Gå til innhold

Hva kan man bruke i stedet for banan i smoothie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avokado

Anonymkode: 52738...f11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du heller skal lage deg en sjokolade milkshake i stedet for smoothie uten frukt eller bær? 😅 Tror ikke det blir så godt med denne uten banan i altså. 

Anonymkode: ed252...a8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker å forsøke å lage denne smoothien uten banan siden jeg ikke liker det. Men hva kan jeg bruke i stedet for da? Mer yoghurt bare eller er det bedre med noe annet kanskje? Noen som har tips? ☺️

Link til oppskriften: https://www.bama.no/oppskrifter/juice-og-smoothies/protein-smoothie-a-la-sjokolade-og-banan/

Anonymkode: 5ee99...c7f

Jeg bruker ofte godt modne pærer i stedet for banan i smoothier ettersom jeg heller ikke er så glad i banan.

Anonymkode: 9f78f...500

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker avokado, den gir kremete konsistens. 

Anonymkode: a96f7...74e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg bruker ofte godt modne pærer i stedet for banan i smoothier ettersom jeg heller ikke er så glad i banan.

Hvordan blir konsistensen med pærer da? De har jo ikke helt lik konsistens som f.eks banan.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker avokado, den gir kremete konsistens. 

Smaker det avocado da? Eller hva er din erfaring med det? Spørs vel hvilke ingredienser man har i tillegg?

AnonymBruker
Skrevet

Søtpotet

Anonymkode: 56ff8...7ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan blir konsistensen med pærer da? De har jo ikke helt lik konsistens som f.eks banan.

Smaker det avocado da? Eller hva er din erfaring med det? Spørs vel hvilke ingredienser man har i tillegg?

Jeg er en annen som ofte bruker avocado "som banan", og merker ingen smak av avocado. Smoothien blir fyldigere og mer kremete enn med banan ;)

Anonymkode: ca66e...e45

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke prøvd denne oppskriften  men i vanlige smoothier med bær tilfører pære sødme og tykkhet på samme måte som banan. (Merk: de må være svært modne så de er myke og lette å mose.)

AnonymBruker
Skrevet

Nei smaker ikke avokado. Jeg bruker ofte mandelmelk som base, og frosne blåbær, litt babyspinat, og avokado. Funker fint :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er en annen som ofte bruker avocado "som banan", og merker ingen smak av avocado. Smoothien blir fyldigere og mer kremete enn med banan ;)

Anonymkode: ca66e...e45

Med mindre man bruker frossen banan da :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ønsker å forsøke å lage denne smoothien uten banan siden jeg ikke liker det. Men hva kan jeg bruke i stedet for da? Mer yoghurt bare eller er det bedre med noe annet kanskje? Noen som har tips? ☺️

Link til oppskriften: https://www.bama.no/oppskrifter/juice-og-smoothies/protein-smoothie-a-la-sjokolade-og-banan/

Hvorfor ikke bare finne en annen oppskrift?

Anonymkode: e38eb...312

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...