Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor. Før jeg fødte var jeg rundt 54 kg, 165 høy. I grunn ganske tynn og slank, flat mage (som til tider kunne bli veldig oppblåst). Etter fødsel gikk jeg opp 10 kg og fikk naturlig endel fett på magen. Det var et punkt den disset når jeg bevegde meg. 

Så, nå har jeg trent hardt siste 5-6 mnd, spist bedre, og ser stor forskjell på kroppen. Beina og armene er tynne, og men magen ser stor ut. Jeg kjenner at det er noe fett der, men ikke ekstremt mye. Det er spesielt fra midten av magen og nederst, akkurat som det buler ut nederst på magen. Har noen noe forklaring til dette? 

Har tenkt på delte magemuskler men kjenner ingen tegn til dette. Fødte i uke 36+6. Er nå 58 kg 

Anonymkode: 298ab...996

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du gikk på 10kg i svangerskapet, så er ikke mye av de kg fett vekt. Helt normalt at kroppen/magen ikke blir helt som før et svangerskap. 

Man kan ikke punkt slanke seg. Fett på magen er vanskelig å trene vekk. Løs hud er helt normalt også. 

Anonymkode: 4c67c...024

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gikk opp* 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan like gjerne være husen som er strekt. Det får du ikke slanket bort. De fleste kropper forandret seg etter en graviditet 

Anonymkode: 1ce1f...ec8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du gikk på 10kg i svangerskapet, så er ikke mye av de kg fett vekt. Helt normalt at kroppen/magen ikke blir helt som før et svangerskap. 

Man kan ikke punkt slanke seg. Fett på magen er vanskelig å trene vekk. Løs hud er helt normalt også. 

Jeg gikk opp 10 kg etter jeg fødte. Var 54 kg etter fødsel og gikk opp til 64 under amming 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan like gjerne være husen som er strekt. Det får du ikke slanket bort. De fleste kropper forandret seg etter en graviditet 

Anonymkode: 1ce1f...ec8

Det er ikke løs hud

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg gikk opp 10 kg etter jeg fødte. Var 54 kg etter fødsel og gikk opp til 64 under amming 

Aaah.. 

Da har det jo ingenting med svangerskap og fødsel og gjøre - men ditt kosthold og inntak etterpå - altså er det jo generell vektoppgang du har hatt, og vektnedgang du jobber med - ikke relatert til fødsel/svangerskap. 

Magefett er fremdeles noe av det vanskeligste å trene bort og man kan ikke punkt slanke seg. 

Vekten din sier heller ingenting om dette er overvekt eller generell kroppslig endring - som er helt vanlig etter man får barn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aaah.. 

Da har det jo ingenting med svangerskap og fødsel og gjøre - men ditt kosthold og inntak etterpå - altså er det jo generell vektoppgang du har hatt, og vektnedgang du jobber med - ikke relatert til fødsel/svangerskap. 

Magefett er fremdeles noe av det vanskeligste å trene bort og man kan ikke punkt slanke seg. 

Vekten din sier heller ingenting om dette er overvekt eller generell kroppslig endring - som er helt vanlig etter man får barn. 

Jeg skjønner! Jeg bare skjønner ikke hvorfor jeg har tynne bein (på grensen til at det ikke er pent) og at alt på kroppen ser veldig tynt ut bortsett fra magen. Men jeg spiser ikke alltid super sunt, selv om kosthold er bedre, så kanskje jeg skal prøve å kutte ut fett og spise enda mer proteinrikt. Tror genetisk i vår familie at det legger seg fort på magen som er veldig irriterende 

Skrevet (endret)

Det er nok magemusklene dine som ikke er like engasjerte nå som før fødsel. Du kan ikke punktslanke deg, men med gode treningsrutiner som går på kjernemuskulaturen vil du nok se at magen din «buler» mindre. Husk at hele kroppen din endret holdning mens du gikk gravid, tyngdepunktet ditt forandret seg, organene flyttet seg, og det tar lang tid før alt er tilbake der det skal være. Kroppen din har gått lenge uten å bruke magemusklene dine, og det er fort gjort at den glemmer de nå, eller at de faktisk enda er delt. Hvis du ligger på rygg og prøver å reise deg kun vha magemusklene, er magen flat eller buler den opp som en omvendt V eller U? Altså at det ser ut som om noen har slått opp telt på magen din? Hvis så, kan du ha delte magemuskler enda, ta kontakt med en fysioterapeut som spesialiserer seg på slikt. 😁

Edit: Jeg finleste innlegget ditt nå og du sier fra midten av magen og NEDOVER. Det kan være diastasis recti det også, men husk at alle musklene dine og bindevevet ble strekt myyye da du var gravid, den lille ekstra mageveska man får akkurat der går sakte men sikkert tilbake hos de aller fleste. Og hvis ikke, så er det vel grunnen til at de fleste går for en tummy tuck 😅 Ikke at jeg på noe vis anbefaler det. Syns det er skikkelig fint på andre mennesker, minner om at magen har gjort en viktig jobb. ❤️

Endret av KaraThrace
  • Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...