneste Ts kan gjør er å blokkere eksen og moren hennes og aldri mer ha kontakt med hverken henne eller familien hennes. Og så må Ts bygge opp igjen de skadene eksen og forholdet med henne har påført ham, han må bygge opp igjen hvem han egentlig er, bygge opp sitt eget liv og fokusere på seg selv og sin egen fremtid. Anonymkode: cead1...e7e Tusen takk for støtten Setter pris på det Mvh Anonymkode: 021a1...2fc 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #137 Skrevet 17. juli 2024 Du skal være SÅ glad for at hun dro! Det der vil du ikke ha i livet ditt. Hun blir aldri bedre. Aldri se deg tilbake! Anonymkode: 8a233...948 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #138 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 19.22): Hei, jeg er en gutt i 20 årene som har vært samboer og forlovet med ei jente i 20 årene. Vi har vært sammen i 3.5 år, blitt forlovet, skulle gifte oss, kjøpe hus sammen og stifte familie. Problemet er bare at hun sliter psykisk. Hun ble utredet av en privat psykiater I januar i år og fikk påvist diverse: ADHD, personlighetsforstyrrelse, bipolar, ptsd, angst, depresjon, dysleksi osv. Hun fikk medisiner mot lidelser men etter 2 måneder måtte hun slutte pga de passet ikke helt for alle lidelser så hun skulle videre henvises til dps. Dagen hun sluttet på medisiner dagen forandret hun seg mye. Sluttet å snakke med meg eller skrive når jeg var på jobb, gikk bak min rygg, og 3 uker etter å ha sluttet på medisiner våknet hun en dag og sa det er slutt og hun flytter ut. Trodde det var kødd men det var det ikke. Kom hjem fra jobb til at hun var ferdig pakket og blitt hentet av ei venninne 1time senere. Spurte henne hvorfor men hun sa at hun ikke vil det men at noe sier til henne at hun må men vet ikke hvorfor. Både jeg og hennes familie prøvde å snakke med henne men hun ble sinna på at hennes familie skyldte det på lidelser og hun selv mener nå hun ikke har noen lidelser mens under behandling var hun klar over hvilke lidelser hun har. Spørsmål er: kan hun bli frisk eller stabil? Vil det hjelpe noe med terapi eller dps eller noe medisiner eller hva som helst? Hennes største drøm det er å få barn men hvordan vil det skje med alle lidelser? Når hun har gode perioder er hun verdens beste jente men når dårlige perioder kommer så er det mye vondt. Veldig ustabil. Hadde en katt sammen som hun var helt betatt av men i dårlig periode virket som hun hadde glemt den helt og ikke brydde seg noe om den. Per dags dato: Hun lever sitt liv nå og gjør hva hun vil. Hun gikk også videre med en annen gutt nå men virker som hun gjorde det med vilje fordi hun ofte poster noe på sosiale medier eller sender direkte til meg at hun fant seg ny man bare for å såre meg tror jeg. Hun snakker også stygt om meg til folk rundt. En dag fikk jeg nok av å bli plaget og slettet henne på snapchat. Dagen hun så meg I byen drikke kaffe med en venn så la hun meg til igjen for å igjen sende meg snap med at hun gikk videre og later som hun har det kjempe bra med han nye typen sin når jeg hørte fra venner som kjenner han at han er egentlig ikke noe bra man. Føles ut som hun vil meg verst og vil jeg bare skal bli deprimert og ha det vondt noe jeg ikke skjønner for har aldri vært slem mot henne før eller etter bruddet. Det som er at jeg vet at det er egentlig ikke henne som sitter og styrer hennes kropp og handlinger fordi hun forandret seg drastisk etter å ha sluttet på medisiner. Hun sa også at hun vil komme tilbake til meg en dag fordi hun ser ikke et liv for seg selv uten meg osv Men hva kan jeg gjøre? Gå videre og prøve å glemme henne eller være tålmodig og håpe på at hun får snart riktig behandling og bli henne igjen? Anonymkode: 021a1...2fc Uff bare please gå videre.......du kommer over henne.....tanken mnd. Men VERD DET. Ikke plag deg selv med det eneste livet du har..... Anonymkode: d6c8a...d70 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #139 Skrevet 17. juli 2024 Supermerry skrev (På 14.7.2024 den 1.23): Jeg synes det er riktig å råde det til det samme som de fleste her gjør: kom over henne (vet det er vanskelig, men det går etterhvert), og finn en annen kvinne. Samtidig er du voksen, og fortjener å vite at det HENDER (ikke så ofte) at personer med alvorlige psykiske lidelser som du beskriver at hun er diagnostisert med - særlig personlighetsforstyrrelse og bipolar - kan fungere i et samliv over tid uten at absolutt alt går galt. Jeg har selv kjent et par slike tilfeller, som hadde gode samliv over flere år tross diagnosene. Men de hadde IKKE den manipulerende adferden du beskriver hos henne! De hadde stor sykdomsinnsikt, holdt ut mot alle odds en del forferdelige tilbøyeligheter og oppførte seg annerledes enn de fleste med samme diagnoser. Til stor personlig anstrengelse. Manipulerende adferd er noe av det verste for pårørende, og slik du beskriver hos henne, ser det ikke ut til at hun tilhører det lille mindretallet som ser dette i eget sykdomsbilde, og mot alle odds bestemmer seg for - og klarer - å stanse dette i egen adferd. Når man er forelsket, vil de fleste overse grunner til å gå sin vei, og overdrive grunner til å bli. Jeg ville ikke forsøkt å få denne kvinnen tilbake, og jeg ville ha avvist henne om hun plutselig slo om og ville tilbake. Ikke pga diagnosen i seg selv, men fordi hun ikke kan eller vil stanse den manipulerende adferden. Dette er den største varselstrekanten du kan finne i et menneske. Og ikke ta det jeg skrev i avsnittet over som en grunn til å forsøke likevel: de jeg refererte til opptrådte IKKE manipulerende. Det gjør din eks-kjæreste. Håndtér det knuste hjertet ditt, ta én dag av gangen, og sakte, men sikkert vil du finne interesse for å nærme deg andre kvinner igjen. Jeg kan gi et annet eksempel på det, nemlig på gamle arbeidsplassen hennes. Jeg snakket med folk hun har jobbet med om hvordan hun var på jobb og generelt, det jeg fikk vite var at hvis det var en person hun ikke likte så muntret hun opp alle de andre til å ikke like personen heller. Hun prøvde å få alle med på sin side for å ikke like den personen som hun likte ikke sjøl. Anonymkode: 021a1...2fc
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #140 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 10.53): Hei❤️ Åh, som jeg kjenner meg igjen i exen din! VIL POENGTERE; Ble diagnostiert med adhd, autisme og bipolar når jeg var 32!! Og når jeg fortalte både jobben, venner og familien, så ble de overrasket! 😂 Spesiellt jobben! Jeg hadde en leder stilling, med personalansvar den gangen, og de trodde jeg tullet når jeg fortalte jeg hadde adhd, og skulle begynne på medisiner, og informerte de om det på forhånd, for å skape mulighet og rom for at de skulle kunne føle seg trygge på å komme med tilbakemeldinger om det var noe! Var flere av de ansatte som i ettertid også åpnet opp om sine diagnoser også! Nevner det bare for det å fremheve at diagnosene hun har, er det mange som har, mange helt uvitende, og mange har de å ikke deler de med noen, nettopp pga stigmaet! OG DE ‘’fungerer’’ helt fint UTAD! JEG VAR/ER HENNE!!! Ikke lest alle svarene, men kan hun bli ‘’frisk’’? Ja og nei! Jeg er nå 38 år, lever stabilt, er i full jobb, gift og har 3 barn! MEN!! Jeg har gått fast og jevnlig i terapi i 8 ÅR!!! Og jeg er riktig medisinert for adhd’en❤️ Har også mild autisme og er bipolar😂🙈 Min mann har også adhd, og er riktig medisinert.. Så vi kan forstå hverandre.. Så ja, hun kan bli ‘’frisk’’ på den måten at hun fungerer i hverdagen.. MEN; Jeg vil IKKE anbefale deg å vente på henne❤️ Blokk henne over alt, og gå videre! Jeg er veldig priviligert, som har økonomisk frihet til å faktisk gå i privat terapi! OG en familie som støtter meg både psykisk, emosjonellt og pratisk !!!! Jeg har hatt og har ressurser på alle måter, jeg er åpen og spør om hjelp ved behov! Jeg HAR ett velfungerene nettverk rundt meg, og friske barn! De fleste er ikke like heldig! 😭 Så igjen; Gå videre, HUN må selv ØNSKE å søke hjelp!! For mange å bli diagnostiert i voksen alder er SINNSYKT!! Det er for noen så mye sorg og/eller sinne over å innse at livet kunne vært annderledes om de hadde fått en diagnose som ung! Spørsmål som; Hvorfor var det ingen forstod det tidligere? Hvem er jeg egentlig? Har ikke alle det som meg? Kunne jeg hatt det lettere i livet om jeg visste dette før? Osv, osv… Det er også en lettelse for mange, å endelig føle at det er en forklaring (LES; JEG MENER IKKE UNNSKYLDNING) på hvorfor de er som de er! Mange føler skam og fortvilelse, ‘’herregud, jeg er faktisk ‘’gal/sjuk i huet’’ som jeg har blitt fortalt hele livet! For noen blir medisinering en god opplevelse med en gang, for andre ikke, noe som er FRUSTRERENDE og demotiverende!! Det er også ofte lite støtte og oppfølging i det offentlige etter diagnosen! Nå snakker jeg meg helt bort🙈 Uansett om hun velger å søke støtte/behandling/terapi eller ikke, så anbefaler jeg deg å gå videre! Pga alderen din! Når jeg begynte på Ritalin, så ‘’forsvant’’ angsten, depresjonen, de maniske periodene mine og adhd symptomene mine💁♀️ Men igjen, jeg var super heldig, siden både type medisin og doseringen var rett for meg med en gang! Gå videre TS! Nå har jeg bare fremhevet de positive her! For å vise at det er mulig! Men det har vært mye mørke dager og masse selvm… tanker også!! Anonymkode: 83a09...803 Det som jeg også synes er synd det er at hun slett på skolen, slett med konsentrasjonen, slet med å lese og skrive, var ikke så flink på skolen, slet med å holde fokus, slet med å sitte under eksamener lenge, hun ble alltid først ferdig fordi hun klarte ikke å sitte i ro så lenge og all den skole tida hennes hat blitt påvirket pga diagnoser hun ikke visste om før som kunne vært unngått men riktig diagnose og tilpasning av skole kanskje som ville hjelpe i framtida med gode studie eller jobb muligheter. Anonymkode: 021a1...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå