AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #21 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja under faste så er det nok lurt å prøve å få fri. Jeg vet ikke om jeg får fri til det , men jeg må forsøke. Anonymkode: 8d4ce...b23 Du må få fri for dette, du kan ikke sitte og drite på jobb 😅 Anonymkode: 6e3ee...7d4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #22 Skrevet 12. juli 2024 Jeg har tatt den undersøkelsen og måtte ha beroligende, det var så vondt. Men vet at andre føler null smerte, så ingen grunn til å grue seg . Aner ikke om jeg fikk smertestillende men bare noe som mildnet smertene. Anonymkode: cf2ba...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #23 Skrevet 12. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Du må få fri for dette, du kan ikke sitte og drite på jobb 😅 Anonymkode: 6e3ee...7d4 Ja hvis jeg ikke får fri så får legen sykemelde meg de dagene. Men jeg regner med at sjefen fikser dette. 😅. Jeg er fortsatt nervøs men denne tråden beroliger meg mye 🥰 Anonymkode: 8d4ce...b23
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #24 Skrevet 12. juli 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har tatt den undersøkelsen og måtte ha beroligende, det var så vondt. Men vet at andre føler null smerte, så ingen grunn til å grue seg . Aner ikke om jeg fikk smertestillende men bare noe som mildnet smertene. Anonymkode: cf2ba...b2a Fikk du veldig vondt? Jeg spurte legen om CT, men han sa at det er like vondt, hvis ikke mer vondt.... 😇🥲 Anonymkode: 8d4ce...b23
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #25 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fikk du veldig vondt? Jeg spurte legen om CT, men han sa at det er like vondt, hvis ikke mer vondt.... 😇🥲 Anonymkode: 8d4ce...b23 Det kan ikke stemme. CT er ikke vondt. Det er en slags røntgen. Anonymkode: 6f513...7d0 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #26 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du veldig vondt? Jeg spurte legen om CT, men han sa at det er like vondt, hvis ikke mer vondt.... 😇🥲 Anonymkode: 8d4ce...b23 Du kan be om beroligende , jeg fikk beroligende sist og husker ingenting fra selve undersøkelsen😅 undersøkelsen går veldig fort. Gastroskopi er mye værre (jeg har gjort begge deler flere ganger). Anonymkode: b03fd...81e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #27 Skrevet 12. juli 2024 Jeg får koloskopi i narkose (er i ett behandlings løp hvor koloskopi gjøres årlig). Legen måtte spesifikt be om å få i narkose og grunnen til det. Her er det traumer og vold som er grunnen til narkose. jeg syntes drikka er noe av det værre, men det går jo. Anbefaler mykt dopapir og lett tilgang til toalettet under tømmingen. Formen min er vanligvis ganske god etter undersøkelsen, til tross for narkose. Men redusert det første døgnet. Er nesten ekko i tarmen etter tømminga. Jeg fikk en av de første timene på sykehuset for dagen, og dro på trening sent på kvelden en gang. Trente bare lett vel og merke. Anonymkode: 91176...37b 1
Stor pike Skrevet 12. juli 2024 #28 Skrevet 12. juli 2024 I USA får de til og med narkose ved egguthenting ved IVF. Så de er nok mye mer liberale der. I fjor sommer tok jeg leverbiopsi uten narkose. Vi er vel tøffere her i landet da. Har bare tatt gastroskopi, det var svært lite gøy. Ta beroligende når du får tilbud. Lykke til. 1
Sofie Maria Skrevet 12. juli 2024 #29 Skrevet 12. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Foregår koloskopi i full narkose? Jeg har angst for narkose, og legen har ikke informert meg om at koloskopi må tas under narkose. Jeg ser også tiktok-videoer der folk ligger med pustemasker fordi de skal ta koloskopi. Jeg får ganske mye angst av dette. Har spurt legen om CT istedet men han sier at koloskopi er det beste. Jeg kjenner at jeg helst bare vil trekke meg fra det hele. 🥲 Noen som har tatt det, og kan informere meg litt om dette? Anonymkode: 8d4ce...b23 gjøres vanligvis i våken tilstand. er vel mest barn som får narkose tror jeg, eller pysete folk som meg selv 🤪. har svelget kamera i våken tilstand og det var fælt nok så jeg ville aldri gjort en kolo i våken tilstand. Legen på sykehuset støttet heldigvis narkose på meg 👍🏻👍🏻 Endret 12. juli 2024 av Sofie Maria 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #30 Skrevet 12. juli 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar ❤️. Ja, jeg skulle ikke ha sett videoene. De gjorde meg helt hysterisk for dette 🥲. Pustemaske, så ut som en stor hageslange, og narkose og at de sliter etterpå med å komme til hektene. Dette gjorde meg veldig engstelig. De prater også om kreft hele tiden i videoene. Det ble så negativt. Jeg ønsker å være optimistisk, så videoene hjalp meg ikke nei. Anonymkode: 8d4ce...b23 Jeg var på koloskopi forrige mnd, og har vært noen ganger før. Har aldri fått narkose, eller fått tilbud om det. Anonymkode: 997a9...213 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #31 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fikk du veldig vondt? Jeg spurte legen om CT, men han sa at det er like vondt, hvis ikke mer vondt.... 😇🥲 Anonymkode: 8d4ce...b23 Ja for meg var det vondt, men de hadde satt inn en veneflon på forhånd, de sprøytet inn noe som fikk meg til å slappe fullstendig av, var sikkert noen sterke saker, for jeg følte bare på lykke , i tillegg fikk jeg sikkert noe smertestillende for etter det var det ikke vondt lenger. Du trenger ikke å grue deg, hvis du synes det er smertefullt, gir du bare beskjed, de stopper opp undersøkelsen, og venter til smertene forsvinner før de går igang igjen . Aner ikke om det å sprøyte noe inn i tarmen, for å kunne se tarmen på røntgen, er vondt eller ikke, men jeg hadde nok valgt koloskopi, du har fått mange svar her og vet noenlunde hva det går ut på. Hvis jeg skulle ta koloskopi igjen, hadde jeg overhodet ikke gruet meg . Anonymkode: cf2ba...b2a 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #32 Skrevet 13. juli 2024 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var på koloskopi forrige mnd, og har vært noen ganger før. Har aldri fått narkose, eller fått tilbud om det. Anonymkode: 997a9...213 Jeg har funnet ut at jeg sover for dårlig. Det kan nok ha innvirkning på problemet mitt. Jeg sover 4 til 5 timer hver natt. Sliter med søvn. Jeg prøver å få til å sove lenger for å se om det hjelper mot løs mage for jeg ønsker helst ikke å ta koloskopi. Legen sa at jeg kunne bare ta melatonin reseptfritt, men på apoteket sa de at det er mer for reiser og tidssoner. Jeg ønsker ikke narkose med koloskopi. Har virkelig angst for dette. Vet ikke hvordan jeg skal klare å ta det. Men jeg er mer positiv etter å ha sett trådens svar. Det er nok sånn at man føler for å presse hele tiden når de har inne den store slangen? Anonymkode: 8d4ce...b23
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #33 Skrevet 13. juli 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Ja for meg var det vondt, men de hadde satt inn en veneflon på forhånd, de sprøytet inn noe som fikk meg til å slappe fullstendig av, var sikkert noen sterke saker, for jeg følte bare på lykke , i tillegg fikk jeg sikkert noe smertestillende for etter det var det ikke vondt lenger. Du trenger ikke å grue deg, hvis du synes det er smertefullt, gir du bare beskjed, de stopper opp undersøkelsen, og venter til smertene forsvinner før de går igang igjen . Aner ikke om det å sprøyte noe inn i tarmen, for å kunne se tarmen på røntgen, er vondt eller ikke, men jeg hadde nok valgt koloskopi, du har fått mange svar her og vet noenlunde hva det går ut på. Hvis jeg skulle ta koloskopi igjen, hadde jeg overhodet ikke gruet meg . Anonymkode: cf2ba...b2a Den slangen som man tar oralt orker jeg ikke å tenke på en gang. Har tatt den en gang. Håper koloskopi er bedre. Det høres ihvertfall ut på deg som om det ikke er så ille 😅 Anonymkode: 8d4ce...b23
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #34 Skrevet 13. juli 2024 Men slapp nå av. Dette er helt kurant og udramatisk. Nei, du trenger ikke fri fra jobben med unntak av selve undersøkelsen. Anonymkode: a63d3...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #35 Skrevet 13. juli 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar ❤️. Ja, jeg skulle ikke ha sett videoene. De gjorde meg helt hysterisk for dette 🥲. Pustemaske, så ut som en stor hageslange, og narkose og at de sliter etterpå med å komme til hektene. Dette gjorde meg veldig engstelig. De prater også om kreft hele tiden i videoene. Det ble så negativt. Jeg ønsker å være optimistisk, så videoene hjalp meg ikke nei. Anonymkode: 8d4ce...b23 Var videoene fra Norge? Jeg tror ikke det da koloskopi i Norge ikke medfører narkose hvis det ikke foreligger gode grunner for det. Og foreligger det gode grunner så hadde du visst det allerede, ergo skal du ta koloskopi uten narkose. Jeg har tatt koloskopi 5 ganger, aldri narkose eller annen smertelindring da undersøkelsen ikke er vond. Anonymkode: c437a...3c6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #36 Skrevet 13. juli 2024 Jeg burde ta den undersøkelsen. Men må ha narkose, siden jeg ble grovt seksuelt misbrukt som barn. Så legen min sendte søknad om å få den undersøkelsen i narkose. Jeg fikk avslag. Anonymkode: 3856e...6b0 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #37 Skrevet 13. juli 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg burde ta den undersøkelsen. Men må ha narkose, siden jeg ble grovt seksuelt misbrukt som barn. Så legen min sendte søknad om å få den undersøkelsen i narkose. Jeg fikk avslag. Anonymkode: 3856e...6b0 Har du fått ta ct eller noe annet istedet? Anonymkode: 8d4ce...b23
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2024 #38 Skrevet 13. juli 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Den slangen som man tar oralt orker jeg ikke å tenke på en gang. Har tatt den en gang. Håper koloskopi er bedre. Det høres ihvertfall ut på deg som om det ikke er så ille 😅 Anonymkode: 8d4ce...b23 Har gjort begge deler. Tar heller koloskopi fem ganger enn den slangen man tar oralt. Anonymkode: 001ab...aad 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #39 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 13.7.2024 den 9.42): Men slapp nå av. Dette er helt kurant og udramatisk. Nei, du trenger ikke fri fra jobben med unntak av selve undersøkelsen. Anonymkode: a63d3...1cf Hva med dagen før når tarmen skal tømmes? Mener du at man kan gå på jobb da? Anonymkode: bbe74...0a3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #40 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 12.7.2024 den 17.34): Jeg har intens angst for dette. Og det preger meg sterkt nå. Det er nesten sånn at jeg vil heller la være å undersøke dette, enn å ta selve undersøkelsen😪. Men da må jeg nok si ifra at jeg vil ikke ha narkose uten å vite om det på forhånd. Takk for svar💖 Anonymkode: 8d4ce...b23 Jeg har tatt koloskopi siden jeg var i småskolealder, og har aldri noen gang fått narkose. En voksen vil neppe få narkose for et slikt inngrep, da narkose i seg selv er et inngrep. Selv ikke når jeg tar gastroskopi får jeg narkose, kun avslappende medisin. Anonymkode: 27d71...747
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå