Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har begynt å snuse litt på telt til neste sommer. Som liten misunnet jeg alltid familiene som telta i feriene, og nå som jeg har mine egne barn har jeg veldig lyst til at vi skal bli gode på å reise med og sove i telt. 

Jeg har sovet ute før, men kun en natt her og der i små telt og med lite utstyr. Så jeg har veldig lite erfaring. Neste sommer har vi et barn på nesten 4, og ett barn på nesten 1. 

Tanken er å investere i et skikkelig telt med plass til 6 personer, flere rom og god plass. Og at vi starter med å telte på campingplasser, slik at vi kan ha bil i nærheten, tilgang til dusj/toalett, og at det er flere barnefamilier i nærheten. 

Jeg har tittet på Coleman Meadowood 6L blackout, er det noen her som har noen tanker om denne? Er jeg helt på bærtur? 

Har dere noen andre tanker/tips til telting med småbarn? ☺️

Anonymkode: 57e02...3e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det veier hele 26 kilo og er nok kun ment for sommerbruk i greit vær på typ en campingplass der du ikke trenger å bære det noe sted. Men hvis det er det dere har tenkt til, og kun sommerstid så funker det sikkert greit :) Men siden du skriver at dere skal starte med å telte på campingplasser og at dere har kanskje tenkt å telte andre steder etterhvert (for eksempel uten i naturen?) er det kanskje bedre med et telt som er både mye lettere på vekt og laget for litt tøffere klima. 

Anonymkode: ce1e5...419

AnonymBruker
Skrevet

Du må kikke litt på hvor mye trykk fra vann det tåler og beregne å ha presenning i tillegg. 

Anonymkode: 478ec...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...