AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #1 Skrevet 12. juli 2024 Jeg holder på å møte veggen nå kjenner jeg. Jeg hadde for kort tid siden «alt» på stell. Hus, bil, barn og ektemann. Det ble brått slutt mellom meg og mannen, etter at vi gikk ifra hverandre la vi ut boligen vi bodde i for salg. Den er enda ikke solgt. Jeg bor midlertidig hos mine foreldre sammen med barna (2 småbarn), mannen vil ikke ha noe samvær med barna, så jeg er 100% alene. Det er kjempetungt og jeg liker ikke å bo hos foreldrene mine, føler meg veldig mislykka og utilpass her. Selvom foreldrene mine er kjempegreie, de behandler meg og barna veldig bra. Det er ingen tid til å ta vare på seg selv, føler at siste rest av energien brukes på å underholde barna på 5 og 1. Mor trøster meg med at jeg tross alt har mye på stell, god helse, god jobb og utdanning osv, men føler ingenting hjelper nå. Når boligen vi bor i blir solgt så vil jeg ha nok egenkapital til å kjøpe leilighet/rekkehus til meg og barna. Føler mye vil løsne da, men nå er den tatt vekk fra markedet fordi det er umulig å få solgt nå midt i fellesferien, mener megler. Vi kan ikke selge boligen kjempebillig heller, da 55% av boligens verdi er lån. Synes det er tungt. Og vondt blir verre når man møter nedlatende mennesker som trykker deg enda mer ned. På butikken i dag møtte jeg en venninne av moren min som kom med en del nedlatende kommentarer angående skilsmisse og barna mine. Hvorfor har folk et behov for å trykke andre mennesker i en vanskelig livssituasjon enda lenger ned? Det hadde aldri falt meg inn å tråkke på en som ligger nede. Anonymkode: 12f86...d50 43
mimifin72 Skrevet 12. juli 2024 #2 Skrevet 12. juli 2024 Du er veldig sårbar nå, og det skjønner jeg godt. Prøv å fokusere på det positive - du har friske og snille foreldre som stiller opp for deg. Alt kommer til å bli bedre etter hvert. Hør på mammaen din: hun sier mye klokt. Count your blessings 18 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #3 Skrevet 12. juli 2024 Hvordan er det mulig å ikke ville ha noe samvær med barna sine?? Er han ikke glad i dem heller lenger? Og ellers: du er altfor hard mot deg selv! Du er ikke mislykket! Snakk til deg selv som en god venninne - ville du ha syns hun var mislykket fordi hun ble skilt? Anonymkode: 0e7af...b26 13 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #4 Skrevet 12. juli 2024 Du er heldig som hadde et sted å nødlande ❤️ Anonymkode: c2ab7...c58 13 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #5 Skrevet 12. juli 2024 Værsåsnill å ta barnebidrag gjennom NAV. Han vil aldri bli fornuftig på det som trengs til barna. Anonymkode: c2ab7...c58 11 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #6 Skrevet 12. juli 2024 Vet en del hvordan du har det. Vært gjennom mye av det samme selv. Ta en dag om gangen. Tenk at du bare sksl klare deg gjennom idag. Finn noen gode mindfulnessapper om kvelden og øv på bare å være i nuet, ikke tenke på det som har skjedd, ikke gruble, ikke bekymre deg. Da får du litt pause. Vet det er beintøft, men det blir bedre, jeg lover! Anonymkode: db737...afe 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #7 Skrevet 12. juli 2024 Den som har barna må få bo i huset, TS! Husk å tyne denne «mannen» for mest mulig penger til barna. Stor klem herfra, håper det løsner med boligsalget snart! Det er lov å ta seg egentid og overlate barna til foreldrene dine noen timer her og derom de orker det ❤️ Anonymkode: fd8e5...d5f 8 1
Nymerïa Skrevet 12. juli 2024 #8 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den som har barna må få bo i huset, TS! Anonymkode: fd8e5...d5f Helt enig, det gir null mening at han bor i huset uten å ta seg av barna. Og hvis de er så små og han så hjelpesløs så hadde du sannsynligvis enda mindre egentid før. Såfremt dere ikke er enige om at du skal ta deg av barna 100% (og bli rundelig kompensert for det) så er det jo helt merkelig at han ikke tar initiativ til å ha barna hos seg. Savner han dem ikke? Forøvrig skal du gi blaffen i folk som kommer med nebbete kommentarer på butikken. 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #9 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Værsåsnill å ta barnebidrag gjennom NAV. Han vil aldri bli fornuftig på det som trengs til barna. Anonymkode: c2ab7...c58 Bidraget er allerede fastsatt gjennom nav. Vi har hatt ett par møter på FVK uten å komme noen vei, han er så unnvikende når det gjelder samvær med barna Anonymkode: 12f86...d50 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #10 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bidraget er allerede fastsatt gjennom nav. Vi har hatt ett par møter på FVK uten å komme noen vei, han er så unnvikende når det gjelder samvær med barna Anonymkode: 12f86...d50 Da har de det best hos deg. Kanskje han alt har ny dame på gang med barn fra før. Anonymkode: c2ab7...c58 3 2
fru Alving Skrevet 12. juli 2024 #11 Skrevet 12. juli 2024 Du må bare ta en dag av gangen. legg vekt på det du får til, du har to flotte barn og en familie som støtter deg. Du har jobb og når boligen blir solgt så vil det bli lettere å gå fremover. Om noen år kan du kanskje se tilbake til denne perioden og når det er på avstand hva tenker du er bra? Slik kan det være lettere å se sin egen situasjon med litt distansebriller på. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #12 Skrevet 12. juli 2024 Du er ikke mislykket! Livet går i berg og dalbaner ❤️ Dette får du til. Anonymkode: e737f...048 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #13 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Værsåsnill å ta barnebidrag gjennom NAV. Han vil aldri bli fornuftig på det som trengs til barna. Anonymkode: c2ab7...c58 Kjenner du mannen? Ikke? Du bare tillegger han en masse negative egenskaper ut i fra den sparsommelige informasjonen over? AnonymBruker skrev (1 time siden): Den som har barna må få bo i huset, TS! Husk å tyne denne «mannen» for mest mulig penger til barna. Stor klem herfra, håper det løsner med boligsalget snart! Det er lov å ta seg egentid og overlate barna til foreldrene dine noen timer her og derom de orker det ❤️ Anonymkode: fd8e5...d5f Nå står det strengt tatt ikke at han bor i huset heller. Det skal selges, og det så fort som mulig. Det kan like godt stå tomt. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da har de det best hos deg. Kanskje han alt har ny dame på gang med barn fra før. Anonymkode: c2ab7...c58 Det konspireres som bare trollkjerringer på kvinneguiden kan. Anonymkode: 1c38f...8d9
Rainstorm2.0 Skrevet 12. juli 2024 #14 Skrevet 12. juli 2024 Hadde det hjulpet å bo i boligen deres i stedet for? Er jo ingen grunn til at den skal stå tom når den dessuten er tatt av markedet. Og hvis det er fordi mannen heller skal bo der er jo det bare tullete, hvis du eier halve synes jeg han bare skal ha seg vekk. Drit nå faen i hva gamle kjerringer sier når du møter dem på butikken, stå opp for deg selv, si "hva mener du egentlig nå?", la de få si drittkommentarene sine i klartekst og så sier du "det var en veldig merkelig ting å si". Hva tror du hadde hjulpet i denne situasjonen selv? Hva trenger du? Kanskje hvis du greier å tydeliggjøre det at vi kan hjelpe med å finne løsninger for hvordan du kan få det til å skje. 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #15 Skrevet 12. juli 2024 Bor han i huset? Anonymkode: 58206...6b6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #16 Skrevet 12. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg holder på å møte veggen nå kjenner jeg. Jeg hadde for kort tid siden «alt» på stell. Hus, bil, barn og ektemann. Det ble brått slutt mellom meg og mannen, etter at vi gikk ifra hverandre la vi ut boligen vi bodde i for salg. Den er enda ikke solgt. Jeg bor midlertidig hos mine foreldre sammen med barna (2 småbarn), mannen vil ikke ha noe samvær med barna, så jeg er 100% alene. Det er kjempetungt og jeg liker ikke å bo hos foreldrene mine, føler meg veldig mislykka og utilpass her. Selvom foreldrene mine er kjempegreie, de behandler meg og barna veldig bra. Det er ingen tid til å ta vare på seg selv, føler at siste rest av energien brukes på å underholde barna på 5 og 1. Mor trøster meg med at jeg tross alt har mye på stell, god helse, god jobb og utdanning osv, men føler ingenting hjelper nå. Når boligen vi bor i blir solgt så vil jeg ha nok egenkapital til å kjøpe leilighet/rekkehus til meg og barna. Føler mye vil løsne da, men nå er den tatt vekk fra markedet fordi det er umulig å få solgt nå midt i fellesferien, mener megler. Vi kan ikke selge boligen kjempebillig heller, da 55% av boligens verdi er lån. Synes det er tungt. Og vondt blir verre når man møter nedlatende mennesker som trykker deg enda mer ned. På butikken i dag møtte jeg en venninne av moren min som kom med en del nedlatende kommentarer angående skilsmisse og barna mine. Hvorfor har folk et behov for å trykke andre mennesker i en vanskelig livssituasjon enda lenger ned? Det hadde aldri falt meg inn å tråkke på en som ligger nede. Anonymkode: 12f86...d50 Min erfaring på slikt: For 6 år siden ble jeg brått single med en 10 måneder gammel baby. Jeg var under utdanning og hadde dårlig råd. En annen ting var et stygt brudd der far gjorde alt han kunne for å ødelegge for meg. Jeg hadde stue og soverom i kjelleren til foreldrene mine. Måtte dele kjøkken, bad og vaskerom med foreldrene mine og tenåringssøsken. Nesten hver gang jeg skulle dusje hadde noen brukt opp min sjampo. Nesten hver gang jeg måtte vaske klær så var maskinen opptatt. Maten jeg kjøpte inn til meg selv ble spist av mitt søsken. Fordi barnefar ikke signerte noe flyttemelding så fikk jeg ikke søkt stønader. Så jeg hadde ikke råd til noe, bilen min måtte jeg også selge. Spoler frem 6 år. Nå har jeg bil, samboer, hus og alt på stell. Et barn til har kommet til verden i tillegg til full jobb og at jeg endelig ble ferdig utdannet Anonymkode: 13ae2...48a 4 3 2
VetAlt Skrevet 12. juli 2024 #17 Skrevet 12. juli 2024 Måtte det to barn til før mannen din fant ut at han ikke ønsker barn?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #18 Skrevet 12. juli 2024 Hvordan kan en forelder bare «ikke ønske samvær» med sine barn og slippe unna med det? Anonymkode: e9ce2...283 6 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #19 Skrevet 12. juli 2024 Hvorfor bor du ikke i huset? Og hvorfor vil han ikke ha samvær med barna? Anonymkode: 949a8...89e 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2024 #20 Skrevet 12. juli 2024 Det er råtøft å stå i det du gjør ❤️ Føler virkelig med deg ♥️ Men dæven å sterk du er, selv om du ikke alltid føler det. Det er lov og naturlig å sørge, føle seg mislykket (selv om du ikke er det), føle seg nedfor og sliten. Tro meg, du vil reise deg igjen, sterkere og klokere enn før. Desverre tror vi at "alt på stell" handler om ytre ting som hus, bil, mann etc. For utad viser man at ting er på stell, men det er nødvendigvis ikke sannheten. Det å ha alt på stell handler om det indre. Ikke at man er lykkelig til enhver tid, takler alt etc. Ingen har det sånn. Men jobbe for en indre ro, et godt og stabilt indre, leve i nuet etc. Og noen ganger må man gjennom drit først ❤️ Anonymkode: abebf...611 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå