Gå til innhold

Hvor mye lommepenger bør man gi til barn som skal til Tusenfryd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine barn skal på Tusenfryd med min søster og hennes familie. Vi har alt betalt for billettene, men det er naturlig å sende med barna lommepenger på et sånt sted. Hvor mye er greit å gi unga i lommepenger? 

Anonymkode: 0703d...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte med drikkeflaske og matpakke. Så det kommer jo helt an på hva du tenker at de skal kjøpe av is, sukkerspinn. Mat, lodd etc

Barnas alder er også relevant. 
Din egen økonomi spiller inn.

Hvor stort er et hus, liksom?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

400 - 500,-

Bilder/magnet/nøkkelknippe fra karusellene 

Noe ordentlig mat midt på dagen

Is, godteri etc 

Kanskje en bamse / noen kuponger for å spille på lotterier

Kan sette ned lommepengene ganske substansielt hvis du dropper maten da

Anonymkode: 01745...344

AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (30 minutter siden):

Jeg sendte med drikkeflaske og matpakke. Så det kommer jo helt an på hva du tenker at de skal kjøpe av is, sukkerspinn. Mat, lodd etc

Barnas alder er også relevant. 
Din egen økonomi spiller inn.

Hvor stort er et hus, liksom?

Barna er 6 og 10 år gamle. Jeg regner med at barna spiser lunsj der og skal ha litt til lodd, godis og annet også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barna er 6 og 10 år gamle. Jeg regner med at barna spiser lunsj der og skal ha litt til lodd, godis og annet også. 

Da er det jo bare å sjekke priser og se hva du synes selv…

Skrevet

Send med matpakke, snaks og drikke til mellom slaga. 300-400kr for ulike aktiviteter og is. Og avtal med de voksne som er med at du vippser for et skikkeligmåltid iløpet av dagen, og at de betaler for barna. Sender du med barna penger som også skal dekke mat blir de brukt opp lenge før maten skal kjøpes og de ender opp med å måtte få påspandert måltidet likevel

• Liker 2
Skrevet

Dere må nesten høre med de som skal ha de med om hva planen er. Spise der? Da må det være med nok penger til det. I tillegg til en is, kanskje noe drikke underveis, andre betalingsaktiviteter. Alternativt avtale at dere vippser for hva som faktisk er brukt i løpet av dagen. Så slipper de som har dem med å måtte forholde seg til at deres barn har et beløp og forholde seg til og de selv kanskje har tenkt pluss/minus. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mtp alder på barna, rundt 800 kr pr barn. 

Anonymkode: df52c...ebc

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på om de skal kjøpe mat der eller ha med mat. I tillegg til mat, popkorn og is penger sender jeg med penger til de ulike bodene mann kan vinne ting da sønnen min liker de. Sist jeg var der kostet det vel 20 kr per spill, hva det koster nå vet jeg ikke.

I tillegg har de masse overpriset tull de selger og bilder. Men det er ikke min sønn opptatt av.  Jeg har selv kjøpt 3 magneter fra når bildene ble så bra at jeg ikke kunne la vær.

Det viktigste å tenke på er egen økonomi. Alder på barna og om det er planlagt å spise på en av restaurantene der. Tror menyene med priser er å finne på nett. Hvor mye sløse penger synes du er greit å sende med uten at det går utover egen økonomi.

Jeg har sendt med litt forskjellig. Men pleid å sende med litt ekstra for reserve. Min ungdom pleier ikke bruke alt da han får beholde det som blir igjen og vil heller bruke det på annet.

Anonymkode: 10b72...a11

Skrevet

Hvis de skal spise der ville jeg vippset søster 300 kr pr barn for mat. Og gitt barna 300 kr til fri disposisjon til is, godteri, spill og leker

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

600 pr barn

Anonymkode: 0d1a0...e8c

AnonymBruker
Skrevet

Tar som en selvfølge at så nær familie spanderer minimum maten, anderledes hvis de skulle vært med venner. 

Anonymkode: 44021...bab

AnonymBruker
Skrevet

Tenker 300kr for pizza og 200kr hver for drikke og snacks.

Anonymkode: 3eed8...f28

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er din søster ville jeg bare tenkt at hun la ut, og så vippset jeg etterpå. 

Anonymkode: 358a5...9a4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Med tanke på hvor dyre fornøyelsesparker er, så er det bedre med for mye penger enn for lite. 4-500 kr pr barn vil kanskje ikke holde. Ungene vil sikkert ha bilder/nøkkelringer med bilde/magnet med bilde på fra de forskjellige tingene og det i seg selv koster jo fort over hundrelappen. Så kommer is, slush, brus, vann, annen snacks, snop, bamser/caps/andre leketøy fra de forskjellige butikkene og spill i tillegg. Så jeg ville sendt med 800-1000 kr pr barn. Det er dyrt i sånne parker og når vi har vært i fornøyelsesparker med barna, så fyker pengene som bare det. De vet å ta seg godt betalt. Men hva gjør man ikke for ungene? 

Endret av Kittykat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...